Ta opp flere kanaler på kun 1 Floppy DTV kort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Ta opp flere kanaler på kun 1 Floppy DTV kort

MEDIAPORTAL - free MediaCenter HTPC Software - Watch/Record multiple channels with a single dvb tv card?

Dette var i hvertfall nytt for meg, og løser problematikken med flere at man må ha flere kort fra Canal Digital. Men det setter krav til at du har en CAM som kan dekryptere flere kanaler samtidig.

Meget spennede.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det krever at du setter opp en TV-server som har flere TV-innganger ved nett-tilgangen og som kan levere sendingene over et LAN, så litt krav gjelder enda

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er enig i at kravene er store, men man kan sette opp alt på 1 HTPC, man trenger ikke en dedikert "tvserver". Men det som jeg tenker på er jo at om de klarer å lage dette, så muligens vil det i senere tid komme feks drivere til FloppyDTV kort som gjør at MCE detekterer det som feks 2 kort? Det skal jo ikke være umulig med tanke på hva de nå har fått til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, jeg er skeptisk.
    At de kan lage kort som deler en feed til 2 eller flere på tv-kortet ser jeg for meg er greit gjennomførbart, men at de kan skrive drivere som splitter informasjonen inne i kortet... teknisk sett mulig, men jeg tror mesteparten av Hardware mangler kapasiteten til å skrives om slik. Hadde nå slike kort vært laget med evolusjonær maskinvare, så kunne man se for seg at en kan skrive drivere som gjør om kortet til å fungere på den måten en ønsker, men ettersom det vil være vanskelig å gjøre det lønnsomt i lengden, ser jeg ikke for meg det som noen reel framtidsmulighet men tanken er god.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er nå slik at digital-everywhere sikkert ønsker å tjene penger... og da er det lurt å selge flere tv-kort. Så jeg har nok mine tvil til at den driveren jeg snakker om kommer på markedet
    Men synes det er bra av Open Source gjengen å få det til, selv om det var et innviklet system.

Som en diggresjon kan jeg nevne at jeg prøve mediaportal her om dagen for morroskyld(men det ble det ikke). Etter å ha lekt meg litt med mediaportal og avinstalerte det igjen, kunne jeg til min store overraskelse se at alle kanalene var bare støy i MCE, og kunne ikke spille av divX og Xvid lengre.... Så neste gang jeg skal teste mediaportal blir det "restore point" i XP

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker som bare det skal jeg si dere. Man kan fint bruke HTPCen som server også, "no problemo".
    Jeg dekrypterer 3 kanaler samtidig.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fett!

Kan du utdype litt om:
    - TV-kort
    - Tilbyder (CanalDigital - DVB-C)
    ... +++

Takker!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TJa. Jeg bruker Floppy DTV-S (parabol). Med Canal Digital. hvor mange kanaler du kan dekryptere samtidig begrenses av CAMen du bruker. Selv har jeg Conax. Canal Digital mente det skulle gå fint å kryptere 3 eller 4 kanaler. Funker kun med 3 hos meg....fire ser ut til å bli for mye.

Det er kun TV kort fra Digital Everywhere som kan dekryptere flere om gangen. har du ikke Floppy DTV eller Fire DTV tv kort kan du kun dekryptere kanaler fra samme transponder.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomeliten4
    Det er kun TV kort fra Digital Everywhere som kan dekryptere flere om gangen. har du ikke Floppy DTV eller Fire DTV tv kort kan du kun dekryptere kanaler fra samme transponder.
    Det er kanskje dette du meiner, men for å presisere:

Du kan kun vise kanalar som ligg på samme transponder med ein tuner (1 tuner=1 frekvens/polarisering). Dersom du har tuner frå Digital Everywhere kan desse i tillegg vere kryptert. Dette har nok med Media Portal sin CAM-støtte å gjere og ikkje sjølve tuneren.

Eg har testa dette (med FloppyDTV), men CAM'en min dekrypterer kun ein kanal :-(

----------
    Leon

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne her da?
    SmartWi Residential Cardsplitter Solution's
    Det skal være mulig å dele et kort trådløst med flere clientcard som du setter inn i HTPC'en.

Du kjører fint med Canal Digital og MediaPortal? Funker det bra? Når nytt hus er ferdig til høsten hadde jeg håpet å få satt opp MediaCenter med to tunerkort og Canal Digial. Kan også få lagt inn Get men dette blir vel en mye bedre løsning med CD tror jeg. Håper denne Smartwi funker...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tomeliten4:
    Jeg har planer om å bruke mediaportals tv server til å distribuere tv til flere klienter rundt om i huset. Kommer til å "kjøpe" tv signal hos canal digital kabel (inkl. HD-kanaler). Vil svært gjerne klare meg med en enkelt firedtv + cam løsning i serveren for å ta opp/ se forskjellige kanaler samtidig.
    Slik jeg har forstått det er jeg avhengig av å finne en cam som støtter denne funksjonaliteten, men timer med google har ikke gitt meg svar i form av hvilke cam-er som kan dekryptere flere (helst 3-4) kanaler samtidig:cry: . Har du noen pointere?

Andre som har mening om valg av cam?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan du fortelle litt mer om ditt DTV oppsett?

tomeliten4:
    Interessant det du har fått til med flere kanaler samtidig på Floppy DTV-S og CAM (Conax, antar jeg).

Kan du si litt mer om oppsettet?
    Har du bare ett DTV-S?
    Får du likevel flere kanaler samtidig?
    Hvor kraftig PC, noen spes grafikkort?
    Har du sjekket ulike mediaspillere (MCE, Mediaportal, TVersity, osv.)?

Har du peiling på om den CAM'en vil fungere på HD-kanalene til Canal Digital hvis jeg bruker DTV-S2 kortet til Digital Everywhere? (jeg har også spurt dem om dette nå).

Jeg forventer ikke at du kan svare på alt dette, men fint hvis du har noen kommentarer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også veldig interessert i om det finnes CAM'er som dekoder flere kanaler på en gang. Tar gjerne imot tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare å opplyse om at du ikke må ha FireDTV kort lengre (kan ha TechnoTrend også):
    TV-Engine 0.3/tvcards - MediaPortal Wiki Documentation

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Tenkte bare å opplyse om at du ikke må ha FireDTV kort lengre (kan ha TechnoTrend også):
    TV-Engine 0.3/tvcards - MediaPortal Wiki Documentation
    Ser de driver å hacker MDAPI filtret til å støtte multituner/multi softc@m nå

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Ser de driver å hacker MDAPI filtret til å støtte multituner/multi softc@m nå
    link?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    link?
    Har hjemme. (På jobb)

Jeg forstår forsåvidt ikke hvordan tunern kan lese fra flere kanaler sammtidlig.

De ligger jo på forskjellige frekvenser/Hz ?

Docs/Wiki som kan belyse dette nærmere ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Har hjemme. (På jobb)

Jeg forstår forsåvidt ikke hvordan tunern kan lese fra flere kanaler sammtidlig.

De ligger jo på forskjellige frekvenser/Hz ?

Docs/Wiki som kan belyse dette nærmere ?
    De må ligge på samme transponder (frekvens).

Du vet om multiplexing? Digital teknologi kan sende flere signaler over samme frekvens samtidig ved hjelp av å dele opp de forskjellige pakkene og gi dem en ID. Når signalet er over på andre siden setter den sammen igjen pakkene ved hjelp av denne IDen.

Det kan være flere kanaler på en frekvens altså. Såvidt jeg har forstått det.

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja.. Det er vel noe sånn..

Nå må jeg kjøpe meg noe utstyr til dette også! har før vert usikker men..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Clumpsy
    Jeg er også veldig interessert i om det finnes CAM'er som dekoder flere kanaler på en gang. Tar gjerne imot tips.
    Selv om alt dette er interessant så har ingen enda komt med navn på CAM som funker. Noen som har innspill?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •