Floppy DTV/C og HW krav?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Floppy DTV/C og HW krav?

Vurderer nå å kjøpe meg 2x Floppy DTV/C (Canal Digital) for å kunne kjøre opptak mens jeg ser på fotball (dvs ta opp for dama..) Men så lurer jeg på om min HTPC i dag kommer til å takle disse kortene samtidig?
    Min HTPC:
    AMD 3400+ Sempron(S754), 1GB RAM, 7600GS 256MB og 2x SpinPoint disker på 250 og 400GB.

Er det noen med tilsvarende maskinvare som kan si noe om CPU-bruk ved bruk av Floppy DTV/C?

Et spørsmål til er med tanke på hvor dere har kjøpt deres Digital Everywhere utstyr, må vel regne med toll om man bestiller fra digital everywhere online shop ser jo også at datorbutiken.com har det til salgs, men da bare som Full pakke med feil type CAM.

jaja det var mange spørsmål, men håper noen kan svare meg på noen av disse

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du får noen problemer med din maskin, men decoderen du bruker vil slå inn. Anbefaler Nvidia.

Har testkjørt Fire/FloppyDTV fra P4-1,66 Mhz til P4 Dual 3,4 - Uten problemer

PS Er nok ikke så lenge til det er norsk importør, norsk garanti og norsk support. DS

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av own
    Tror ikke du får noen problemer med din maskin, men decoderen du bruker vil slå inn. Anbefaler Nvidia.

Har testkjørt Fire/FloppyDTV fra P4-1,66 Mhz til P4 Dual 3,4 - Uten problemer

PS Er nok ikke så lenge til det er norsk importør, norsk garanti og norsk support. DS
    Ja har i dag nVidia PureVideo som decder, er veldig fornøyd med den og den bruker veldig lite CPU, noe som er greit når det er SW-coder fra FloppyDTV.

Jeg regner med at du mente 1.66GHz for jeg har mine tvil på at du finner en P4 med 1.66MHz . Men fra spøk til revolver, så høres det bra ut at en P4 med den hastigheten klarer å dra en FloppyDTV greit.

Økonomien min denne mnd'en la begrensing på kun 1stk Floppy DTV, men den er nå bestilt og skal gi tilbakemelding på hvor mye ressurser den drar når i ulike situasjoner.

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne maskinvaren i bildekvalitet i forhold til f.eks Hauppage sine toppmodeller? De skal jo også komme med støtte for Canal Digital på satelittkort (som er det jeg trenger). Prisen ser ut til å bli noe det samme som FloppyDTV.
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Hvordan er denne maskinvaren i bildekvalitet i forhold til f.eks Hauppage sine toppmodeller? De skal jo også komme med støtte for Canal Digital på satelittkort (som er det jeg trenger). Prisen ser ut til å bli noe det samme som FloppyDTV.
    Det er vanskelig å si, men nå snakker vi om digitalesignaler, så det skulle i prinsippet være helt like, eller kun påvirkes av etterprosseserings programvare.

Grunnen til at jeg velger Floppy DTV kort i forhold til Hauppage er at de ikke har fått på plass noen form for dekoding av krypterte kanaler. Og etter hva jeg kan se, er Hauppauge! Smart CI USB ventet inn på Komplett.no 1april men er ubekreftet.

Men du vet at det finnes Floppy DTV/S kort for satelitt som fungerer med Canal Digital?

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De selger nå DTV/S utgaver av FloppyDTV på hjemmesiden dems (tom for øyeblikket). Om det funker på CD og parabol vet jeg ikke, men kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle det så lenge man har rett CA modul. Men hva vet vel jeg :P
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    De selger nå DTV/S utgaver av FloppyDTV på hjemmesiden dems (tom for øyeblikket). Om det funker på CD og parabol vet jeg ikke, men kan ikke se noen grunn til at det ikke skulle det så lenge man har rett CA modul. Men hva vet vel jeg :P
    Les denne tråden, her står det du trenger å vite: http://avforum.no/forum/htpc-tilbeho...tal-everywhere

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CPU bruk på 1 stk Floppy DTV/C på en 2800+ Sempron(1GB RAM).

Kun opptak til disk: fra 7-15% CPU. Som regel under 10%. Den bruker faktisk mindre enn en Hauppauge PVR-150 på bare opptak.

Den bruker litt mer selvfølgelig når man spiller den av til TV, men med min nVidia Pure Video(og 7600GS) ligger CPU bruken på 15-30% bruk.

Bare til info.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •