InterVideo InstantOn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

InterVideo InstantOn

Jeg kom tilfeldigvis over denne nyheten nå akkurat og tenkte det kunne være interessant for flere av dere.

http://www.digi.no/php/art.php?id=98782

"Nylig lanserte InterVideo programvareløsningen InstantON, som skal kunne gjøre om en vanlig hjemme-PC til et komplett underholdningssenter for hjemmebruk.

InstantON er basert på InterVideos LinDVD, en Linux-basert løsning for å spille av og navigere i multimediebiblioteker, som er tatt i bruk av blant annet Sony og Pioneer i ulike konsumentelektronikkprodukter av høy prisklasse.

Når InstantON er installert på en PC, vil brukeren kunne velge fra en meny under oppstarten om det er InstantON eller PC-en vanlige operativsystem som skal startes opp. Velges InstantON, skal brukeren allerede etter omtrent 10 sekunder kunne befinne seg i et miljø hvor det multimedia er i sentrum."

Blir ikke dette som er 'hurtigversjon' av nylig lanserte Home Theater?

Dessverre ser det ikke ut til at programmet vil bli solgt som et separat produkt foreløpig

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en artikkel fra Hardware.no som også forteller litt om fordelene og ulempene, sett opp mot Windows XP Media Center: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=4967

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke hva som er så spesielt med det. Kjører man med ST3 (altså suspend to ram) tar det kortere tid enn som så å komme opp igjen. Og hvis man kjører med dvale, bruker mine pc-er rundt 16-20 sek når de er optimalisert for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva er egenlig problemet med at maskinen står på hele tiden? Min htpc har stått på i nærmere to år nå uten større avbrudd enn ferier. Om vinteren behøver man heller ikke ha dårlig samvittighet for strømbruken da all energien går over i til oppvarming.

Det er også veldig kjekt å ha en maskin stående på hele tiden hvis man trenger litt server-tjenester. Som f.eks. filserver, webserver, brebåndsrouter etc.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Mastiff og pamundse

Nå er vel dette med boot-tid bare halve interessen. Navigeringsskall på en HTPC inngår også her...

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med det med å stå på. Jeg har en Server og to HTPC (i kinoen og i stua) som bare slås av når det tordner eller strømmen går...

Og skall? Typisk kattefolk: Ser det elegant ut, skal det fungere... Men det gjør det ikke. Jeg syns menyskall er noe stort tull, slikt skal styres av Girder med fjernkontroll. Ville du gått med på å gå igjennom tre menyer for å slå på tv-en for å se på noe? Eller for å skru på radioen? Med riktig Girder-oppsett kan én knapp fyre opp hvilket som helst program og gjøre alt annet. Hos meg starter den kinoen, slår på forsterker, kjører ned lerret, slår på prosjektør osv. Jeg har alltid sagt i engelske fora (avs.forum f.eks.): "I don't need a fontend. I've got a solid backend!" :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •