VISTA HTPC lyd og bilde problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer hawk@combitel.no sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VISTA HTPC lyd og bilde problemer

Hei!

Har nettopp kjøp meg HTPC med
    hovedkort: Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16.
    Skjermkort: Asus GeForce 7600GT 256MB GDDR3, PCI-Express,Tv-Out/DVI-I/HDMI/HDCP-ready.
    med VISTA ultimate operativsystem. Dette er koblet til Panasonic TH 42 PV60, med HDMI kabel. Lydsignalet er koblet fra hovedkort til skjermkort med intern spdif.
    1. Problemet er uansett hvilken oppløsning jeg kjører ut på skjermkortet klarer ikke TV`n å vise hele bildet. Det blir en kant rundt hele bildet som ikke synes.
    2. Når jeg spiller av musikk i mediasenter eller ser på veb-tv fungerer lyden, men når jeg skal spille av DVD i mediasenter kommer det ingen lyd.
    Er det noen der ute som kan hjelpe meg med dette problemet, eller noen som har det samme problemet?
    Er det noe jeg har gjort feil, eller er ikke systemet bedre?
    Har ikke prøvd å koble pc og tv med VGA, eller prøvd analog lydutgang ennå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har aktivisert "hd out" innstilling i skjermkortet og kjører standardoppløsningen 1280x720p med rett frekvens?

Lydproblemet oppstår mest sannsynlig fordi dvd spilleren din er satt opp til å levere Dolby Digital 5.1 eller DTS 5.1 lyd, noe tv'en ikke takler da den ikke har innebygget dekoder for dette. Den klarer kun PCM hvis jeg ikke husker rett. Så hvis du absolutt skal bruke tv høytalerne må du slå av surroundlydvalgene og heller kjøre stereo.

Newcomer hawk@combitel.no sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei

Lydproblemet er nå løst, det var å gå inn i Vindows Mediaplayer å sette Engelsk som lydspråk under språkinstillinger.

Skjermproblemet er ikke løst. Skjermoppløsning er satt til 1280 x 720 50HZ. Jeg finner ingen plass hvor jeg kan aktivisere "HD-out" i skjermkortet. Trenger et tips til dette.
    Har forsøkt hjelpfunksonen til Nvidia, men får det ikke til.

SITAT:
    Slik korrigerer du skjermbildet hvis en del av det kuttes av

Hvis skrivebordet eller bildet vises avkuttet på digitale skjermen:

På startsiden for NVIDIA Control Panel velger du Velg en kategori..., og deretter Skjerm.

Velg Endre flatskjermskalering for å åpne den tilhørende siden.

Velg det alternativet nedenfor som gir deg resultatet du vil ha:

Bruk NVIDIA-skalering

Bruk skjermens innebygde skalering .

Problemet er at "endre flatskjermskalering" ikke er noe alternativ hos meg i NVIDIA control panel.

Noen gode forslag, eller andre som har samme problem?

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet litt med en PC og Vista ultimate mot min PV60.

Dette er en stund siden nå, men hvis jeg ikke husker helt feil så gjorde jeg noe slik.

Når jeg brukte HDMI mot PV60, så brukte jeg 1024x768 oppløsning.
    ( siden det er pv60 sitt native format )

Når jeg brukte VGA så brukte jeg 1360 eller noe i den dur.

Du har noen innstillinger i PV60 som ikke er tilgjengelige før du har koblet til PC via VGA. Der kunne jeg gjøre diverse innstillinger slik att bildet ble riktig.

Slik jeg opplevde det, ga VGA det beste og mest høyoppløst bilde.

Koble til PC via VGA, og test forskjellige oppløsninger til du får ett bilde du er fornøyd med.

Håper dette kan brukes, beklager att jeg ikke husker nøyaktige innstillinger.

OBS: skru ned kontrast og lysstyrke, slik att du ikke risikerer innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må velge dual skjerm visning, ikke "clone", ellers får du samma oppløsning som på pc skjermen, Jeg kjører 1920 x 1080 i windows mediaplayer men sliter med andre avspillere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •