Hjelp. problemer med å starte pc med trådløst tastatur

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp. problemer med å starte pc med trådløst tastatur

Har 2 operativsystemer på pc`en fortiden og jeg må da velge hvilken versjon ved oppstart.
    Problemet er at jeg har trådløst tastatur og mus som er koblet til ved USB. Dette virker jo ikke før jeg har kommet meg inn på windows, hva gjør jeg??

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kobler til ett annet tastatur
    Tror faktisk det er eneste løsning..
    Har selv hatt samme problem med noen trådløse tastatur, men ikke alle..
    Er det kun usb tilkobling på senderen til tastatur?
    Noen har jo også ps2 port, og da skal det vell gå greit..

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig å stille inn dette i BIOSen på noen hovedkort. Se etter noe som ligner på USB keyboard support via OS/BIOS og USB mouse support via OS/BIOS. Sett disse på BIOS, så skal USB mus og tastatur virke også under DOS. Dette fikset problemet med mitt Logitech tastatur og mus.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Det er mulig å stille inn dette i BIOSen på noen hovedkort. Se etter noe som ligner på USB keyboard support via OS/BIOS og USB mouse support via OS/BIOS. Sett disse på BIOS, så skal USB mus og tastatur vike også under DOS. Dette fikset problemet med mitt Logitech tastatur og mus.
    gresk for meg dette altså. Og hvordan skal jeg komme meg inn i Bios? Den gangen jeg kunne litt om slikt så måtte det skje FØR jeg "startet" windows men da virker jo ikke mus/tastatur.

Panasync: jeg hadde et annet tastatur som ikke ville virke noe mer, jeg prøvde et USB tastatur med en slik søt overgang men det ville ikke virke det heller. Må jeg virkelig kjøpe et tastatur som ikke har USB?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde virke med den overgangen...
    For å komme inn i bios er det som regel F8 som må holdes inne under oppstart, noen hovedkort bruker også F2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utenom bærbar-pcer og hp/dell-crap er det vel trykking på delete mens hovedkortet booter som gjelder...å holde nede F2 gjør at man på de fleste hovedkort kommer til bios-flashing.......

Usb-tastatur bruker som oftest å funke her, men det finns noen rare tastatur som er vanskelige av seg.... Eller det kan også være hovedkortet ditt som er kresent, men hvis du har på en slik overgang så trykker du enten på feil knapp eller så er det noe unormalt med tastaturet......

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min husk som er dårlig her ja, er faktisk del-knappen på min pc ogsåops:
    Er igrunn litt fasinert av min sviktende hukommelse, siden jeg formaterte 2bærbare pcèr sist uke, og faktisk godt mulig det var del-knappen der også?

Faktisk så var det på en veeeldig gammel pc mulig å komme inn i bios, ved hjelp av Ctrl + Alt + en eller annen bokstav...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo dette som er rart, jeg har prøvd to tastatur og begge har det, et med Usb ( har også prøvd med usb overgang på dette) samt det "gamle" tastaturet som ikke virker. Jeg klarer ikke å bruke det før jeg er inne i Windows..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •