ATi RADEON™ 9700 PRO Retail 128MB DDR with Modification.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ATi RADEON™ 9700 PRO Retail 128MB DDR with Modification.

Har så smått begynt å snuse på htpc.
    Prøvde min gamle pIII 700.Med et radeon 7500, pioneer 106 dvdrom på B801s.
    Lastet ned Theathertek og powerstrip,og satte oppløsningen til 1280x720@60Hz.Ble et ganske bra bilde med bra farger og fin flyt.
    Men ikke noe utprega bedre bilde en med dvdo iscan pro.Ser at det er mange som sverger til denne moden på avsforumet. http://www.cellarcinemas.com/cgi-bin...-VID-VC14.html
    Er det noen som har erfaring med dette kortet?En kan få samme moden til radeon 9000.Er det noe å hente på bildekvaliteten ved å kjøpe 9700 vs 9000?Tenkte etterhvert å kjøpe meg en ny pc til hjemmekinoen.Men skal
    først undersøke litt pris/kvalitet og brukervennlighet,så jeg setter pris på forslag til hardware/software til en slik pc.Vil ha den så stillegående som mulig.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9700 Pro er et veldig bra kort ja. Men hvis du ikke har behov for rå 3D-ytelse, er det litt overkill. 9700 (non-pro) er samme kortet, bare litt tregere og en del billigere. Om 9700 er bedre enn 9000 på bildekvalitet vet jeg ikke, men det er nok neppe mye forskjell.

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de fire kortene 9500, 9500 pro, 9700 og 9700 pro, så har 9700 pro vagt raskere klokke enn de tre andre. I tillegg varierer antall "render pipes" og
    bredden på minnebussen mellom de tre kortene. Ingen av de skal ha noe å si for normal htpc-bruk, kun når du skal ha noen ekstra frames ut av et spill. Har
    selv et 9500 kort m 128Mb, og er godt fornøyd med det.

9000 er vel forrige generasjon og støtter ikke feks DirectX 9 slik de nevnte kortene gjør. (Vel, nå er jo disse også forrige generasjon siden ATI nettopp
    slapp 9600/9800, meeeen...)

OK

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en DVDO-Pro, og har også hatt BG-801s, Jeg så stor forskjell på PCen og DVDO PRO m/ Sony 7700 DVD-spiller. Bildet fra PCen var merkbart skarpere. Jeg synes også fargene ble renere og bedre fra PCen. PCen er en gammel Celeron 566 basert sak m/ Radeon DDR-32 skjermkort. Bruker Zoomplayer med Cinemaster v4 videofillter, og PowerDvd v4 audiofilter.

Gunnar

Lignende tråder

1. Vifteløs ATI Radeon 9700 PRO!
    By tahustvedt in forum Generell HTPC
    Svar: 12
    Siste melding: 04-14-2003, 17:41

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine