Media Center IR blaster og GET dekoder?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Media Center IR blaster og GET dekoder?

Dit jeg skal flytte blir det antagelig bare GET. Er det noen som har noen erfaringer med media center med IR blaster og GET digital dekoder? Funker det bra? Klarer Media Center å hente ned EPG ifra nettet samt styre GET dekoder når man bytter kanal på Media Center? (Samt å sette riktig kanal ved opptak)

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA (kort og godt)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner jeg EPG fra GET da? Har prøvd å bruke funksjonen i MCE, men akkurat som om ikke GET er lagt inn.

Noe tips?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker xmltv sammen med mediaportal og må si meg fornøyd med det. Mangler dog epg data for euronews og viasat nature/crime. Dette er derimot ikke noe stort tap for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get og Media Center

Kom over denne tråden, og skulle gjerne hatt litt info om hvordan dette er satt opp.
    Fikk meg stue-pc i går (Fujitsu Siemens Scaleo E), og den har vanlig TV / koaks inngang, samt Svideo og Scart. Har Get digital dekoder (uten PVR), men får ikke dette til å bli bra... Har koblet med Scart fra Get-boksen til Scart på PC'n, og det går fra HDMI fra PC til TVn. Men; Bildet blir svart hvitt... Har forsøkt de fleste valgene i Media Center oppsettet, men det hjelper ikke. Svart hvitt bildet er heller ikke så bra...

Noen som har noen tips?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sikker på at SCART-inngangen på PC-en bare støtter s-video, og ikke RGB. SCART er kun en kabeltype. Sørg for at dekoderen sender s-video ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet meg inn i menyen på GET boksen, og under valget Scart har jeg to valg: RGB og PAL. Den sto på RGB, jeg endret til PAL, men bildet er fortsatt svart / hvitt.
    Ringte GET kundeservice for å høre om kanskje de hadde noen svar. Da jeg sa mediasenter, svarte kundebehandleren "Hva er det?"

Noen som vet noe om hvordan dette kan settes opp?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du velger ikke RGB eller PAL

Du velger:
    RGB eller S-video (eller kompositt)

og/eller

PAL/NTSC

Les:
    PAL - Wikipedia

(og til din andre post om farger: S-Video - Wikipedia )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

acer idea 510 og tv live. Hjelp

Hei

Jeg trenger din, deres hjelp til å konfigurere lv tv i media center for acer idea 510.

Jeg har acer idea 510, koblet til en Get boks.

alt virker bra bortsett fra, når jeg kommer til et sted for det står: bruk nummerknappene på fjernkontrollen til å bytte kanal, og velg deretter neste.

der stopper alr. dvs at når jeg trenger for eks. på 12, fornadres ikke kanalnr. på acer idea 510.

Dette innebærer at jeg kan ikke se på en kanal, men jeg tar opp fra en annen.

Har du noe erfaring med dette.

Please hjelp meg.

Hilsen
    Said

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har faktisk gitt opp Get-boksen midlertidig, og leter etter svar fra folk som har klart å sette opp denne. Min tilkobling er nå alik at jeg kjører de analoge signalene inn i PC'n med vanlig antennekabel... Da de analoge signalene mine ikke er perfekte, er ikke dette den beste løsningen for meg...

Men; Hvordan har du koblet fra Get-boksen? Via Scart? Har du i så fall klart å få farger på tv-bildet?

Jeg snakket med support for min hjemme-pc-avtale, og fant en fyr der som virket som han hadde litt peiling på Get-boksen. Han sa at Get-fjernkontrollen fungerer litt annerledes, og er derfor litt vanskelig å sette opp... Men; Jeg har prøvd det meste...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar at dere sitter med et TV-kort som har s-video inn (eks. Hauppauge PVR-serie):

- Dere må få dekoderen til å gi ut s-video (over scart). RTM - men det er ikke sikkert det er mulig (mange kan kun velge mellom RGB eller kompositt - ofte kalt "video")

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjør følgende

Sitat Opprinnelig postet av xmech
    Hei,

Jeg har faktisk gitt opp Get-boksen midlertidig, og leter etter svar fra folk som har klart å sette opp denne. Min tilkobling er nå alik at jeg kjører de analoge signalene inn i PC'n med vanlig antennekabel... Da de analoge signalene mine ikke er perfekte, er ikke dette den beste løsningen for meg...

Men; Hvordan har du koblet fra Get-boksen? Via Scart? Har du i så fall klart å få farger på tv-bildet?

Jeg snakket med support for min hjemme-pc-avtale, og fant en fyr der som virket som han hadde litt peiling på Get-boksen. Han sa at Get-fjernkontrollen fungerer litt annerledes, og er derfor litt vanskelig å sette opp... Men; Jeg har prøvd det meste...

Du kobler Get boksen med media center via scart. dvs, fra output på Get til innput på media center. Gå videre windows media center, konfigurer tv signaler, norge osv. du kommer et sted for du skal velge kabel, satelitte, antenne. Velk kabel, velg komposit 1 eller 2, nå ser du at du har fått tv signaler med farge osv......

I get boksen gå til innstilling, velg RGB, ikke PAL. Det finnes ikke noe som heter s-video

Jeg lurer på en ting, har du acer idea 510? hvorfan fikk du fjernkontroll som flgte med acer til å komuunisere med acer bosken?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xmech
    Kom over denne tråden, og skulle gjerne hatt litt info om hvordan dette er satt opp.
    Fikk meg stue-pc i går (Fujitsu Siemens Scaleo E), og den har vanlig TV / koaks inngang, samt Svideo og Scart. Har Get digital dekoder (uten PVR), men får ikke dette til å bli bra... Har koblet med Scart fra Get-boksen til Scart på PC'n, og det går fra HDMI fra PC til TVn. Men; Bildet blir svart hvitt... Har forsøkt de fleste valgene i Media Center oppsettet, men det hjelper ikke. Svart hvitt bildet er heller ikke så bra...

Noen som har noen tips?
    Du har koblet ting riktig. Det må være en feil på din Fujitsu. ta kontakt med support, lever den til dem slik at tester den selv.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av said2912
    I get boksen gå til innstilling, velg RGB, ikke PAL. Det finnes ikke noe som heter s-video
    Jeg betviler STERKT at TV-kortet kan motta RGB-signaler. Det må enten være kompositt eller s-video. Et av de få kortene som kan motta RGB er SweetSpot, og det garanterer jeg deg at ikke er i denne maskinen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Jeg betviler STERKT at TV-kortet kan motta RGB-signaler. Det må enten være kompositt eller s-video. Et av de få kortene som kan motta RGB er SweetSpot, og det garanterer jeg deg at ikke er i denne maskinen.

Du hat helt rett, vi mottar tv signalene via kompositt eller s-video. men det jeg lurer på hva er vitsen med et TV kort som koster en del, hva bruker vi den til?
    Jeg sliter med å få acer fjernkontroll til å kommunisere med acer idea 510. den er hlet ubrukelig ved å bytte kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problem med FSC Scaleo og kabeldekoder fra Canaldigital

Får bare inn s/hv bilde i htpc med Canaldigital kabeldekoder. forstår jeg Okay riktig er det lite å gjøre med?

Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Antar at dere sitter med et TV-kort som har s-video inn (eks. Hauppauge PVR-serie):

- Dere må få dekoderen til å gi ut s-video (over scart). RTM - men det er ikke sikkert det er mulig (mange kan kun velge mellom RGB eller kompositt - ofte kalt "video")
    Dekoderen kan kun settes opp med RGB eller CVBS (=VHS?) ut, ikke S-video. Outputkabel er kun scart. Uansett valg RGB/eller CVBS så er bildet det samme s/hv på htpc.

TV-kort i pc har scart inn og s-videokontakt inn. Det er samme resultat hvilken av de jeg bruker. (S-video med adapter fra scart ut fra dekoderen)

Noen som vet? Er det umulig å få til med dette utstyret eller er det noe feil på noe av det? (eller mine ferdigheter -det er mye mulig)

Dekoder: CanalDigital C1201CX
    HTPC: Scaleo EV m ASUSTek TV7162V tv-tuner.

nybegynnerhilsen Loff

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må plukke opp igjen denne tråden, for jeg lurer på en ting:

Er det noen som har fått Media Center til å skifte kanal på PVR via IR-blaster?
    Såvidt jeg forstår er modellnavnet Kaon 3000NS, men denne står ikke i listen som Media Center oppgir over tilgjengelige produsenter. Jeg har også forsøkt å lære Media Center Get-fjernkontrollen manuelt, men den registrerer ikke signalene fra kontrollen.

Hvilken modell har dere som får dette til å funke valgt fra listen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har IKKE fått dette til å virke, og har faktisk gitt opp inntil videre. Tar nå det analoge signalet inn i Mediacenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt endel tid på dette nå, men det ser ut til at jeg også må gi tapt inntil videre. Planen var å kunne styre pvr fra PC via Logmein (www.logmein.com) slik at jeg kunne sette på opptak selv om jeg ikke var hjemme, men det blir nok med planen foreløpig.

Får håpe det endrer seg når HDMI-versjonen av Gets PVR kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet min Get boks via en S-VHS spiller jeg har stående. Den konverterer da til s-video videre. Men uansett så er det en dårlig løsning. Skulle gjerne sett at man kunne kjøpe CA modul til Media Center PC'en for Get, og fått alt heldigitalt. Men Get kjører på proprietært Videoguard system. Conax CA for Canal Digital får man kjørt. Så kjipt for oss som bare har Get.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •