Ytelse for 1080p avspilling - hvor er flaskehalsen ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gazza321
    Hei,

Har alltid brukt Ace Megacodec Pack, men har no lyst til å prøve ffdshow. Ein del filmar (divx, xvid) hakkar ein del, men har ofte trudd det har vore dårlege rips. Har hørt at det kan være vanskelig å avinstallere Ace Megacodec. Noken som har erfaring med dette? Er det i så fall mulig å velge slik at Media Player Classic ikkje brukar noko av Ace Megacodec, men heller ffdshow. Er litt redd for å bytte til ffdshow, så lenge Ace fungerer brukbart.

mvh
    Gazza
    Har aldri likt noen av "codec-pakkene". Jeg har frem til eksperimentering med HD-materiale klart meg utmerket godt med Koepis XviD codec + AC3 for lyd.

Om Ace ikke fjernes helt kan du sikkert manuelt avregistere en del greier - men det blir jo en del hassle...

Skal teste litt nå om ffdshow fungerer greit for vanlige xvid klipp osv også...

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mere testing. FFdshow spiller bra, MEN den bruker vitterlig bare den ene kjernen på min Core 2 Duo. Når jeg spiller av HD klippet mitt går CPU forbruket på den ene kjernen i taket på mange scener - mens den andre kjernen ligger og tusler på 5-10 %.
    Er det noen løsninger på dette der ute ?

Fant omsider ut hvordan jeg kunne tvinge MPC til å bruke CoreAVC. Den oppfører seg helt annerledes - den fordeler lasten på begge kjernene. Ligger rundt 40-60% på begge ved avspilling av det aktuelle klippet. Dette virker jo mye mere optimalt for å unngå spikes som resulterer i hakking ved bestemte scener...
    Hvorfor klarer ikke ffdshow det samme - noen som vet ?

cozmo

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •