DVI-HDMI problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI-HDMI problemer

Jeg har følgende utstyr:

NVIDIA 7950GT skjermkort
    TOSHIBA REGZA 37WL66Z 37" LCD-TV
    Høykvalitets DVI-HDMI kabel, kjøpt på en AV butikk for 500kr for 3 meter.

Jeg har aldri hatt problemer med å detecte TV'n før. Men nå klarer ikke pcn å finne tvn når alt er koblet til. Jeg har prøvd utallige kombinasjoner;

-Starte på nytt
    -Starte på nytt med tv på
    -Starte på nytt med å bytte på hvor DVI ut kabelen og DVI skjerm kabelen står.
    -Slå av og på tvn.
    -Testet både HDMI1 og HDMI2 porten på tvn.
    -Trekke ut strømmen
    -osv

Jeg aner ikke hva som gjør at skjermkortet ikke klarer å detecte tvn idag. Utrolig frustrerende er det! Jeg vil se LOTR /m extended version i HDTV FFS!

Kom med tips ;D

----------------------------------------------------------------------------
    Engelsk: :P

Im having trouble with detecting my tv with my current graphic card.

My setup:

CPU: x2 3800
    GFX: XFX 7950GT m570 (heatpipe version)
    RAM: 2GB
    etc..

HDTV: TOSHIBA REGZA 37WL66Z 37" LCD-TV

DVI-HDMI cable: The brand is "AC" i dont really know much about it, its pretty good tho, paid 100$ for it. (If you think this is expencive, you should visit Norway :P)

So, ive used this system without problems for about 3 months now, it has worked perfectly.

But yesterday it didnt find my TV anymore, and i really cant understand why!
    Ive tried diffrent force ware drivers without success, and now im beginning to become desperate! Ive even tried to setup a convert-on-the-fly program to stream h.264 movies to my xbox360, but my system couldnt handle it :P

Ive searched forums and read alot of diffrent solutions etc. to simular problems, but i havent been able to figure it out yet. This blows!

Things i have done:
    -Tested 84.63 91.33 91.47 92.91 93.71 93.81 force ware drivers.
    -xxxx reboots of both tv and pc.
    -Tested force detect tv option. This does find a "HDTV" but when i try this it wont give me a picture (tried all the resolution stuff). I might add that it find this "HDTV" regardless if the cable to the tv is in or not :P
    -Tested both HDMI1 and HDMI2 input on the tv.
    -Tested both DVI out ports on my gfx card.
    -Smashed my head in the wall and strangeled my cat.

Anyone have any idea whats wrong?

Thanks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på her, har samme problem..

Laptop me ATI RADEON 9700
    Fujitsu-Siemens Myrica VQ40-2

Prøvde for første gang og koble pc'en til tv'et i dag, men får det ikke til..

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig litt rart ut. Men du kan kanskje bruke en VGA-kabel inntil du finner en løsning på problemet. VGA fungerer alltid og klarer det meste på egenhånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VGA er en mulighet, men hvordan er kvaliteten på det kontra DVI -> HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg jo ha en DVI-VGA kabel da?:P Har ikke VGA utgang på skjermkortet.

Hva er kvalitets forskjellen på

DVI-HDMI

Eller "komponent" kabel? Jeg tror jeg har muligheten til å koble på det på et vis.

Har 7950gt skjermkort

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt lignende problem etter oppgradering av drivere til skjermkort og ble til slutt så frustrert at jeg kjøpte vanlig DVD spiller. Eneste jeg vet er at display må stå på før du starter PC'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har akkuratt samme problem.. har radeon x1800xt og pv60.
    har brukt dvi - hdmi i ca 5 månder no uten problemer..så no plutselig for ett par uker siden sluttet det og virke.

Det går ann og utvide desktopen og jeg kan dra ting vekk fra pc skjermen og over til tven.men det er ingen bilde.i ATI programmet jeg bruker står det at jeg er koblet til panasonic tv,men ingen ting kommer opp på tv.

har prøvd mange forskjellige drivere og instillinger til skjermkortet,og ingeting hjelper.

begynner og lure på om hdmi inngangen på tv kanskje er ødlangt.men ser rundtom på mange forom at det er flere som sliter med akkuratt samme problem for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en kommentar, jeg kjører i dag Vista men kjørte før XP MCE2005. Alltid oppgradert Catalyst driverne jevnlig på ATI EAX800.

Jeg har ved noen tilfeller (etter Catslyst oppgraderinger) opplevd tegn på dette, dvs at signalet ikke detekteres av TV (Pioneer PDP436-FDE). Merk at dette har kun skjedd når jeg på TV tuneren har switchet kanal og skal tilbake til HDMI. I det tilfellet har jeg måtte ta maskinen ned (enten standby eller helt av) for at TV'en fikk tilbake signalet fra HTPC'en.

På noen forum har jeg sett tips om å endre på enten "Reduce DVI frequency on high-resolution displays" eller "Alternate DVI operational mode" i Catalyst Control Center, men dette har ikke hatt noen effekt for meg i dette tilfellet. Jeg har stort sett alltid kjørt samme oppløsning i MCE (1280x720@60Hz)

Jeg har også når jeg har slitt med dette prøvd å degradere driveren (enten med rollback valget eller ATI sin uninstall), og det har ofte fungert igjen - så det tyder på ting i enkelte driverversjoner som ikke er helt bra mtp signalet DVI-HDMI.

Når jeg nå kjører Vista har jeg dette problemet konstant, jeg har oppgradert Catalyst 2-3 ganger og fortsatt problem. Vil derfor gjerne finne ut hvorfor TV'en ikke klarer å "ta seg inn" når en bytter kanal. Dette problemet har kommet og gått fra beta1 til RTM versjonen (både de interne Vista driverne og ATI Catalyst)

Edit: Sjekk forøvrig diskusjonen her -> The Green Button - DVI-HDMI - Lost Screen Signal on ATI 9600 When Changing Inputs on TV

Ser helt klart ut som dette er et kjent issue på driverne i Vista (men tror også dette problemet har eksistert på noen av XP driverne)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også dette problemet med mitt oppsett:
    Geforce 7950GT + Windows Vista

Slik det ser ut nå er det driverene/Nvidia kontrollpanelet, (kjører 100.68) som ikke greier å detektere TVen hvis jeg starter maskinen uten å ha recieveren som tar imot HDMI-signalet skrudd på ved boot.

Windows skjermbehandling derimot greier å detektere recieveren og jeg kan sette oppløsning og alt, men TVen er forblir like svart.

En løsning jeg fant var at hvis jeg bruker noen av de litt eldre forceware 7** drivere til Vista virker det som at Windows skjermbehandling har mere "kontroll" og greier å detekere skjermen, sette oppløsning etc. og så blir det bilde på TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har funnet problemet på dette??
    ser ut til at veldig mange sliter med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har et x1900GT og aldrig hat noe problem med dvi til hdmi

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har funnet ut av dette problemet og vil blåse liv i denne tråden igjen?

Har samme fenomen med ABIT IL-90MV, I945GT og XP. Dette kortet har HDMI ut. Ingen problemer å sette opp 1360x768 på HDMI, men skifter jeg inngang på TV glemmer driveren hele oppsettet med en gang. VGA går greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen løsning til dere dessverre. Men er det ikke utrolig hvor mye bedre og enklere alt er med den nye HDMI kabelen, nå som filmbransjen endelig har fått lov til å integrere "kopibeskyttelse" som en del av standarden. <ironi slutt>

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lignende problem, ivertfall samme kabel

Problemet

Kan dette være pga HDMI-kopibeskyttelse piss ?

Om jeg går over til DVI-VGA (Heter "D-SUB/COMP.IN" men går utfra at det er samme ting) får jeg dårligere oppløsning da ? VGA har vel max 800*600 ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •