BSplayer vs Zoomplayer vs mplayer vs VLC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BSplayer vs Zoomplayer vs mplayer vs VLC

Hei,

Jeg har fått en ny PC (HP nw9440) og jobber med å installere alt på nytt, WinXP og Gentoo Linux. På min gammel PC brukte jeg BSplayer (WinXP) og mplayer (Linux) og var fornøyd med det.

Jeg har lest litt om noen andre spiller (Zoomplayer, VLC) men vet ikke helt hva jeg burde bruke på WinXP. Alle kommer med en veldig lang 'feature list' hvor alt er ikke helt klart for meg.

Jeg skal bruke SPDIF direkte mot receiveren og DVI mot PJ'en min (ikke prøvd enda). Jeg ønsker å spille DivX og mye DVDer, HD filer (ikke HD-DVD eller Blue-Ray).

For info, jeg har installert winamp (brukes bare til lydfiler), AC3Filter, ffdshow, Haali Media Splitter og Satsuki Decoder Pack.

Hva mener dere ?

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke brukt noen av de andre spillerene du nevner her, men har litt erfaring med VLC og mplayer.

Mplayer er en meget kraftig og konfigurasjonsvennlig avspiller, men kun brukt denne i consolmode. Skal visstnok(?) i senere tid kommet med Gui også.

VLC er en forholdsvis liten og lett avspiller, som spiller det meste. Hvertfall alt av kurante formater. Litt lite options i menyer, men om du leser configen er det også her bøttevis med options du kan enable via console.

Kan absolutt anbefale VLC på det sterkeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Zoomplayer

Har brukt Zoomplayer i et par år nå, og er utrolig fornøyd med det. Den krever kanskje litt mer mht konfigurasjon og installasjon enn enkelte liker, men dette er absolutt overkommelig. Fordelen er at den kan tilpasses de fleste preferanser.

Newcomer Aftensvermer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes MPC bør nevnes her også, veldig liten og fungerer veldig bra ihop med ffdshow. Anbefales!

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I linux har du også xine. Det jeg synes er fint med xine, iallefall gnome-varianten gxine (lenge siden jeg har brukt den andre), er at du kan selv konfigurere filter chains på en enkel måte, litt som med ffdshow. Jeg har ikke sett noen scaler blant de filtrene, men jeg lurer litt på om det er noe automatikk i scalingen der, er ikke helt sikker. Bruker MCE på stue-pcen, så har ikke allverdens erfaring med video i linux, men synes altså xine/gxine også er verdt å sjekke ut.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nettopp skrevet, så må vi ikke glemme mpc (media player classic), synes denne er bedre enn vlc, med tanke på ytelse og spoling og slikt i alle formater.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd VLC men fant ut at det var en del jeg ikke likte. Jeg bruker ZommPlayer og liker programmet. Jeg finner der veldig mye som jeg hadde i BSPlayer.
    Jeg har prøvd Windows Media Player (10 eller 11) men likte ikke det.
    Fungerer MPC bedre en WMP ?

Cax: jeg skal prøve xine og gxine i Linux. Jeg like godt mplayer men gxine et kanskje bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MPC fungerer mye bedre enn WMP synes jeg. Med den installert samt siste ffdshow og AC3 filter er det en nytelse å spille av HD materiale, filmer med DD/DTS etc etc. Bildet går via DVI -> HDMI inn på TV'et oppskalert til 1080i. Lyden går via flexijack på lydkortet og gjennom en kjekk kabel inn i SPDIF inngang på recieveren.

Kabel: :::.. AV-Connection A/S - HomeCinema Cable & Accessory Shop ..:::

Zoomplayer har jeg aldri likt, klarer ikke sette ord på hva jeg misliker... VLC er grei nok, men sliter med spoling av film, noe MPC er veldig god på.

Så: Media Player Classic er mitt beste kort her. Spiser alt du vil, meget god ytelse og bruker svært lite ressurser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •