5.1 analog fra HTPC til forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

5.1 analog fra HTPC til forsterker

Jeg har et Auzentech Xplosion lydkort. Ifm. med avspilling av HD-DVD filmer ønsker jeg å overføre lyden til forsterkeren med 5.1 analoge kabler for å kunne spille av de nye HD-lyd formatene.

Noen som vet hva slags kabel som egner seg best? Kortet har 3.5 mm utganger for FRONT, SIDE SURROUND, BACK SURROUND, CENTER/SUBWOOFER (alle er 3.5mm stereo minijack).

Jeg har sett på denne (må vel a 3 stk):

Clas Ohlson - Tilkoblingskabel, Audio - Videokabler handle bestill postordre

Men den ser ikke akkurat ut til å ha særlig høy kvalitet. Noen som har andre forslag, gjerne fra Clas Ohlson så jeg slipper å handle på nettet.

Synes det virket litt merkelig å ha center og sub på samme utgang??

Er det noen som har testet om dette blir bedre enn å bruke de "gamle" lydformatene (dvs. nye HD-formater nedgradert til de "gamle")?

Newcomer olester sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Styr unna clas ohlson! Hvis du ellers har god forsterker/høyttalere, er det viktig å ha gode kabler i di analoge overføringene. Det er mange som selger minijack->2xRCA kabler, og det blir jo noen kroner totalt siden du må ha 3 stk, men det vil jeg si det er verd. Hvis ditt lydkort har gode DA-convertere, så kan du med gode analog kabler oppnå ett godt resultat.
    Med tanke på at du skal kjøre høyoppløste lydformater som Dolby Digital Plus/Dolby TrueHD, så vil det nok lønne seg å bruke en kabel som gir best mulig overføring.

Kanskje denne er ok? : ARGON 5005 Kabel

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •