PowerDVD Ultra BD og HD DVD utgave i samme OS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PowerDVD Ultra BD og HD DVD utgave i samme OS

Som kjent er det et problem med PowerDVD at den kun kan installeres som HD DVD eller Blu Ray versjon alt etter hvilket drev man har på PCen.

Fant en guide på nettet på hvordan man kan få PowerDVD Ultra i både BD og HD DVD utgave på samme OS installasjon slik at man ikke trenger dual boot eller virtuell maskin.

PowerDvd Ultra Hd/Blu Ray How-To
    How to get both versions working on one machine.
    I don’t know if anyone else has posted a how-to on this or not, but I got tired of installing and uninstalling PowerDVD Ultra.

This is the solution I came up with. I take no responsibility whether it will work for you, but it works on the two systems I tried it on.

First completely clean your system of Powerdvd.
    Uninstall the program.
    Delete all program folders. (You may need to kill PDVDServ.exe and RichVideo.exe in Processes to do so)
    Delete all Cyberlink registry entries
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\CyberLink][HKEY_CURRENT_USER\Software\Cyberlink]

Now assuming you have both an HDDVD drive and a BluRay drive installed on your machine. Let’s begin the process.

1. In device manager, disable the HDDVD drive

2. Install PowerDvd Ultra Blu Ray version. Go through the entire process including registration key.

3. Go to processes in task manager and kill PDVDServ.exe

4. Go to C:\Program Files\Cyberlink and rename the PowerDvd folder to PowerDvdBD

5. Delete the desktop shortcut and make a new one from the .exe in the renamed folder. Rename it “BD”

6. Go to device manager and enable you HD drive and disable your BD drive

7. Go though the PowerDvd install process again. It will tell you it needs to uninstall the previous version. Click “O.K.”.
    You may get some errors about missing files, just ignore it.

8. Once you have completely gone though the install process, rename the desktop shortcut to “HD”

9. At this point, you should have a working HDDVD copy and a non working Blu Ray copy. We are about to fix that.

10. Go to DirectShow Filter Manager and download DSFMgr.exe

11. Open it and click the MODULE tab so all powerdvd filters are together. Itwill
    Make it easer. You can also slide the tab so you can read the full path.

12. We simply need to re-register the filters in the following folders:
    C:\Program Files\CyberLink\PowerDVDBD\AudioFilter
    C:\Program Files\CyberLink\PowerDVDBD\NavFilter
    C:\Program Files\CyberLink\PowerDVDBD\UPnP
    C:\Program Files\CyberLink\PowerDVDBD\VideoFilter

At the bottom of filter manager you will see a button that says “Register new filter”. Click on it and navigate to the first folder in the list. Find any file that ends in .AX and
    Double click on it, and then move on to the next. When you are done all the filters in the list should read C:\Program Files\CyberLink\PowerDVDBD.
    Both versions of PowerDvd should now be fully operational.
    I may have missed something above, so if someone could test this and see if it actually works for someone else.
    I also don't know how this workaround with affect real world playback issue's either, we shall see.
    Jeg har testet på min XP MCE installasjon og det funker ypperlig. Jeg kan nå starte både BD og HD DVD versjonen av PowerDVD Ultra og den spiller av HD DVD og Blu Ray alt etter hvilken versjon jeg velger

Ice Age The Meltdown i DTS HD Master Audio funker som bare det, det samme gjør Dolby TrueHD sporene på HD DVDene mine.

Cyberdog

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempemessig. Nettopp hva jeg var på jakt etter. Men vet du hvilke versjon jeg må ha av PowerDVD. Er det ok med ver.7.2 Ultra Deluxe ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger Power DVD 7 Ultra.

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, fikk nettopp tak i Power DVD Ultra Delux 7.2. Har lastet ned en BD film, men den består av så utrolig mange filer. Kan jeg sette dem sammen, eller er den en fil med info om hvilke filer som skal spilles av slik at jeg kun trenger å laste en fil i Power DVD ?

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan spille av en mappe med PowerDVD, programmet gjenkjenner om innholdet er Blu-ray eller HD-DVD.

PS! Tror ikke vi diskuterer nedlasting av filmer i dette forumet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •