MPEG2 De/-coder problem?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question MPEG2 De/-coder problem?

Har et problem med MCE. Når jeg spiller av et program som er tatt-opp samtidig som et annet spilles inn -> avspilling hakker.
    Har sett på CPU-bruk og den ligger på ca 30% selv ved både avspilling og innspilling.
    Så spørsmålet mitt er vel egentlig om nVidia PureVideo sliter med av og inn-spilling samtidig på et 7600GS kort? Det virker ikke som om PureVideo bruker CPU selv om skjermkortet ikke klarer mer utregninger?

HW på min HTPC:
    1G RAM
    2800+ Semprohn
    7600GS (256MB RAM)
    250GB HD.
    Hauppauge! WinTV-PVR-150MCE, PCI, Tv-kort m/radio, Bulk.

Så et tilleggs spørsmål, vil det lønne seg for meg å bytte ut MPEG2-dekoder på denne maskinen for å løse problemet mitt? (Tenker her da på at CPU'en min er ganske svak)

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PureVideo skal ikke ha noe med innspillingen å gjøre. I MCE er det tv-kortet ditt som står for komprimeringen, og mpeg2-dekoderen din ser ikke noe til TV-programmet uten at du spiller det av. Kan det være et diskproblem? Er disken veldig full eller fragmentert eller noe slikt? Når avspilling fungerer så lenge du ikke tar opp noe virker det som om det er disk eller minne eller noe slikt det står på, men det er ikke helt godt å si.

Jeg tror vel PureVideo er mer eller mindre det beste til TV-sendinger. Har du gjort noen funky innstillinger på noise reduction og sharpening i nvidia-kontrollpanelet? Har du nye drivere til alt mulig?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    PureVideo skal ikke ha noe med innspillingen å gjøre. I MCE er det tv-kortet ditt som står for komprimeringen, og mpeg2-dekoderen din ser ikke noe til TV-programmet uten at du spiller det av. Kan det være et diskproblem? Er disken veldig full eller fragmentert eller noe slikt? Når avspilling fungerer så lenge du ikke tar opp noe virker det som om det er disk eller minne eller noe slikt det står på, men det er ikke helt godt å si.

Jeg tror vel PureVideo er mer eller mindre det beste til TV-sendinger. Har du gjort noen funky innstillinger på noise reduction og sharpening i nvidia-kontrollpanelet? Har du nye drivere til alt mulig?
    Først takk for svar.
    Windows ønsket å defragmentere, det er det eneste jeg kan si foreløpig.. den må stå og gå en stund nå.
    Jeg _tror_ ikke at jeg har gjort noen funky innstilliger, selv om jeg har slitt litt med å få 16:9 på min 42" plasma. (fikk bare satt 800x600, 1024x768 osv ingen widescreen oppløsninger)

Skal komme med et svar når defrag er ferdig.
    Njaal

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Nesten litt flaut dette her. Men det var defragmentering som gjorde susen.
    Tusen takk for hjelpen.

Njaal

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •