Stream server med HDTV SAT for to rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stream server med HDTV SAT for to rom

Noen som har vurdert (og gjerne forkastet) en HD-løsning (720p/1080i/p) med server og to media-enheter i hvert sitt rom med forsterker og skjerm/prosjektor? Jeg ønsker sentralisert styring av medie-bibliotek og TV-opptak, slik at begge har

1) PVR funksjon mot SD og HD satellitt (gjerne CD) med MP2 (SD) og MP4 (HD). Anta at jeg kan greie meg med to samtidige tunere (unngår opptak når TV brukes i begge rom). EPG må være brukervennlig for opptak og dekke CD sine kanaler, gjerne matet fra satellittsignalet.
    2) Avspilling av vanlige lyd, bilde og film-formater (innhold lagret på server).
    3) DVD-avspilling (trenger ikke mates i hver media-enhet, kan godt mates i server). CD'er regner jeg med å legge på server.

Jeg ser størst utfordringer med satellitt-løsningen. CD's parring av kort og mottaker kan skape problemer, men jeg har forstått at begrensningen er mer i mottakeren enn i kortet deres. Ergo kan kanskje PC-kort og CI/CAM med to DVB-S2 og MP4 brukes med PVR og streaming programvare på server. Jeg gjør ikke dette for å lure CD, så jeg kan gjerne betale for to kort (deres spesialpris for ekstra rom).

Har forstått at dekoding av HD-signal er en tung prosess. Kan server gjøre minst mulig med signalet, og streame dette til en mediaspiller/liten PC som en Helios x3000 eller lignende?

Det er også mulig at to CI-kort kan skape problemer for TV/PVR-programvare.

Jeg er åpen for både Linux og Windows-baserte løsninger.

Jeg er interessert i både gjennomførte prosjekter og informasjon fra de som har gitt opp noe lignende.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du sett på MediaPortal sin nye Server/Client løsning? I henhold til mange erfaringer skal det gå ann å komme rundt CD's pairing av kort

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •