Problemer med Vista Media Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Vista Media Center

Jeg kjører Vista. Har koblet opp pc'en til et 32" crt tv, via en ruter og Xbox 360. Men når jeg kjører Media Center over 360'en, er det ikke alle video filer som lar seg spille av. Jeg trodde man kunne spille av f.eks. Xvid osv. i Media Center? Jeg får en feilmelding: Videofeil. Filer som er nødvendige for å vise film er ikke installert eller virker ikke som de skal. Denne feilmeldingen får jeg også når jeg skal spille av innhold via Tv2 Sumo tjenesten. Nrk og Tv Norge fungerer derimot.
    Hva skyldes dette? Jeg har installert diverse kodeker, blan annet K-lite standard. Og nye DivX kodeker. Det som er rart er at, jeg kan se alt dette når jeg kjører Media Center på pc'en. Men ikke via 360'en.

Finnes det noen andre kodeker jeg trenger?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox360 støtter ikke divx/xvid.

Xbox støtter kun wmv, Mpeg-2 opptil 1920x1080, VC1.

morten

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transcode 360 gjør at du kan spille av slike filer på xboxen... men jeg har ikke fått dette programmet til å fungere i vista enda... på xp media center edition går det greit derimot...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke det som er problemet, vi snakker her om en feil som kommer dersom man forsøker å spille av TV2 Sumo på xbox 360 via media center. Dette streames. Jeg har samme problem, og får ikke sett streaming som skal være mulig med xbox 360 og media center.

Jeg kjører vista ultimate med media center, tidligere kjørte jeg xp media center og da fungerte dette. Noen som vet hva jeg kan prøve?

Har forsøkt og legge til xbox 360 som extender i windows på nytt osv, men får samme video feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde mange forskjellige programmer før jeg fikk til å strame divx fra vista media center til xbox360. Men den som jeg tilslutt fikk til å virke var transcode 360. Transcode 360. Måtte innstallere en antivirusfix. Ligger på siden. Jeg får en feilmelding når jeg starter Vista, men det ser ikke ut til å ha noe å si.

Men jeg har samme problem med Tv2. Får det til å funke i Media Centeret på Vista, men ikke på Xbox 360, Media Center Extender

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •