Jeg kjøpte meg for 3 mnd siden en Samsung LE32R72B Lcd tv (trur det var riktig modell navn)
Som jeg har kjørt som "htpc" med vga kabel.
var på hifiklubben kjøpte meg en dvd spiller med oppskalering slik at tv'en min slapp å stresse med det igjennom vanlig scart. (Cambridge dvd86 Hdmi)
Bilde ble noe bedre, men generelt syns jeg oppskaleringen suger i forhold til hvordan det er å se Dvd igjennom Vga på pc'en.
Noe som ikke slo meg såom så rart når jeg litt sent tenkte på oppløsninga på pc'en! (1360*768)
MEN det jeg da lurer på er følgende:
1. blir det bedre å kjøpe meg ett skjermkort med Hdmi utgang å kjøre i 1280*720? Og er det slik at dvd spillern min suger, eller er det slik som jeg tror at dvd igjennom pc'en vil gi meg ett mer tilnærmet 1:1 ettersom det per se ikke oppskaleres på samme måte (?)(ulærd innenfor lyd og bilde)

2. jeg dumpa innom en tråd her der jeg så at noen skulle bruke en Hd-dvd addon til xbox på htpc?? Er dette virkelig mulig? eller har jeg missforstått noe?

3. In any case, jeg har en Athlon 64 3200, 1gb ram og standard onboard nvidia skjermkort med kun vga.
Lydkortet er ett auzentech xplosion med dts og dolby digital. Kjører per nå ut optisk fra pc, og coax fra dvd spillern til logitech z-5500.

jeg trenger noen hotte tips å litt hjelp hehe!
Håper noen her inne har peiling på detta!

på forhånd takk!
*take me to school please*