800 Mhz til HTPC? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har bestile dette lydkortet fra Claes Ohlsson.

Det koster 449 kr. Er på vei til meg nå. Mangler nå kun 8 meter VGA kabel så har jeg min første HTPC! Bruker WInDVD 5.0 til avspilling.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Noen som vet noe om kortet? Det står bare "Creative" på det og har DVI + VGA og S-VIDEO.
    Det er Creative Labs 3D Blaster Annihilator Pro. Basert på Geforce 256 brikken og med 32MB DDR SGRAM. Kongen på haugen av grafikkort på slutten av 1999 (forrige årtusen :wink: ). Bildekvaliteten på video er brukbar, men ikke noe å juble for.

Tilfeldigvis har jeg eksakt samme typen kort liggende å slenge i rotehylla 20cm fra her jeg sitter.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    449 kroner for Clas Ohlson kortet, når et TerraTec som kun okkuprerer 1 PCI-slot kort med TOS-link koster kun 345 :shock:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger: Fordi jeg har fått dette anbefalt av Hi-Fil som sier bwa er fornøyd med det! Dessuten er det veldig greit å ha coax og optisk da jeg har coax kabel fra før av. Det er veldig få rimelige lydkort som har coax utgang. Har en optisk kabel ligganes, men den er av heller laber kvalitet og tåler ikke særlig mye. Ville bruke min Tara labs coax som jeg bruker fra før. Der har du grunnen!

Whopass: 1999! Kan stemme det, siden faren min kjøpte den pc´en gjennom jobben sin rundt de tider. (Tror det var runt 2000). Husker han sa noe om at det kortet var best på den tida ja. Det duger helt greit for meg. Bildekvaliteten er meget bra i forhold til det jeg har vært vant med. Med Denon DVD 900 (var den rimeligste DVD spilleren til Denon) og s-video, ga dette endel støy og korn (ser ut som filmen er skutt med 800ISO film!!). S-video kabelen jeg bruker er en 8 meter MONSTER SV500 så tror nok dvd spilleren tar en stor del av skylda når det gjelder bildekvalitet! Med VGA kabel fra HTPC (har bare prøvd 2 meter kabel) så er bildet mye renere og skarpere med mer mettede farger! Men tilbake til det grafikk kortet. Er det AGP? Hva slags port er det oppi pc´en, evt, er det bedre kort å få kjøpt til denne "rusthaugen"? :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er AGP ja. Så du kan lett oppgradere til et bedre ett.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whopass: Merkelig...det kortet jeg har i den maskinen jeg sitter på nå, har en "lengre" port. Men "pluggene" på begge grafikk kort er like. Jeg prøvde jo som sagt å bytte kort. Altså det 64MB jeg har i denne pc´en over til HTPC´en. Kortet passet i, selv om det er en del som"stikker ut". Samme er det med det andre kortet. Begge kort skal jo være AGP, men jeg fikk ikke signal ut fra 64MB kortet? Her er info om kortet jeg ønsker i HTPC´en som sitter i den pc´en jeg skriver på nå:

GeForce 2MX
    64MB RAM SDRAM
    AGP 4X
    ASUS VP-7100

Dette kortet passer i slot´en på HTPC´en men det kommer ikke noe signal ut når jeg kobler til VGA kabeler. Kobler jeg det andre kortet i, fungerer alt! Merkelig...Kanskje det har noe med AGP hastigheten å gjøre? Vet ikke om det andre kortet også er 4X?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve å resette bios når du bytter til det kortet som ikke vil virke. Fungerer det ikke da, er kortet kanskje ødelagt? Fungerer det i en annen PC?

Edit: Ben brune porten på bildet ser ut som en AGP port synes jeg. Vet ikke hva annet det kan være. Det er ikke PCI eller ISA (tror jeg det heter). Da finnes det ikke så mye annet!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LL: Det merkelige er at når jeg setter kortet tilbake i den pc´en det pleier å stå i, så fungerer det utmerket! Merkelig dette her. Kanskje IBM er sære på grafikk kort? Kanskje det ikke støtter 4X AGP?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LL: Det merkelige er at når jeg setter kortet tilbake i den pc´en det pleier å stå i, så fungerer det utmerket! Merkelig dette her. Kanskje IBM er sære på grafikk kort? Kanskje det ikke støtter 4X AGP?
    Høres rart ut. Mulig IBM har laget noe særegent ja. Ferdig PC'er er ofte ikke verdens mest oppgraderingsvennlige.

AGP skal være bakoverkompatibelt. Et AGP 4x kort skal kunne kjøre på hovedkort som kun har AGP 1x og 2x. Tror jeg.

Har du i det hele tatt muligheter for å gå inn i bios'en og sjekke innsillinger?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LL: Har ikke sjekka bios ennå. Mulig det står noe låst til grafikk kort der? Skal ta en titt neste gang jeg fyrer den opp! Har fått inn bud på min s-video kabel på QXlL, så nå skal jeg bestille 10m VGA kabel. Da har jeg komplett HTPC. (Ikke noe monster men det duger!)

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    449 kroner for Clas Ohlson kortet, når et TerraTec som kun okkuprerer 1 PCI-slot kort med TOS-link koster kun 345 :shock:
    regner med at det er fun du sikter til? det støtter ikke mer enn 2kanaler på digital utgang.. så det er vel en go nok grunn til ikke å velge det!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kortet passer i slot´en på HTPC´en men det kommer ikke noe signal ut når jeg kobler til VGA kabeler. Kobler jeg det andre kortet i, fungerer alt! Merkelig...Kanskje det har noe med AGP hastigheten å gjøre? Vet ikke om det andre kortet også er 4X?
    agp er bakoverkompatibelt, dvs du kan bruke et agp 2x kort i et agp 8x hovedkort. eneste jalla er at spenningen er lavere på agp 8x, så det kan hende man får problemer med eldre skjermkort som ikke takler lavere spenning. ditt creative 3dblaster kort kan være blant disse.

ellers er den lille ekstradingsen som stikker ut fra det ene kortet nok bare et feste for an agplås som låser grafikkortet fast i hovedkortet.
    det var vanlig på agp kort før i tiden.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke 3Dblaster kortet jeg har problemer med. Det sitter i min HTPC og fungerer utmerket. Problemet er mitt andre grafikk kort som er et GeForce MX2 64MB AGP 4X kort som har modellnavn ASUS AGP-V7100.
    Dette kortet vil ikke fungere i min HTPC, men fungerer fint på den pc´en jeg skriver på nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke 3Dblaster kortet jeg har problemer med. Det sitter i min HTPC og fungerer utmerket. Problemet er mitt andre grafikk kort som er et GeForce MX2 64MB AGP 4X kort som har modellnavn ASUS AGP-V7100.
    Dette kortet vil ikke fungere i min HTPC, men fungerer fint på den pc´en jeg skriver på nå.
    ah, ok. min misforståelse ops:
    eneste sære som ibm har drevet med av porter/busser er mca standarden. den var vel også brun som isa bussen, men er jo minst 10 år gammel. vesa lokabuss er også et nyere alternativ, men den er lengre enn den på bildet, som absolutt ser ut som agp.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett er det vel det samme hvilket kort du bruker. Tror ikke det er store ytelsesforkjellen på dem når det gjelder video.

Ingen av dem fungerer uansett på nyere spill, noe ikke 800Mhz'en klarer heller. Så da er ikke det et problem heller.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •