hei,
jeg har en htpc som jeg kjører mce 2005. har tenkt nå etterhvert å oppgradere til vista, og med det samme så er jeg interessert i å oppgradere oppsettet på min htpc.

jeg skal koble den til å en JVC lcd modell 32x70bu gjennom vga kontakten fordi lcd`en ikke tar imot pc signal gjennom hdmi.

det jeg har nå er :

Thermaltake Tenor kabinett
msi hovedkort med intel 865pe/848p + ich5
Intel celeron d prosessor 2,96Ghz
512mb ram
Nvidia grafikk kort med 128mb ddr-ram
Hauppauge pvr 150mce - tv kort
Western Digital 110gb hardisk - 7200rpm
Creative audigy 2 ZS platinium

vet nok at det meste må byttes ut, men hva kan jeg oppgradere med til å optimalt avspilling av 720p materiell og minst like viktig, så trenger jeg et oppsett som gir meg et veldig godt utgangspunkt for avspilling av vanlig dvd`er.. da tenker jeg på kvaliteten.

så hva kan evt. byttes og mot hva da. trenger ikke en super spill pc da jeg ikke spiller pc spill.. trenger i hovedsak en htpc med bra dvd avspiller. har etterhvert tenkt å legge inn hddvd eller blu-ray i htpc.

har nå en hddvd addon til xbox 360 fra toshiba og har lest på nettet at dette går ann å sette fra hverandre og sette inn i en htpc.

vet at det finnes oppsett i alle pris klasser, for min del , så er jeg interessert at dette skal bli så rimelig som mulig,evt hva det kan være verdt å bruke de ekstra kronene på.

så jeg håper noen der ute kan komme med gode tips som kan hjelpe meg med dette.

på forhånd takk!