Ny HTPC basert på Zalman HD 160, 2xtv-tunere, viiv-komp. m.v

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du nevner viiv i overskriften, men hovedkortet du har valgt er vel ikke viiv kompatibelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Ser du nevner viiv i overskriften, men hovedkortet du har valgt er vel ikke viiv kompatibelt?
    Jeg bommet litt på oppsettet i første omgang, men hovedkortet jeg nå har valgt skal være viiv-kompatibelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok kanskje ha valgt et hovedkort med i965 brikkesett da dette er "designet" for Core2 duo og ikke et "utgående" i975 hovedkort ). Ellers så syntes jeg NEC brenneren støyer en del under avspilling av film. Dette gjør 7170 og. Her syntes jeg samsung spillerne støyer mindre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støy ved avspilling ordnes jo enkelt med egne programmer som ligger i bakgrunnen. anydvd er å anbefale her, da blir spilleren stille, samt når en film skal sees går den direkte til filmen, forbi relame, klipp osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Ville nok kanskje ha valgt et hovedkort med i965 brikkesett da dette er "designet" for Core2 duo og ikke et "utgående" i975 hovedkort ). Ellers så syntes jeg NEC brenneren støyer en del under avspilling av film. Dette gjør 7170 og. Her syntes jeg samsung spillerne støyer mindre.
    Takk for tilbakemeldingen. Jeg har MSI P965 Platinum som et alternativt hovedkort. Det støtter ikke Viiv, men til gjengjeld er det kompatibelt med Vista. Andre gode forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile HTPC bestilt basert på Zalman HD 160, 2xtv-tunere, Vista komp., men ikke Viiv komp.

Nå har jeg bestilt følgende komponenter og venter spent på installeringen:

Kabinett: Zalman HD 160 Sort, Kortleser, VFD & Fjernkontroll, Aluminium (Uten PSU)
    PSU: Seasonic S12 Strømforsyning 500W, 120mm Vifte
    Hovedkort: MSI P965 Platinum, P965, Socket-775 Firewire, SATAII, ATX,GbLAN, DDR2, PCI-Ex16
    Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's
    CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte
    CPU-kjøler: Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler
    Harddisk OS: Samsung SpinPoint P80SD 80GB SATA2 8MB 7200RPM
    Harddisk: Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM
    TV-tuner: Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE, PCI, Dual-TV Tuner, MCE, Retail
    Skjermkort: MSI GeForce 7600GT 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI-I/Tv-Out, Passive
    DVD: Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA Black OEM

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tronyg
    Takk for tilbakemeldingen. Jeg har MSI P965 Platinum som et alternativt hovedkort. Det støtter ikke Viiv, men til gjengjeld er det kompatibelt med Vista. Andre gode forslag?
    Hva er grunnen til at du ønsker Viiv?

Hvordan vet du at det andre kortet ikke støtter vista?

Forskjellige anbefalte hovedkort sett fra et støy-perspektiv:
    silentpcreview.com | View topic - Recommended Motherboards: From a Silence Perspective 1.1

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil da tro at så godt som alle hovedkort som selges i dag har støtte for Vista. Det er jo ikke mer enn en ny driver som skal til før dette er i orden.

Med "viiv" klar pc følger det vel med flere fordeler.

-Quick Resume

-Muligheten til å legge til S-ATA harddisker i RAID uten å måtte reinstallere operativsystemet.

-Automatisk reformatering av formater. Spiller du av divx uten codec, så blir den automatisk gjort om til et format som støttes.

-Er vel også en god del store samarbeidspartnere innen merkenavnet viiv, så vil vel komme egne "viiv" tjenester ettervert, slik som tv on demand osv.

Ulempen må vel være den integrerte DRM saken i viiv systemer, uten at jeg vet så mye om denne pr dags dato.

AMD har vel sitt svar på viiv i AMD LIVE!.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Jeg vil da tro at så godt som alle hovedkort som selges i dag har støtte for Vista. Det er jo ikke mer enn en ny driver som skal til før dette er i orden.

Med "viiv" klar pc følger det vel med flere fordeler.

-Quick Resume
    Suspend/S3 gir deg oppstart i løpet av sekunder på de fleste PC-er laget etter 1995 eller noe.
    -Muligheten til å legge til S-ATA harddisker i RAID uten å måtte reinstallere operativsystemet.
    Hva skal man med raid på en HTPC? Diskytelse er stort sett et ikke-problem og når du skal se film ønsker du vel ikke +3dB disk-støy pga to disker som leser?
    -Automatisk reformatering av formater. Spiller du av divx uten codec, så blir den automatisk gjort om til et format som støttes.
    Dette kjenner jeg ikke til men umiddelbart høres det litt tullete ut. Hvordan konvertere en codec til en annen uten å ha den første codecen et eller anent sted? HAr du en link?

tenker du på dette kanskje:
    "Optional Integrated Media Server (IMS) - software designed to allow other portable devices in the same network. "
    -Er vel også en god del store samarbeidspartnere innen merkenavnet viiv, så vil vel komme egne "viiv" tjenester ettervert, slik som tv on demand osv.
    Det er over et år siden intel lanserte viiv, og oppmerksomheten har vært mildt sagt laber...
    Ulempen må vel være den integrerte DRM saken i viiv systemer, uten at jeg vet så mye om denne pr dags dato.

AMD har vel sitt svar på viiv i AMD LIVE!.
    Intel Viiv - Wikipedia, the free encyclopedia

"With Viiv, Intel attempts to become the center of electronic-based home entertainment. Intel is repeating the marketing model for the very successful Centrino platform which was their first branded platform."

Og som kjent var centrino lite annet enn et fancy slogan for produkter som brukte spesifikke intel-produkter (cpu, nettverk og chipset).

"Technology in Intel's new desktop Core 2 Duo chips using the Intel Core microarchitecture features optional components for supporting the Trusted Computing Group's copy protection protocol TPM. In the case of Viiv, this would be to ensure that no device on a home network could enable recording of subscription content [4]. "

Trusted Computing Group - Wikipedia, the free encyclopedia

"TCG's original major goal was the development of a Trusted Platform Module (TPM), a semiconductor intellectual property core or integrated circuit that conforms to the trusted platform module specification put forward by the Trusted Computing Group and is to be included with computers to enable trusted computing features. TCG-compliant functionality has since been integrated directly into certain mass-market chipsets."

Nok til å gi meg frysninger og unngå produktet for enhver pris...

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Automatisk reformatering

En annen interessant teknologi som Viiv støtter er et mediatjenermiljø for automatisk reformatering av forskjellige filformater. Det vil si at dersom du forsøker å spille av en DivX-film, og du ikke har installert riktig dekoder for dette formatet, vil mediatjenermiljøet reformatere filen til et annet filformat som systemet støtter.

Intel Viiv: Plattform for hjemmeunderholdning - IDG.no

S3 som du nevner er vel ikke like rask som quick resume skal være. Her snakkes det om samme tid som av/på for et tv. S3 er vel også ganske ustabilt, hvertfall sammen med xp + at det kreves vel at denne funksjonen var aktivert i bios ved installering av xp, om ikke må en formatere og legge inn xp på nytt.

Men om en kan få alle de samme funksjonene som ellers + viiv støtte, hvorfor ikke gå for dette da? Er ikke noe dyrere om en har viiv merke på sitt hovedkort.

Her kan det også leses om viiv.

Intel Viiv i praksis - DinSide Data : PC - stasjonære : Maskinvare

Intel® Viiv™ technology - Overview

I tillegg er det vel også snakk om at en pc må ha viiv "sertifisering" for å kunne spille av HD osv, nettopp pga dette med DRM. Samme skal vel også gjelde AMD LIVE!, men ingen av disse funksjonene skal være aktivert pr dags dato.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •