Trådløst nettverk med film?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløst nettverk med film?

Jeg lurer på en ting her som dere HTPC gutta sikkert kan gi meg noen råd om.
    Jeg har en stasjonær pc i 2 etasje og dama har en laptop som vi bruker i 1 etasje.Har akurat handla Panasonic 42pv60 og skulle gjerne ha sett no HD materiale så det jeg lurer på er:Med ett trådløst nettverk fra stasjonær og ned til laptop, vil dette fungere bra nok til og kjøre film gjennom?
    Bruker en vga kabel fra laptop og inn på tv.andre alternativ er og lage hull en plass og få vga kabel fra 2 etasje ned og dette blir mye kødd her for og si det sånn.Har trådløst internett på laptopen så jeg må kjøpe ett kort til den stasjonære,kan jeg da bruke en USB sender?eller er det bare dritt?
    Og ett spørsmål til,blir kvaliteten merkbart dårligere på en vga kabel om jeg skjøter den med en annen vga kabel?
    litt rotete denne tråden her men jeg håper at noen tar seg tid til og svare på dette.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dessverre ikke så ofte at trådløst er godt nok til streaming av film, særlig ikke så mye data som i HD.

Anbefaler deg å legge en nettverkskabel til den bærbare. (lager ikke så store hull som en VGA kontakt) hehe...
    så er du ferdig med nettverkstrøbbel med en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takk for svar.det var ikke dumt med en nettverkskabel nei.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med et 802.11a nettverk burde du ha muligheter til å ha stabil nok overføringshastighet til å vise HD. Det er ikke noe raskere, men opererer på et annet frekvensbånd som ikke blir forstyrret av annen forbrukerelektronikk.

Ellers kan du jo prøve et powerline HD adapter som gir deg nettverk gjennom strømkablene dine. (Netgear Powerline HD Ethernet Adapter Reviews. Bridges Reviews by CNET.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har løst problemet nå(tror jeg hvertfall)
    Jeg bruker Remote Desktop i windows og har delt den ene harddisken min gjennom trådløst nettverk.Kjører nettverket med den trådløse routeren vi har internett over.Har ikke streamet HD enda da jeg ikke har noe HD materialet(noen som har noen tips om hvor jeg kan finne hd smakebiter på nett?)men jeg har streamet diverse filmsntter og slikt ellers og det fungerer kjempefint.håper bare det gjør det med hd også.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor forskjell på en filmsnutt i f.eks x-vid etc og hd kvalitet!

Til og med DVD blir av og til for tøft på mitt trådløse i g standarden...Så...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp den nye standaren Draft N, ikke noe problem med HD over trådløst. jeg bruker et kort i den bærbare og kjører HDfilmer uten problemer over trådløst

Morten

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det gå ofte hvis signaler er bra. Men som Kingkong spurte om skal han kjøre begge maskiner trådløst mellom 2 etasjer, og sannsynligvis med litt avstand. Da kan trådløst bli litt dårlig.

Grunnen til å anbefale kabling hvis mulig er en ytterst stabil linje. Kopiering av materiell samt backup mellom maskiner etc. går mye hurtigere. De fleste har jo idag 100Mbit lan og mange har maskiner med Gb-lan. Så til de som vil ha topp fart i fremtiden og istedenfor å bruke penger på trådløse kort, legg kabel, kjøpe Gb-switcher eller routere, det er kanskje ikke bare en film som skal gå over nettverket samtidig.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsøkt en del med dette. Selv om g-standarden i teorien skal klare 54Mbit/s, er det man opplever langt lavere, selv om Windows sier at forbindelsen er 100%. Det er sjeldent mulig å se DVD over trådløst nettverk. TV-episoder etc. fungerer vanligvis OK, men jeg har svært liten tro på HD-materiale.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •