Hei,
jeg har en del ubrukte komponenter liggende og trenger råd ift om det er fornuftig å basere en HTPC på disse.

Jeg har følgende komponenter liggende:
HK : Asus M2N-E (Socket-AM2) : Komplett.no - Asus M2N-E, nForce 570 Ultra, Socket-AM2 , DDR2, GbLAN, SATAII, ATX, PCI-Ex16
CPU : AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte : Komplett.no - AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte
RAM : 2GB DDR2 PC5300 667MHz Dual Channel (Geil)
GPU : Asus GeForce 7600GS 512MB Silencer HDTV PCI-Express, Tv-Out, DVI : Komplett.no - Asus GeForce 7600GS 512MB DDR2 Silent, PCI-Express, Tv-Out/DVI-I/HDTV, Retail

Krav til løsning : STILLE! Ser for meg å basere løsningen på et mCubed hFx kabinett (Komplett.no - mCubed hfX Media PC Kabinett m/Aluminium kjøleribber, Sort (Uten Strømforsyning).
Tenker ellers å kjøre Hauppage WinTV PVR-500MCE og 2 stk FloppyDTV (http://www.digital-everywhere.com).

Konkrete problemstillinger/spørsmål?
1. Hva bør jeg bruke av hardwaren jeg allerede har/Hva bør jeg vurdere å skifte ut? Mer konkret:
1.1 Vil min BOXED m/vifte prosesser ødelegge drømmen om en STILLE htpc? Annen CPU-kjølingsløsning? Forslag til alternativ prosessor?
1.2 Er grafikkkortet adekvat ift støy/varmeutvikling?

2. Jeg planlegger å sende lyden til hjemmekinoreceiver. Da kan jeg vel like godt benytte det integrerte lydkortet på hovedkortet?

3. Lar det seg praktisk gjøre å få plass i mCubed hFx (tenker da spesielt på 2x FloppyDTV)

Håper på sårt trengte innspill!