Full AC3 lyd på HTPC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott, Plasmaboy, at du er så godt fornøyd med utstyret ditt!
    Vi er alle forskjellige, og du har tydeligvis funnet en perfekt match til din preferanse. At andre mener at de har større og bedre løsninger, beror på at andres preferanser er ulike.

Derfor håper jeg også at du kan se at din karakterisering av de andre i forumet som "eksperter som forlengst har forlatt denne planeten" ikke akkurat er veldig saklig i forhold til diskusjonen om bildekvalitet i ulike løsninger.
    Jeg finner det litt snodig at du i det ene øyeblikket påberoper deg retten til å forvalte det du påstår er et allmengyldig faktum om at plasma er best, og i neste åndedrag sier du er en newbie som trenger råd. Hvis det sistnevnte er tilfelle, ville jeg kanskje holdt tilbake bastante påstander om hva som er best og dårligst, men det er jo bare et forslag. Vi har tross alt ytringsfrihet og må ha en viss takhøyde.

Jeg tror uansett ikke denne diskusjonen leder til enighet. Seeing is believing, og så lenge debattantene har ulikt erfaringsgrunnlag, vil også konklusjonene lett være ulike.

Kan vi være enige om å respektere hverandres preferanser? Det mest informative vil være å la være å kritisere andres oppsett som man ikke har sett, og heller forsøke å forklare de oppsettene man faktisk HAR sett og hva som er bra/dårlig med dem, noe du gjør bra med Arendals oppsett, Plasmaboy.

Det hadde vært spennende å se bilder av oppsettet ditt, Plasmaboy. Hvis du har lyst til å berike oss andre, så legg det ut under "Hvilket utstyr har AVforum's medlemmer?"-kategorien. Jeg håper de andre debattantene (meg selv inkludert) har etikette nok til ikke å fortsette denne diskusjonen der. Ingen av dem som kritiserer deg har sett akkurat ditt oppsett i aksjon, og vi har alle krav på litt repekt for våre preferanser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier det så rett så rett. Du påberoper deg at du må være ekspert for å si hva som er et bra bilde. Det sier seg selv at du da er på tynn is, likeledes at såkalte lydeksperter sier at DETTE er god lyd. Skjønner du hvor jeg vil hen ??

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Du sier det så rett så rett. Du påberoper deg at du må være ekspert for å si hva som er et bra bilde. Det sier seg selv at du da er på tynn is, likeledes at såkalte lydeksperter sier at DETTE er god lyd. Skjønner du hvor jeg vil hen ??
    Jeg påberoper ikke noe i forhold til tittel eller erfaring. Det jeg sier er at vi har ulikt erfaringsgrunnlag og ulike preferanser. At oppfatningene av hva som er bra spriker i flere retninger betyr at det ikke finnes noen allmengyldige regler om hva som er "best". Det er derfor slik at du må finne deg i at noen er uenige med deg, uten at du anklager dem for å komme fra en annen planet.

Jeg respekterer din oppfatning om at du mener plasma er best, Plasmaboy, men forbeholder meg retten til å argumentere for andre oppfatninger. Jeg ser ingen grunn til å rakke ned på deg av den grunn. Det er viktig å skille mellom argumentene og dem som frembringer dem. Det blir litt feil å trekke konklusjonen at jeg bor på en annen planet bare fordi jeg er av en annen oppfatning enn deg.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kaster bort masse penger :? jeg er meget fornøyd med det bilde jeg får med min billige Barco Data 701s CRT projektor :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje på tide å minne alle på at denne tråden omhandler : AC3 lyd på HTPC.
    Noe sier meg at det har sporet av litt. Diskusjonen rundt forskjellige bildeløsninger kan jo fortsettes under et mer egnet tema, eller hva?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men da har du jo skjønt det Roffe
    Det her med en annen planet, var jo bare for å plassere de som har dykket så dypt inn i emnet hvor de kommer til det punkt hvor du ikke kan si at det og det er best, det går mere på smaksoppfatning. Når du da hardnakket påstår at det DU liker er best, da går du for langt, da er du vippet over på en annen planet. Tog du an? :wink:

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine herrer, jeg tror vi er utsatt for et troll på størrelse med selveste dovregubben her... Hvis noen vil høre en morsom historie, så søk på nettet etter hva som skjedde da alt.bad.taste invaderte alt.pets.cats på midten av 90-tallet. Men det var et par hakk mer subtilt, så det gikk lang tid før noen skjønte hva som foregikk...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •