Førsteinntrykk Scaleo EV - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 103
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jaha
    Hei,

Jeg planlegger å kjøpe dette høyttalersettet. Min plan er å plugge dette rett i PC'en. Er det å anbefale eller må/bør jeg ha en ekstern forsterker for å få god nok lyd?

Jarle
    Ja, du må ha en forsterker til dette.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scaleo EV Bios settings

Hej

Jeg har muligvis taget fejl med hensyn til den Super I/O device som findes i Bios den har måske intet med front panel displayet at gøre.

Er der nogen som ikke har pillet ved deres bios og har "fabriks" indstillingerne
    for maskinen?

Andre der har bemærket følgende:

Sættes usb mode til High speed, får man godt nok mere hastighed over usb porten (jeg måler 22 mb/s) men så tager det bare længere tid at boote op.

Når man forlader Standby/resume tilstand virker front displayet ikke mere.

Jeg giver op snart.

bundle

Sitat Opprinnelig postet av bundle
    Hej lyngedrengen

Ja den fejl fik jeg også. Jeg regner med at du bruger "Scale-EV" display driver som er hentede fra Fujitsu siemens support side for Scaleo-EV?

Jeg husker ikke 100 % men jeg mener jeg gjorde følgende kombination af ting.
    Afinstallerede driveren fra fjern programmer....derefter slettede jeg microp.dll, hvis ikke den fjernes automatisk.
    (du skal muligvis genstart til her)

og geinstallerede derefter programmet ved at højre klikke på setup filen og "køre som administrator" ....

Du skal sikre dig at programmet sddetect kører i startup. Det gøre du ved at skrive msconfig i køre / run feltet på start knappen. Under startup / opstart skulle du gerne finde sddetect. Den skal køres i startup for at VFD displayet kan virke.

Det skulle virke nu. Jeg har en vel begrundet mistanke om at den enhed i PCens Bios som kaldes "Super I/O" device er selv samme VFD enhed. Så hvis du har disabled denne enhed eller sat IRQ tildeling til auto, prøve istedet at sætte den til en anden IRQ setting.

Jeg ser forresten kun info i displayet, når der afspilles medie i Windows Center.

...Har du oplevet problemer med standby / resume funktioner? Når pcen bruges efter den har været i standby så er CPU brug på omkring 50 % og falder aldrig igen.

Tak for infoet om TV-tuneren ja det er meget dårligt af FSC at sætte en tv-kort i der er for følsom overfor kabel-TV .

mvh
    bundle

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Kanskje et noldusspørsmål og muligens off-topic men jeg prøver allikevel.

Jeg har en Samsung M71 som ikke støtter 1:1 pixelmapping på HDMI inngangen (Samsung sier: Ingen PC-støtte på HDMI). Dette gjør at TV'en skallerer bildet når jeg kjører HDMI fra Scaleoen til TV'en.

Hvis jeg kjøper en hjemmekino-receiver som for eksempel denne og kjører signalene gjennom denne på HDMI. Vil da bildet på TV'en bli bedre eller får jeg fortsatt skalleringsproblematikken?

Som dere kanskje skjønner av spørsmålet så er jeg ute på litt tynn is når det gjelder hvorfor TV'en støtter HDMI fra andre kilder enn PC.

Jarle

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scaleo EV, sommerens store skuffelse.

Fikk min Scaleo EV gjennom hjemmepc-ordning for ei uke siden. Det har vært rot helt fra starten av. Jeg fikk levert pc'n en og en halv mnd etter at jeg skulle hatt den, og det måtte jeg ordne opp i selv. Etter en del telefoner, ende det med at en ansatt i DHL leverte den til meg i sin privatbil på vei hjem fra jobb(!).

Jeg valgte Scaleo EV pga. HDMI-utgangen. På min maskin sitter Intels integrerte skjermkort (X3000). Jeg sier det med en gang: Tilkobling via HDMI er en vits! Riktig skjermoppløsning finnes ikke, og bildet er så dårlig at det umulig å se noe som helst. Må bruke vga, og da faller poenget med HDMI bort. Og selv om bildet er er normalt via VGA, er det så begrenset med innstillingsmuligheter med Intels løsning. Powerstrip er en nødvendighet for å få til de innstillingen man ønsker.

Tv-bildet er elendig! Bortkastet arbeid å koble til antennekabel. (Asus tv-kort)

Tastatur med integrert mousepad er heller dårlig. Det hakker og mister forbindelse. Jeg sitter to og en halv meter fra.

Etter en snakk med brukerstøtte, innrømmer de at de også har slitt med Scaleo EV. Det er utrolig at den da tilbys i hjemmepc-ordningen.

Mitt møte med Scaleo EV er den desidert største skuffelsen jeg har hatt med noen pc.

Positivt:
    Design som gjør at den får plass under tv'n.
    Lavt støynivå
    Grei nok hardware, men mangler separat grafikkort.

Negativt:
    ALT det andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Nicator

Sitat Opprinnelig postet av lucaz
    Har vært i møte med "ansvarlige" for denne avtalen i Posten. Der jeg både la frem problemer fra dette forumet, samt mine egne problemer som jeg har hatt med Scaleo Ev. Fikk tilbakemelding der det ble sagt: Ved forrige møte med Nicator, ble det opplyst at det ikke var noen saker som ikke var avsluttet i forhold til Scaleo Ev, fra deres brukerstøtte.!!!

Grunnen til dette tror jeg at folk rett og slett er blitt lei!! Var i selv i kontakt med InfoCare rett etter at denne maskinen ble levert hjem. Men da hadde jo ikke brukerstøtte fått dokumentasjon en gang på Scaleo Ev. Det tok faktisk 1,5 mnd. før de i det hele tatt hadde noe dokumentasjon. Ikke at jeg skal klage på den brukerstøtte InfoCare har gitt, men de har faktisk ikke hatt mulighet til å gjøre noe. Vet om mange som rett og slett har pakket ned maskinen og satt den vekk.

Det skal være sagt på møte mellom Nicator og Posten - at hvis det var noen brukere som hadde problem - skulle det stilles tekniker til disposisjon med hjemme besøk. Vet om noen som har hatt dette også.. uten at det hjalp!!

Men jeg tror det er viktig at vi får samlet sammen de som har problemer, og tar dette via vår arbeidsgiver. Har derfor opprettet en mail adresse på hotmail, der jeg håper de fleste kan sende en mail med de problemer de måtte ha... scaleoev krøllalfa hotmail.com ...

Det at det også er levert med forskjellige HW løsninger er også noe som burde komme frem!!
    Til info: Ringte Nicator igår for å få hjelp. Det tok ca. 20 min og jeg sa at jeg kunne ringe tilbake på lørdag (dagen etter).
    Ringte dagen etter og teknikeren sa:
    • Kunne ikke finne saken
    • Kunn ikke hjelpe meg da Media Center teknikere jobbet ikke i helgene
    • Ring tilbake på mandag

Jeg lurer på hva slags SLA POSTEN har mot Nicator?!?!?!

Og problemet mitt?
    Jo... Får ikke høyere oppløsning enn 1024X768 og at HDMi fungerer ikke.

Når jeg tenker meg om,.... det er kanskje ikke rart det ikke er noe åpne saker hos Nicator..... de kaster ballen tilbake til brukeren som til slutt ikke orker mer. Jeg ringer tilbake og krever saks nr.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tastatur, fjernkontroll, og tv-kort

Etter at jeg hørte at Nicator ikke har noen uløste saker, fant jeg at jeg PÅ NY burde melde inn feil på tastatur/mousepad og fjernkontroll.

"Sjekk om annet apparat forstyrrer radiosignalet" var svaret.
    Jeg mener det er flere her som har samme feilen, og som ikke har fått løst dette problemet?
    "Oppdater ehome receiver fra microsoft" var svar på fjernkontrollens svake rekkevidde. Noen som har prøvd dette?

Videre meldte jeg PÅ NY feil på fortyrrelser dersom man benytter begge TV kortene samtidig på kabelTV. Avventer svar på denne.

Ingen av disse problemene var kjent, mente brukerstøtte.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blue-Ray

Fikk tilsendt ny fjernkontroll, og denne gangen fulgte det med en egen mottaker.
    Koblet til mottakeren, og da fungerte både tastatur og fjernkontroll helt fint.

Nå har jeg imidlertid kjøpt meg HDTV, og koblet dette via hdmi.
    Denne sender ikke lyd, så jeg må ta lyden ut via egen forsterker.

Var dessuten og lånte en Blue-ray film for å teste.. Gjett hva!

Ingenting skjedde. Ikke støtte for blueray i innebygget DVD spiller.
    Hva benytter man da HDMI utgangen til?
    Dette er det nærmeste jeg har vært å bli svindlet.
    Og så kan jeg ikke anmelde forholdet, enda jeg kjenner navnet på svindleren!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt sammenhengen mellom HDMI-porten og BluRay - selv om du etterhvert får kjøpt billige blueray-lesere til PC er det jo ikke blitt standard på HTPC-modeller ennå. Jeg laster ned HD/BD filmer og viser det i full oppløsning uten BD leser på Scaleoen - funker kjempebra.. HDMI er jo dessuten vanlig på standalone SD DVD-spillere uten at de har noe HD eller Blueray.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betamax
    Ser ikke helt sammenhengen mellom HDMI-porten og BluRay - selv om du etterhvert får kjøpt billige blueray-lesere til PC er det jo ikke blitt standard på HTPC-modeller ennå. Jeg laster ned HD/BD filmer og viser det i full oppløsning uten BD leser på Scaleoen - funker kjempebra.. HDMI er jo dessuten vanlig på standalone SD DVD-spillere uten at de har noe HD eller Blueray.
    Joda, var bare litt skuffet når jeg skrev innlegget. Har fått med meg at blueray er nyere enn Scaleo'en min/vår.
    Så var det å få tak i avspiller som går i dette kabinettet, da.
    Ser at nyeste Scaleo EVI 2565-utgaven har Bluerayspiller.
    Nå funker dessuten tastatur, og fjernkontroll.
    Noen som vet hvilken skjermtype man skal velge for plasma i Wmc-oppsettet?

Kan du evt. sende pm m link til steder man finner slike filmer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser nå at det er kommet Scaleo-modell med Blueray og billig er den også. Typisk..
    PS: Når jeg sa laster ned mente jeg via lokalnettet fra den stasjonære PCen min som har innebygget HD-DVD leser. Pirat-ting driver man jo ikke med. Kremt..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som er fornøyd?

Nå har vel dere som fikk denne gjennom posten hatt maskinen et år, noen som er blitt fornøyd?. Har samme maskin fra posten som stort sett har bare stått og sammlet støv det siste året. Prøvd i begynnelsen å få dette til å fungere slik eg ville, men etter en stund forsvant tolmodigheten. Et x antall telefoner til nicator hjalp ikkje akurat på. Til deres forsvar var jo maskinen ny så det var mye de ikke hadde hørt om. Så maskinen ble stående i 6-7 måneder i skapet under tv, eg reiser mye og å prøve å få kjerringen til å bruke maskinen var et dødfødt prosjekt Så i begynelsen av desember ble eg syk og må holde meg i ro noen måneder, tenkte eg at nå skal vi få dette i orden. Var og kjøpte meg windows home server som eg tenkte eg skulle bruke på denne maskinen (overkill). Eg har to xbox360 ,en sound bridge og 2 bærbare som er i nettverk sammen, og bruker den ene bærbare som har media center og to eksterne hardisker med musikk,filmer og bilder. Så til mitt bruk er denne maskinen KUN brukbar til en server. Så hvis det er noen som virkelig har fått alt opp og gå, hadde det vært greit å vite hva dere har gjort. Kan jo legge til at når eg skulle til å innstalere server startet maskinen aldri opp, den slo seg ikkje på:twisted: . Og den har ikkje vært i bruk, ikkje engang strømmen har vært i, virket når eg "parkerte" den. Så vi får se når den kommer igjen fra nicator hva de har gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Posten Norge As - Hjemmepc Scaleo Ev

Som forrige trådstarter nevner, har har jeg også hatt denne maskinen i litt overkant av et år. Og det som er skremmende er hva man godtar. For å si det rett ut, her har de ansvarlige for hjemme pc avtale i posten gått på en smell. Jobbe selv til daglig med pc, servere og hardware - men denne Scaleo Ev og dens forutsatte bruksområde har jeg bare vært nødt til å gi opp. Har vært i kontakt med Nicator x antall ganger, men de har aldri saksnummer, da dette må ha kommet bort... Ble lei av dette etter hvert og tok direkte kontakt med Fujitsu Siemens support. Forklarte slik det var at det er nesten 300 brukere i Posten som har denne i sin hjemmepc avtale, men at support hos Nicator er dø født. heldigvis kom jeg til support ansvarlig jos Fujitsu Siemens Og selv om de egentlig kan "gjemme" seg bak Nicator. Har de valgt å ta full support "gratis" på disse produktene. Da det er mange som har henvendt seg til de etter å ha vært igjennom mølla hos Nicator. bare husk å notere dere service tag-nr som står under maskinen før dere ringer. Og litt informasjon:

Windows media center 2005 - støtter ikke dagens digitale nett, så hvis du skal benytte denne versjonen, må du gå via en dekoder. har du kabel tv, vil ikke signalene rett fra vegg kontakt fungere. Anbefaler dere å oppgradere til Windows Vista - Ps.. men da mister dere litt support hos Nicator... hvis dere i det hele tatt har fått noe. Før ene eventuell oppgradering til Vista, anbefaler jeg dere å gå inn på fujitsu-Siemens sine norske sider, skrive inn service tag nr, og instalere alle oppgraderinger som er til maskinen - MEN - Ikke instaler BIOS upgrade - den tryner maskinen, fujitsu-siemens jobber med en løsning, men har ikke noen nå på dette tidspunkt. PS!!! Snakker av egen erfaring

De som har problemer med HDMI utgangen på denne maskinen, bør instalere Intel graphics desktop interface controller - kortet med HDMI utgang er IKKE et grafikkort, kun et controller kort søm støtter HDMI eskalering ut.

Service side for å laste ned siste drivere til hardware/firmware/chipset:
    Support - Fujitsu Siemens Computers

Kontakt informasjon for Scaleo Ev ( husk å ha service tag tilgjengelig)

Kontakt helpdesk:
    +47 800 83 005
    For mer informasjon se, Support - Fujitsu Siemens Computers

Lykke til, og måtte vi aldri gå denne fella igjen

Hilsen.. en litt pinlig berørt bruker

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Takk

Takk lucaz!!

Setter stor pris på info du har lagt inn her.

Leser du mine tidligere innlegg, så klarte NICATOR å "miste" mine saks nr. Tror ikke de har klart å registrere noe.
    Ikke rart de klarer å levere iht SLA....... Lurer på om de sjekker antall tlf samtale med saker. Tror det er STOR avvik der. (- og dette er tips til innkjøpsansvarlig hos POSTEN)

Jeg har ringt til NICATOR ca. 10 ganger (6 saker (ingen registrerte)) og fått løst 1 sak! Resten måtte jeg finne selv.

Når du først nevner Vista, så fikk jeg driver problemer i starten og ringte NICATOR. Deres svar var "vi støtter ikke Vista" og "Vista compatible er ikke det samme som Vista Ready"!!!! .... og jeg er nødt til å gå tilbake til XP.

Det eneste "støtte" som finnes hos NICATOR er SCALEO EV kjøperes pengestøtte til dette selskapet. Har noen lyst å kjøpe "Jeg gir pengestøtte til NICATOR" buttons? :shock:

:arrow: Lurer på om Posten's inkkjøpsavd., NICATOR og FS leser innleggene her.

Sitat Opprinnelig postet av lucaz
    Som forrige trådstarter nevner, har har jeg også hatt denne maskinen i litt overkant av et år. Og det som er skremmende er hva man godtar. For å si det rett ut, her har de ansvarlige for hjemme pc avtale i posten gått på en smell. Jobbe selv til daglig med pc, servere og hardware - men denne Scaleo Ev og dens forutsatte bruksområde har jeg bare vært nødt til å gi opp. Har vært i kontakt med Nicator x antall ganger, men de har aldri saksnummer, da dette må ha kommet bort... Ble lei av dette etter hvert og tok direkte kontakt med Fujitsu Siemens support. Forklarte slik det var at det er nesten 300 brukere i Posten som har denne i sin hjemmepc avtale, men at support hos Nicator er dø født. heldigvis kom jeg til support ansvarlig jos Fujitsu Siemens Og selv om de egentlig kan "gjemme" seg bak Nicator. Har de valgt å ta full support "gratis" på disse produktene. Da det er mange som har henvendt seg til de etter å ha vært igjennom mølla hos Nicator. bare husk å notere dere service tag-nr som står under maskinen før dere ringer. Og litt informasjon:

Windows media center 2005 - støtter ikke dagens digitale nett, så hvis du skal benytte denne versjonen, må du gå via en dekoder. har du kabel tv, vil ikke signalene rett fra vegg kontakt fungere. Anbefaler dere å oppgradere til Windows Vista - Ps.. men da mister dere litt support hos Nicator... hvis dere i det hele tatt har fått noe. Før ene eventuell oppgradering til Vista, anbefaler jeg dere å gå inn på fujitsu-Siemens sine norske sider, skrive inn service tag nr, og instalere alle oppgraderinger som er til maskinen - MEN - Ikke instaler BIOS upgrade - den tryner maskinen, fujitsu-siemens jobber med en løsning, men har ikke noen nå på dette tidspunkt. PS!!! Snakker av egen erfaring

De som har problemer med HDMI utgangen på denne maskinen, bør instalere Intel graphics desktop interface controller - kortet med HDMI utgang er IKKE et grafikkort, kun et controller kort søm støtter HDMI eskalering ut.

Service side for å laste ned siste drivere til hardware/firmware/chipset:
    Support - Fujitsu Siemens Computers

Kontakt informasjon for Scaleo Ev ( husk å ha service tag tilgjengelig)

Kontakt helpdesk:
    +47 800 83 005
    For mer informasjon se, Support - Fujitsu Siemens Computers

Lykke til, og måtte vi aldri gå denne fella igjen

Hilsen.. en litt pinlig berørt bruker

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Obs ! Obs Obs!

Heisann alle medlurte forbrukere!

Gidder ikke å ta noe mer om alle problemer som er nevnt, det er sikkert like ille ennå. Men skal faktisk få lov til å berømme Fujitsi-Siemens for deres support vilje. Har droppet Nicator helt, da disse noldusene ikke klkarer å føre inn saker eller gi tilbakemeldinger!!

Tok kontakt med FJ i forbindelse med ustabilt bilde på HDMI utgangen.. noe som ikke er noe nytt. De ba meg prøve å oppgradere BIOS. Noe jeg ikke skulle ha gjort, det endte med at LAN utgangen "forsvant" fra hovedkorter. Tok derfor kontakt med de igjen, og de hivde seg rundt og fikk maskin inn på service. Det viste seg at det eneste som nyttet var å skifte hovedkort. Fikk maskinen tilbake med Media Center 2005 installert. Satte da optimistisk inn min oppgraderings cd til Vista - Men den godkjente ikke nøkel!!!

Kontaktet Microsoft, som desverre kunne informere om at jeg måtte kontakte Moduslink ettersom jeg hadde kjøpt den der - Men de kunne samtidig informere om at avtale mellom Moduslink og Microsoft var opphørt, og at selskapet var konkurs!!! Kjøp ny lisens, eller kontakt Fujitsu Siemens!! Bra svar til en stakkars forbruker.

Kontaktet Fujitsu Siemens, som skulle se på saken, men de anbefalte meg å re-instalere mediacenter, og deretter prøve med OEM oppgraderingen til Vista.. Kommer tilbake med info.. hvis det fungerer.. hvis ikke blir det vel linux på denne kassa, og nedgradert til server!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha oppgradert masse komponenter har jeg omsider fått orden på min Scaleo EV. Med nytt skjermkort fungerer maskinen faktisk veldig bra til mitt formål som mediesenter og filmfremviser i kjelleren. Satte inn et lavprofil kort med den nye ATI HD 3450-kontrolleren:

Datakjeden Webshop / SAPPHIRE Radeon HD 3450 256MB DDR2, PCI-Express 2.0, DVI/HDCP, w/LP bracket

Kortet kostet bare 300,- og gjør en utmerket jobb med både DVD og HD filmer. Med hardwarebasert MPEG-2/4/H264 dekoder kjører filmene både mer smooth og med bedre bildekvalitet mens prosessoren hviler. Av en eller annen grunn ble de analoge TV-kanalene også merkbart mye bedre.

Jeg slet tidligere med at HDMI-signalet skrudde seg av hvis jeg ikke hadde på fremviser/receiveren, som gjorde at jeg måtte boote og restarte komponentene i en viss rekkefølge. Disse problemene er nå borte og dessuten booter maskinen raskere.

Har tidligere byttet ut mus og keyboard til Microsoft som gir bedre rekkevidde. Disse oppgraderingen burde vel egentlig Fujitsu Siemens dekket, men jeg gidder ikke krangle for noen hundrelapper. Nå funger alt som det skal, i hvert fall til mitt formål som film og stue-PC. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå begyner det å ligne noe!!!

Takk for tilbakemeldingen til dere begge!! Har nesten gitt opp med mine utfordringer.

Er det fler som har oppgradert, vennligst legg dine erfaringer her.

Hadde selv problemer med analoge signaler. Jeg har opplevd berkbar forskjell etter å ha byttet kabel. Hva som helst er bedre enn standard hvit coax kabel.

Kjøpte techlink fra SmartClub.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betamax
    Etter å ha oppgradert masse komponenter har jeg omsider fått orden på min Scaleo EV. Med nytt skjermkort fungerer maskinen faktisk veldig bra til mitt formål som mediesenter og filmfremviser i kjelleren. Satte inn et lavprofil kort med den nye ATI HD 3450-kontrolleren:

Datakjeden Webshop / SAPPHIRE Radeon HD 3450 256MB DDR2, PCI-Express 2.0, DVI/HDCP, w/LP bracket

Kortet kostet bare 300,- og gjør en utmerket jobb med både DVD og HD filmer. Med hardwarebasert MPEG-2/4/H264 dekoder kjører filmene både mer smooth og med bedre bildekvalitet mens prosessoren hviler. Av en eller annen grunn ble de analoge TV-kanalene også merkbart mye bedre.

Jeg slet tidligere med at HDMI-signalet skrudde seg av hvis jeg ikke hadde på fremviser/receiveren, som gjorde at jeg måtte boote og restarte komponentene i en viss rekkefølge. Disse problemene er nå borte og dessuten booter maskinen raskere.

Har tidligere byttet ut mus og keyboard til Microsoft som gir bedre rekkevidde. Disse oppgraderingen burde vel egentlig Fujitsu Siemens dekket, men jeg gidder ikke krangle for noen hundrelapper. Nå funger alt som det skal, i hvert fall til mitt formål som film og stue-PC. :-D
    Hva gjør du med lyden ettersom du ikke benytter den orginale hdmi utgangen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden fungerer som før, jeg kjører SPDIF fra PCens Coax-utgang ut til hjemmekino-receiveren. Nå skal visstnok også det nye ATI-kortet støtte lyd via HDMI, men det har jeg ikke testet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SCALEO EVi 2565

I disse digital-TV-tider blir man ringt ned av de forskjellige leverandørene med tilbud om dekodere og PVR etc.
    Da lurer jeg på: Kan man kjøre de nye TV-signalene gjennom f.eks. FSC SCALEO EVi 2565 uten å måtte kjøpe inn en masse ekstra utstyr?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror desverre du behøver å kjøpe alt dette ekstra utstyret
    Hvis jeg ikke tar helt feil, støtter faktisk ikke media center den nye kodingen av signaler (digitale)

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •