Førsteinntrykk Scaleo EV - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 103
    Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atta_svg
    Merkelig.. har den ikke HDMI da? Da er det ikke noe å ha på for min del.

A.
    Fra beskrivelsen:

Scaleo EV leveres med den siste teknologien fra Intel® noe som gjør den nye SCALEO EV med Intel® Viiv™ 1.6 support og dens kraftfulle Intel® Core™ 2 Duo prosessor til en fantastisk underholdende stue PC.
    Nå kan med kun en enhet organisere ditt hjemmekontor samtidlig som du kan nyte alle dine mediar. SCALEO EV er DVD spiller og opptager, et HiFi system, en TV motager med 2 tunere og et digitalt foto og video system.
    Med analog og digital tilkobling som SCART, HDMI, VGA, IEEE1394 (Firewire) og USB 2.0 kan du tilkoble din SCALEO EV til alle dine underholdnings komponenter. Med sin attraktive design sammen med liten form faktor passer den perfekt inn i ditt digitale hjem og i et vært HiFi rack.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tuner eller grafikkort?

Av det som står i siste hjemme pc utgave og det som de fleste med riktig utstyr (LCD tv med 1:1 mapping via hdmi) har skrevet virker det som om grafikkortet faktisk duger. Folk virker fornøyde med dvd bilde. Problemet ser ut til å være som hjemme pc skrev tunerkortet... Eller?
    Et par spørsmål; Er det dvd upscaling? hvor høyt i så fall?
    Går det an å skifte tuneren til f.eks. hauppauge wintv pvr 500 eller er den for stor?
    Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bzzz
    Av det som står i siste hjemme pc utgave og det som de fleste med riktig utstyr (LCD tv med 1:1 mapping via hdmi) har skrevet virker det som om grafikkortet faktisk duger. Folk virker fornøyde med dvd bilde. Problemet ser ut til å være som hjemme pc skrev tunerkortet... Eller?
    Et par spørsmål; Er det dvd upscaling? hvor høyt i så fall?
    Går det an å skifte tuneren til f.eks. hauppauge wintv pvr 500 eller er den for stor?
    Takk
    Tror Intel X3000 med ADD2-kort er en genial løsning som dekker det meste man har behov for. Det er ikke like fleksibelt som nVidia, men det ser ut som om Intel jobber med dette med stadig nye driver releases med ny funksjonalitet.

I siste driver kan man f.eks via .INF-filen justere overscan:
    [HDMI_AddUnderscanSettings]
    HKR,, Display1_AddUnderscanPercentageHDMI,%REG_DWORD%, 0 ; 0 - default 7.5% under scan and OEM's can give under scan like 8,9 an 10 ..

Selv håper jeg på en Intel-løsningen og ikke nVidia pga HD Audio over HDMI..

Ang. dine spørsmål:
    - PC'en sender jo ut den oppløsningen du ønsker.. men som regel gjør TV'et en bedre jobb med skalering (i hvert fall om du har et bra tv, som panasonic, pioneer, enkelte LG og phillips, etc). Du risikerer altså å få dårligere bilde enn om du sender ut native DVD oppløsning til TV'et. Dette er helt til du bruker en eller annen form for post processing, enten i DVD spillerprogramvaren eller med f.eks gratisprogrammene ffdshow og avisynth. Da kan du få til bedre oppskalering enn de aller fleste TVer og DVDspillere.

- wintv pvr 500 er for høyt, ja.

A.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder tuneren hadde jeg også litt kornete bilde til å begynne med, men det forsvant når jeg byttet ut den gamle antennekabelen til en tykkere (coax-kabelen mellom PC og vegguttak). Nå er signalet bedre enn på den gamle Avermedia-tuneren min, selv med relativt dårlige analoge kabel-TV signaler fra Get. Det virker som Asus-tuneren i denne maskinen er mer sensitiv for signalstøy.

Det er kun plass til lavprofil kort så PVR500 blir for stor. Du må i så fall bytte til et lavprofil PCI eller PCIe x1 kort. Det går muligens å bruke et Hauppage -HVR1100-kort..

Leste forøvrig HjemmePC artikkelen. I tillegg til endel faktafeil (bl.a. at Scaleo mangler radio og har 300Gb disk) synes jeg vel scoringen som gis er litt på trynet. Vinneren Acer er sikkert bra, men den har jo mye dårligere specs og er betydelig dyrere enn de andre (13500 vs 10-11000). Og Cinet maskinen er jo nesten identisk med Scaleo, men med dårligere prosessor og chipset. Alle som har litt greie på hardware burde skjønne at E6400 prosessoren er betydelig raskere enn T5500 og at det nye G965 chipsettet er bedre enn gamle chipsett. Jeg forstår ratingen hvis man kun skal ha en boks å se på TV med, men da kunne man greid seg med en PVR-boks fra Get.

Alle maskinene i testen har noe som trekker opp og noe trekker ned. Scaleo er den maskinen i testen som gir mest prosessorkraft for pengene, mens Cinet har litt bedre tuner og Acer har den minste boksen. Jeg hadde nesten samme Dell-modellen i et halvt år og var ikke fornøyd. En bekjent som har kjøpt Acer er passe fornøyd. Jeg ville scoret Cinet, Acer og Scaleo til en jevn 4'er.. og Dell til en 3'er.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepps, stemmer det at den kommer med GF kort i telenorpakken=) fikk det bekrefta jeg også...

også fikk jeg beskjed om at RF sendern ikke følger med logitech remote saken...den 1000 tingen

også er det 2 batteri som følger med hp sin ultra portable bærbare.. 4cells og 6 cells batteri hehe

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betamax
    Alle kortplassene er lavprofil, så det begrenser utvalget noe.
    Jeg har kjøpt denne via hjemme-PC avtalen til Telenor. Hadde også tenkt å kjøpe et Hauppauge! WinTV-HVR4000 kort. Men..... så leste jeg her etter å ha kjøpt maskinen at den kun har plass til lavprofilkort. Er det noen som vet om Hauppauge! WinTV-HVR4000 kortet får plass i denne maskinen?

Jarle

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nope no go. Den forrige Scaleo E modellen hadde liggende fullhøyde kortplasser, mens dagens EV modell har stående plasser og dermed er det for lavt i kabinettet til fullhøyde. Så du må nok vente til Hauppage kommer med lavprofil kort med samme specs..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da som bare.......

Finnes det noen form for ekspansjonsboks for pci-kort? Da tenker jeg på en ekstern boks man kan sette pci-kort i og som koples til en av pci-kortplassene i pc-en? Har aldri sett det men det er mye ikke jeg har sett.

Jarle

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

Vet dere om en slik PCI extension box vil fungere i denne PC'en? Tror dere HVR4000 kortet vil fungere i en slik?

Jarle

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den må ha en lavprofil-kort. Men hvis du får tak i noe slikt så bør det gå:

4-Slot PCI-to-PCI Extension System

Men da er det kanskje like greit å bygge en HTPC selv..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg litt uenig i at E6400 er bedre enn T5500.
    Jeg vil gjerne ha en litt stillegående maskin, og T5500 produserer veldig lite varme fordi den jobber på lav styrke. E6400 derimot...
    I tillegg har jeg ikke behov for å spille avanserte 3D-grafikk-spill på en HTPC, så jeg trenger ikke den mengden kraft. Med et 3D-kort med ribbekjøling og T5500 så er kildene til bråk i PC'en meget redusert.
    Selvsagt, skal du gå for det råeste så passer E6400 bedre for deg, men, det gir også mye mer bråk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig at T5500 lager mindre varme og dermed mindre behov for kjøling, men viften i Scaleo EV er så stillegående at du ikke hører den.. Derfor er det bortkastede penger å bruke mobilteknologi i en HTPC som tross alt ikke skal ligge på fanget..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått gjennom samme mølla med min Scaleo EV fra Nicattor og posten.
    Jeg har fått en bekreftelse fra Nicator på at jeg har "kjøpt" PC i slik ordning. Denne har jeg sendt moduslink, uten å få svar.

Tastaturet på EV'en er ubrukelig. Den mousepad'en må ha en "random" funksjon som ikke lar seg slå av, for pekeren er "all over the place"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått gjennom samme mølla med min Scaleo EV fra Nicator og posten.
    Jeg har fått en bekreftelse fra Nicator på at jeg har "kjøpt" PC i slik ordning. Denne har jeg sendt moduslink, uten å få svar.

Tastaturet på EV'en er ubrukelig. Den mousepad'en må ha en "random" funksjon som ikke lar seg slå av, for pekeren er "all over the place"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moxica
    Siden tastaturet kommuniserer trådløst med maskinen på 2.4Ghz frekvensen kan det være interferens med annet utstyr, eller at du sitter for langt unna maskinen. Prøv også å flytte på antennen til trådløs-kortet, eller disable kortet hvis du ikke bruker det.

Har forøvrig omsider fått Vista-oppgraderingen, men måtte ut med 240,- i toll og mva til staten i tillegg til 150-, i porto. Hvordan satan klarer å få toll og moms på en gratis oppgradering til 0,- fatter jeg ikke!

Noen andre som har fått mva på denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nyt tv kort

Hejsa

Jeg har modtaget Vista opgraderingen via moduslink - det tog 5-6 uger. Jeg undgik at betale told, så jeg har givet omkring 150 DKK ialt.

Nå, men selve maskinen er jeg godt nok ved at være træt af! Var ikke tilfreds med tunerbilledet, hvor jeg oplevede en masse støj på billederne, hvis begge tunere var i brug.

Jeg indleverede den til TopNordic (maskinen er også en medarbejderPC ordning). De kendte ikke til problemet, men skiftede tunerkortet ud med et nyt ASUS 7162. Desværre er det nu blevet helt galt! Den kan slet ikke fange de digitale kanaler og den finder i mellem 6-9 kanaler af de 20 jeg kan tage via analog kabeltv. Og dem den finder bliver vist i en forfærdelig kvalitet med masser af støj. Så nu må den retur igen, igen!

Jeg vil forhøre mig om man ikke kan få et andet mærke tunerkort, da ASUS tilsyneladende ikke fungerer ordentligt. Jeg har knivskarpt billede, både digi og analogt, hvis det kører direkte i tv'ets tuner.

Har forsøgt med Vista som detekterer ASUS 7162 tv kortet fint, men med samme resultat som ovenfor - ekstremt dårligt billede.

Nogen der har erfaringer/forslag til løsninger?

(har været ude og investere i gode antennekabler - det løste det ikke).

Vh
    Jan

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betamax
    Har forøvrig omsider fått Vista-oppgraderingen, men måtte ut med 240,- i toll og mva til staten i tillegg til 150-, i porto. Hvordan satan klarer å få toll og moms på en gratis oppgradering til 0,- fatter jeg ikke!

Noen andre som har fått mva på denne?

Jepp, jeg også ble lang i trynet når jeg hentet Vista oppgraderingen på posten. Måtte også ut med kr 240,- Så at ModusLink hadde oppgitt verdien på pakken til 57 Euro eller noe sånt, merkelig.

Ellers så holdt jeg på og kjøpe Scaleo EV via hjemmepc ordningen jeg også. Men etter mye tvil ble det Scaleo P m 22" skjerm istedet istedet. 6400, 2GB RAM, 2x340GB HDD, GeForce 7600GS.

Etter det jeg leser her angrer jeg ikke
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, de idiotene har oppført sendingen med en verdi på 75 euro. Så på tross av at vi betalte moms for oppgraderingen når vi kjøpte maskinen må vi ut med dobbel skatt.. Heia Norge!! Blås i det - det er jo bare småpenger...:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SCALEO Ev - Postens Hjemmepc avtale

KAN DE AV DERE SOM FORTSATT HAR PROBLEMER MED SCALEO EV, KJØPT I FORBINDELSE MED POSTEN SIN HJEMMEPC AVTALE GI MEG EN TILBAKEMELDING.

Da det nå jobbes med en en generell klage på Scaleo Ev mot Nicator.

Kan ikke love alle svar, men lover å ta med deres erfaringer. Skal i møte ang. dette med en av innkjøpsdirektørene i Posten Norge AS, denne uken. Vet dere om flere som har problemer, gi gjerne tilbakemelding om disse også.

Viktig at dette blir gjort på en saklig måte, så det er først og fremst generelle HW problemer, samt problemer med med HDMI/LCD/Tuner/ osv.

Når det gjelder Vista oppgraderingen, har jeg også benyttet meg av dette. Og det ble vel nesten 500,- kr totalt - men mye av dette er toll avgifter og ehhh.. Posten sine avgifter

Gi tilbakemelding så snart dere har mulighet på : lucaz(krøllalfa)mail.nu

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint initiativ, lucaz.
    Jeg snakket sjøl med innkjøpsdirektøren som hadde godkjent endringene på Scaleo ev's skjermkort fra Nvidia til Intelbrikkesettpinglegrafikkortetterlikning.
    Den nye løsningen mente han var god nok for maskinen, men han viste ikke hva forkjellen var, og kunne kun tilby meg å avbryte kjøpet. (Dette var i tiden under utsettelsene, og jeg prøvde å finne ut hvilket kort som sto i maskinen jeg skulle motta.)

Jeg har sendt deg en mail, men det jeg ønsker, er et anstendig grafikkort, og tastatur/mus som virker.

Blir helt feil å bytte grafikkort på en splitterny PC fordi det er for dårlig spec på det som sitter i.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •