Førsteinntrykk Scaleo EV - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 103
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjemme-pc/vista oppgradering

hei!
    jeg har fått scaleo ev fra postens hjemme-pc ordning, var ganske fornøid i 2 dager, da maskinen plutselig ikke ville slå seg på, maskinen ble så levert inn til info-care kongsvinger, ble send 30 januar og er forsatt til rep, (må bytte hovedkort!).

men det største problemet jeg har er vista oppgradering som er gratis med denne maskinen (betaler kun frakt 133kr). 28\1 registrerte jeg meg på moduslink sine sider, men for at bestillingen skal sluttføres må man sende de kjøpsbevis/kvittering men dette er jo ikke noe man får på en hjemme-pc ordning. jeg kontaktet da nicator som stilte seg uforstående til denne problemstillingen men de tok kontakt med fujitsu siemens for å få klarlagt hva slags rutiner det er på hjemm-pc/vista oppgradering, svaret de fikk fra fujitsu siemens var: sitat: siden han har fått maskinen denne måneden(januar) må han forsøke å registrere seg på nytt neste måned(februar).
    vår fabrikk sender oppdaterte serienummer for norge og sverige en gang i måneden til moduslink som er replikatoren til microsoft. sitat slutt.
    jeg forsøkte da og legge inn bestillingen på nytt i februar men fant fort ut at dette ikke er mulig da windows coa nummer blir låst etter første bestilling for å hindre dobbelbestillinger.
    tok da på nytt kontakt med nicator som ba meg ringe microsoft med de kunne ikke hjelpe meg. tok selv kontakt med fujitsu siemens og der snakket jeg men en person som var helt ukjent med denne problemstillingen, jeg sendte da en mail til fujitsu siemens som etter 4 dager ringte meg, han sa da at det er et punkt på moduslink sine sider som omhandler hjemme-pc ordning som skal krysses av, men dette er ikke noe jeg kan huske at det var, og hadde det vert
    det så er jeg 100% sikker på at jeg hadde sett det. jeg fortalte han da at på fujitsu siemens egne sider står det: VIKTIG! er du hjemme-pc kunde, bruk datamaskinens serienummer ved utfylling av registreringsskjemaet på moduslinks nettsider. men dette var ikke noe han var informert om!!!.
    jeg tok også kontakt med moduslink men de har ikke kontaktinformasjon i norge eller i scandinavia hvilket er svakt. måtte sende mail til nederland.
    fikk raskt svar tilbake hvor de skrev at de MÅ ha en eller annen form for kvittering hvor det viktigste er dato for kjøp. så da var jeg tilbake på skratch.
    tok på nytt kontakt med nicator som skulle sjekke opp dette nærmere, noen timer senere ringte nicator og fortalte at de har fått innrømelser fra fujitsu siemens på at de rutiner de har for hjemme-pc avtaler og vista oppgradering var mangelfull, ble fortalt at fujitsu var i dialog med moduslink for å ordne opp i dette. så nå håper jeg at det ikke tar forlang tid før jeg får en bekreftelse på
    moduslinks nettsider at jeg er godkjent (er for øyeblikket kun ordrestatus:sertifikat validert)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=hansa]hei!
    jeg har fått scaleo ev fra postens hjemme-pc ordning, var ganske fornøid i 2 dager, da maskinen plutselig ikke ville slå seg på, maskinen ble så levert inn til info-care kongsvinger, ble send 30 januar og er forsatt til rep, (må bytte hovedkort!).
    QUOTE]

Vi er vel endel som har fått en del informasjon fra Nicator (dvs Inforcare Kristiansand).
    Jeg legger like godt ut det som Infocare har skrevet til oss her i Kristiansand.
    Det startet med dettedenne beskrivelsen kan du få av meg, send meg en PM)

Vedlagt følger beskrivelse på Vista oppgardering på maskiner fra Fujitsu Siemens.

Bruker følger denne linken og taster inn serienummeret på sin maskin og vil da slippe å ha kvittering før kjøp av maskinen. Dette er det Posten er blitt informert om.

Med vennlig hilsen
    XXXXXXX
    Kundekonsulent Brukerstøtte

Så kom dette da en hos oss kunne fortelle at det ikke holdt
    Hei,

Dette er i hvert fall det vi har fått informasjon fra Nicator sentralt og Fujitsu Siemens generelt.
    At man går på den oppgitte linken og registrere seg der uten å behøve å sende noen form for kjøpsbekreftelse.

Denne Vista-oppgraderingen gjøres som sagt på egen hånd og for egen risiko, så derfor kjenner vi dessverre ikke til denne fremgangsmåten selv.

Vi holder på å sjekke opp dette litt internt for å se om det er noen som kjenner til hvordan det kan løses.

Med vennlig hilsen
    XXXXXXX
    Kundekonsulent Brukerstøtte*
    InfoCare AS

Deretter dette, da jeg spurte hva dette med egen risiko skulle bety.

Hei igjen,

Vi kan ikke se i brosjyrene noen steder om at Vista-oppgradering ble tilbydd som en tjeneste gjennom hjemmepcavtalen.
    Det som ble avtalt mellom Posten AS og Nicator var brukerstøtte på operativsystemet som kom sammen med pc'en da den ble levert, det menes Windows XP.
    Vi har ikke brukerstøtte/support på programvare som ikke kommer med hjemmepcavtalen.

Tilbudet om Vista-oppgradering på disse maskinene er et ekstra tilbud til sluttkunder som skaffer seg pc i overgangsperioden til Vista, derfor har Microsoft og produsentene gjort en avtale slik at man kan få Vista til en gunstigere pris når man får pc i denne overgangsperioden.
    Dette er som sagt en avtale mellom, i denne saken, Fujitsu Siemens og Microsoft så derfor sitter verken Nicator eller Infocare med den fulle løsningen.

Det som Nicator eventuelt kan skaffe, eller ordne i stand, er en eller annen form for kjøpskvittering, slik at hjemmepc-brukerne kan få disse oppgraderingspakkene tilsendt når de registrerer seg på de nevnte sidene.

Denne problemstillingen har vi sendt videre til sentralledelsen, så vi avventer tilbakemelding derifra.

Og som nevnt tidligere, så har vi ikke brukerstøtte/support på oppgradering til Vista eller selve operativsystemet Vista i denne hjemmepcavtalen, så derfor installeres operativsystemet på egen hånd og for egen risiko.
    Forekommer det noe feil i fremtiden på utstyret, må det installeres inn Windows XP for å feilsøke, før maskinen eventuelt må sendes inn til reparasjon.
    Sagt på en enklere måte;
    3 års garantien på utstyret vil gjelde, men brukerstøtte/support faller bort når man oppgraderer til Vista.

Med vennlig hilsen
    XXXXX
    Kundekonsulent Brukerstøtte
    InfoCare AS

Så var det neste runde, og når er det plutselig skiftet til Nicator kundestøtte, men det er samme personen, selv om hans navn er fjernet her og av meg.

Hei,

På nåværende tidspunkt jobbes det nå mellom Fujitsu Siemens og Microsoft for å få en bekreftelse på at det ikke skal trenge noen form for kjøpskvittering når man bestiller oppgradering til Vista og taster inn serienummer til pc’ene som har blitt bestilt gjennom denne hjemmepcavtalen.

Vi avventer derfor tilbakemelding fra dem om dette fungerer i praksis.

Returmailen om kjøpskvittering vil dere uansett få, da denne mailen blir sendt ut automatisk fra deres servere.

Så hvis sluttkundene i denne hjemmepcavtalen absolutt trenger kjøpskvittering, så kan dere sende en mail til kundesenter@nicator.no med serienummer på pc’en.

Dere vil da få en form for kjøpskvittering tilsendt, slik at dere kan få bestilt opp oppgradering til Vista.

Med vennlig hilsen
    XXXXX
    Kundekonsulent
    Nicator Brukerstøtte

Merk at det er bare å sende en mail, så får du kjøpskvittering, men da kunne de vel like gjerne sagt dette til deg da du snakket med dem ?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    huff og huff folkens...dette er ikke moro å lese...jeg bestilte meg en slik gjennom hjemmepc avtale hos telenor på telehuset...jeg venter på å få denne i hus nå angrer jeg jo som bare det...men jeg ser dere skriver at maskina har intel grafikk kort??? på min spesifikasjonsliste står det følgene:

Spesifikasjoner Scaleo EV C2D 6400
    Intel Core 2 Duo 6400,
    2x1024 MB DDR SDRAM
    320 GB Harddisk
    256 MB GF 7650 grafikk (DVI, TV-Out
    DVD Burner SM
    Trådløst tastatu og mus
    Vista Premium
    Onboard 7.1 Lyd,
    2xSCART, FireWire, 11-1 Cardreader Mediabay, LAN/ ekstern WLAN, 2xTV Tuner Card

vil ikke det si at det er ett geforce 7650 grafikk kort??
    snodige greier

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det selges en versjon med Intel grafikkort og en med GeForce. Du har tydeligvis vært heldig og fått en med en bra grafikkløsning. Den med GeForce er nok merkbart bedre enn den med Intel vil jeg tro...

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha, da er det vel håp likevel for meg da hehe

men en ting til...dere som fikk tilbud gjennom posten, eller samme hvor...fikk dere tilbud om en 32" lcd tv fra toshiba også??? ingen som aner hva slags merke betegnelse denne har??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rart at læse om nogen erfaringer

Hejsa

Rart at kunne læse om nogen der har gjort sig erfaringer med Scaleon (nogle fælles lidelsesfæller)

Jeg har via min kones arbejde i mandags fået Scaleo EV på en hjemmepc aftale.

Efter vi havde bestilt, men inden den blev leveret læste jeg nogle af de skræk eksempler herinde og var derfor meget spændt på at få den.

Den kom så, som sagt i mandags efter laaaang leveringstid og mit første indtryk er ok med lidt malurt i bægeret...

Maskinen er hurtig og MCE fungerer ganske ok. Den er lydløs og jeg har indtil videre ikke haft problemer med varme og rækkevidden på tastaturet er ok (sidder omkring 4 meter fra maskinen). Har ikke prøvet den fjernbetjening, der følger med, da jeg har en Logitech 885, der fungerer rigtig godt.

Nå, men der er altså ting, der irriterer og det er primært 2 ting:

• Opløsning via HDMI
    • Kvaliteten af tuneren

Der er ikke så mange skærmopløsninger at vælge i mellem og jeg savner 13xx x 7xx opløsningen. Kører med en 1280x768 (så vidt jeg husker - sidder ikke derhjemme lige nu) og det gør, at jeg ikke kan se det meste af Taskbar etc. (tror det hedder overscan?). Til at starte med var der kun 2 meget lave opløsninger, men en hentning af ny driver fra Intels hjemmeside løste det.

Når jeg benytter DVB-T delen i tuneren (har ASUS Dual tuner versionen), så er der intet mindre end et fremragende billede, men problemet er jo at jeg mangler undertekster på udenlandske udsendelser - i Danmark kan vi tage DR 1, DR 2 og TV2 via SVB-T.

Men når jeg benytter det analoge signal via min Kabeltvudbyder, så er signalet ganske enkelt rystende ringe! Signalet er perfekt, hvis jeg kører det direkte i TV'et, men forfærdeligt via Scaleo'en!

Blot lidt erfaringer fra min side med maskinen indtil videre. :-|

Så er der den anden del - nemlig opgraderingen til Vista. Jeg har også bestilt via Modulus og jeg mailede et indscannet billede af Serienummeret på Scaleokassen. Det er 3 dage siden og jeg har ikke hørt fra dem, men jeg bliver meget, meget bekymret når jeg læser jeres indlæg ovenfor.

Jeg har i forbindelse med bestillingen bestemt ikke set noget sted, at man har skulle skrive noget om, at det er via en hjemmePC ordning. Da jeg virkelig glæder mig til at få Vista installeret (især på grund af mediecenterdelen - har haft MediaPortal som har mange flere funktionaliteter end MCE) håber jeg, at det går hurtigt og problemfrit.

Håber, at Fujitsu snart fremskaffer nogle flere drivere, FAQ's etc, omkring maskinen for der er godt nok ikke meget at hente på deres hjemmeside.

Vh
    Jan, (fra Danmark, hvis nogen undrede sig over stavningen )

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det intel grafikk kortet du har, eller geforce versjonen??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Intel

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen her som har erfaring med geforce versjonen??

jeg får jo ikke utstyret mitt før i midten av mai jeg da litt kjipern, men slik er det nå...dritt hjemmepc avtale som er så trege på å levere hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej Marjusen

Jeg tror ikke du skal være så bekymret. Jeg synes selv jeg er ret kritisk, men jeg er faktisk begyndt at blive rigtig glad for Scaleoen. Ja, det er træls med striberne på det analoge billede, men det har alligevel hele tiden været meningen, at jeg vil skifte til et DVB-C kort med tiden og indtil da er billedet til at leve med (ville selvfølgelig gerne have haft, at det var bedre!)

Ellers synes jeg faktisk den fungerer rigtig, rigtig godt. Ingen ventetid på noget overhovedet - alt reagerer øjeblikkeligt.

Imidlertid har jeg den også udelukkende som HTPC - det er ikke meningen, at den skal fungere som alm. pc.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vista

Er fortsatt godt fornøyd med maskinen, men jeg må si meg skuffet over Microsoft sin oppgraderingspartner Moduslink. Det er snart 2 uker siden jeg bestilte Vista-oppgraderingen, og den står fortsatt med status COA validated. Dessuten var bestillingsweb'en dødstreg og datt ut med feilmeldinger flere ganger mens jeg registrerte slik at jeg måtte tilbake til start. Skulle tro Microsoft kunne klare å lage en bedre nettbutikk enn det..

Er det noen som har fått levert Vista oppgraderingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klovnen
    Det selges en versjon med Intel grafikkort og en med GeForce. Du har tydeligvis vært heldig og fått en med en bra grafikkløsning. Den med GeForce er nok merkbart bedre enn den med Intel vil jeg tro...
    Jeg vurderer også denne ifm hjemmepc-ordning, men finner ikke noe informasjon om at det er en nVidia versjon på nettet..

Noen som har noe mer informasjon? Støtter denne HDCP? Kan den kjøre 1:1 mot HD-oppløsninger?
    Må kunne kjøre både lyd og bilde i full kvalitet via HDMI.

Er det forøvrig standard størrelse PCI tunerkort? Trenger noe som støtter DVB-S og muligens også DVB-T.

A.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne RGB/Scart ut og hvordan fungerer evt. denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang. Vista Oppgradering.

Jeg la inn min oppgradering den 11.02.07 (over 1 mnd) siden og har enda ikke hørt en dritt fra Moduslink. Eneste som står hos meg også er Sertifikat Validert. Jeg har oversendt kvittering for kjøp av pc 2 ganger til Uppgrade kontoret i Nederland, men har ikke fått noe i Posten enda. Jeg sendte også en mail med forespørsel om når jeg kunne vente å motta oppgraderingen, denne har de ikke engang svart på. Betaling for oppgraderngen har de klart å trekke fra konto, så noe får de da til.

Er det overhode noen som har mottatt pakken etter oppgradering fra Modulink sine sider????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atta_svg
    Noen som har noe mer informasjon? Støtter denne HDCP? Kan den kjøre 1:1 mot HD-oppløsninger?
    Må kunne kjøre både lyd og bilde i full kvalitet via HDMI.

Er det forøvrig standard størrelse PCI tunerkort? Trenger noe som støtter DVB-S og muligens også DVB-T.

A.
    Den har det relativt nye Intel G965 chipsettet og skal derfor støtte HDCP og alle native HD oppløsninger opp til 1080p. Jeg kjører 720p mot min prosjekter uten problemer. Leverer også lyd på HDMI.

Når jeg åpnet maskinen fant jeg 4 PCI slotter, derav 2 stk PCI Express X1, 1 stk PCI Express x16 og en vanlig PCI. Add2-kortet til grafikkadapteret (HDMI-port) opptar en PCI x16 plass og Tuner-kortet opptar en av x1-plassene.. Alle kortplassene er lavprofil, så det begrenser utvalget noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av citirx

Er det overhode noen som har mottatt pakken etter oppgradering fra Modulink sine sider????
    Jeg bestilte min oppgradering for en måned siden og venter fortsatt.. Mistenker at de ikke har fått klargjort alle drivere til maskinen ennå..

I mellomtiden har jeg installert en standard Vista Home Premium (MSDN utgave fra Microsoft). Den gode nyheten er at nesten all hardware ble gjenkjent og installert automatisk, inklusive TV Tuner kortet. Jeg måtte kun laste ned og installere den nyeste skjermdriveren fra Intel, og da fungerte det meste glimrende. Mistet først VFD-displayet, men etter å ha installert XP-driveren som fulgte med driver-CD'en til maskinen ser denne også ut til å fungere.

Eneste jeg nå mangler er driver til IR blasteren, men jeg får klare meg uten til FSI/moduslink får ut fingern.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betamax
    Den har det relativt nye Intel G965 chipsettet og skal derfor støtte HDCP og alle native HD oppløsninger opp til 1080p. Jeg kjører 720p mot min prosjekter uten problemer. Leverer også lyd på HDMI.

Når jeg åpnet maskinen fant jeg 4 PCI slotter, derav 2 stk PCI Express X1, 1 stk PCI Express x16 og en vanlig PCI. Add2-kortet til grafikkadapteret (HDMI-port) opptar en PCI x16 plass og Tuner-kortet opptar en av x1-plassene.. Alle kortplassene er lavprofil, så det begrenser utvalget noe.
    Har ADD2 kortet en 16-pins flatkabel som kopler det til hovedkortet? Tyder i så tilfelle på at det støtter HD Audio over HDMI 1.2, noe som er perfekt. (8xLPCM) Da vil det "emulere" 7.1 analog ut, men sende dette digitalt høyoppløst (ferdig dekodet PCM) over HDMI. (I tillegg til støtte for SPDIF passthrough, selvsagt - men dette vil da ha lavere båndbredde).

Kan du se om det er dette ADD2-kortet som står i?
    Prolink Microsystems Corporation

Har bestilt en, så nå får det briste eller bære.
    Fra det jeg har lest er det nok heller uferdige drivere enn Fujistu-Siemens-produktet som er dårlig. Det kan altså lønne seg å følge med på nye driver-releases fra Intel.

A.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    huff og huff folkens...dette er ikke moro å lese...jeg bestilte meg en slik gjennom hjemmepc avtale hos telenor på telehuset...jeg venter på å få denne i hus nå angrer jeg jo som bare det...men jeg ser dere skriver at maskina har intel grafikk kort??? på min spesifikasjonsliste står det følgene:

Spesifikasjoner Scaleo EV C2D 6400
    Intel Core 2 Duo 6400,
    2x1024 MB DDR SDRAM
    320 GB Harddisk
    256 MB GF 7650 grafikk (DVI, TV-Out
    DVD Burner SM
    Trådløst tastatu og mus
    Vista Premium
    Onboard 7.1 Lyd,
    2xSCART, FireWire, 11-1 Cardreader Mediabay, LAN/ ekstern WLAN, 2xTV Tuner Card

vil ikke det si at det er ett geforce 7650 grafikk kort??
    snodige greier
    Bestillte også denne gjennom hjemmepc ordningen til Telenor, har fått bekreftet at den kommer med nvidia gfx kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så vidt jeg kunne se var det en 16 pin flatkabel + et par andre kabler, men jeg gidder ikke åpne boksen igjen. Btw, det var et ryddig hardware design med mye plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Bestillte også denne gjennom hjemmepc ordningen til Telenor, har fått bekreftet at den kommer med nvidia gfx kort.
    Merkelig.. har den ikke HDMI da? Da er det ikke noe å ha på for min del.

A.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •