Vista versjoner, må le litt.. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 75 av 75
    Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Nok en kunstig begrensning de kommer unna med fordi dere alle lider av stockholmsyndrom. Eller redmond-syndrom kanskje?
    Nok en kommentar som vitner om begrensninger i intelligens. Jeg er ikke spesiellt stor tilhenger av Microsoft som selskap, men jeg liker endel av produktene. Så sammenligner du meg med mennesker som har gått gjennom en traumatisk opplevelse du ikke aner dimensjonene av!

Lille gutt, du har tydeligvis et stort behov for å sette deg mer inn i menneskesinnet, før du blar opp med store ord.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde alle programmene jeg bruker kunne kjørt på linux/mac så kunne jeg iallefall vurdert noe annet. Men for meg er Windows det beste valget per dags dato.

Å si at man lider av stockholm syndromet blir litt drøyt... om ikke litt paranoid.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Nok en kommentar som vitner om begrensninger i intelligens. Jeg er ikke spesiellt stor tilhenger av Microsoft som selskap, men jeg liker endel av produktene. Så sammenligner du meg med mennesker som har gått gjennom en traumatisk opplevelse du ikke aner dimensjonene av!

Lille gutt, du har tydeligvis et stort behov for å sette deg mer inn i menneskesinnet, før du blar opp med store ord.
    Jeg er iallefall intelligent nok til å ikke uttale meg om andres intelligens sånn helt uten videre.

Snippet fra Wikipedia, uten at det nødvendigvis er gospel det som står der:

"According to the psychoanalytic view of the syndrome, the tendency might well be the result of employing the strategy evolved by newborn babies to form an emotional attachment to the nearest powerful adult in order to maximize the probability that this adult will enable - at the very least - the survival of the child, if not also prove to be a good parental figure. This syndrome is considered a prime example for the defense mechanism of identification."

Mer i denne artikkelen: Capture-bonding - Wikipedia, the free encyclopedia

De fleste har vokst opp med Windows, det er det eneste de kan, og nettopp fordi de føler Microsoft som en stor premissgiver føler de en lojalitet til dem. Dette forsterkes selvfølgelig om man lever av deres produkter. Folk vil ikke helt tro på at andre klarer seg uten Windows når de hører om det, og de tror at akkurat de har noen voldsomme behov som bare kan tilfredsstilles med Windows. Det er haugevis av millioner av Mac-brukere som ikke bruker noe annet.

Poenget er ikke at man nødvendigvis er sprø om man bruker Windows, jeg har det jo selv, og skal man hovedsaklig spille spill er det det eneste riktige valget også. Det jeg prøver å si er at jeg opplever mye irrasjonell oppførsel rundt dette, og det virker som om folk har får trygghetsproblemer ved tanken på å ikke bruke Windows. Det er litt som de som fremdeles forsvarer Saddam etter at han er død, de er fremdeles redde for ham.

Det har å gjøre med å utvikle lojalitet til en autoritet som går imot rasjonell tankegang, som er det samme som stockholm-syndromet. Det er syndromet jeg sammenligner med, ikke den "traumatiske opplevelsen" jeg "ikke aner dimensjonene av". Altså den psykologiske funksjonen som ligger bak.

Shakudu: Disse programmene, er det spill du snakker om?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil det si at Vista versjonen er OEM?

Jeg kjøpte akkurat ny pc: Acer Aspire 5102WLMi /AMD Turion X2 TL50 - MPX.no
    Med denne skulle jeg få oppgradering til Vista Premium 64bit.
    1: Bør jeg benytte meg av dette tilbudet?
    2: Er pcen min god nok?
    3: Jeg leste at 64bits versjonen var litt ustabil enda, kan jeg legge inn 32bits versjonen med denne oppgraderingen?

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå har vi ikke gjennomgått en traumatisk opplevelse lenger, men vi er tankeløse flokkdyr uten vilje til å ta egne avgjørelser istedet? Som sauen kanskje? Du er flink å sette folk i bås du...

Jeg har ingen motvilje mot å skjønne hva du mener, men du skjærer voldsomt mange over èn kam nå. Ikke er det særskilt gjennomtenkt å stille spørsmålstegn til Windows-brukernes mentale kapasitet heller.

Men nå setter jeg strek for min egen deltakelse i denne tråden, siden den har sklidd helt ut :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Vista Home Premium OEM versjonen til 995 hos netshop.
    Fikk den dagen etterpå og har nå innstallert den på pc.
    Den er aktivisert og alt fungerer utmerket.

Ser ingen grunn til å kjøpe Ultimate eller retail versjon.

Jeg kjøpte kun oem versjonen uten noen hardware, det skal ikke være nødvendlg lenger.

Begrensningen i oem er først og frems at man ikke får support av MS.
    Men windows update fungerer som normalt.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Så nå har vi ikke gjennomgått en traumatisk opplevelse lenger, men vi er tankeløse flokkdyr uten vilje til å ta egne avgjørelser istedet? Som sauen kanskje? Du er flink å sette folk i bås du...

Jeg har ingen motvilje mot å skjønne hva du mener, men du skjærer voldsomt mange over èn kam nå. Ikke er det særskilt gjennomtenkt å stille spørsmålstegn til Windows-brukernes mentale kapasitet heller.

Men nå setter jeg strek for min egen deltakelse i denne tråden, siden den har sklidd helt ut :-?
    Jeg tror du overså et helt avsnitt om hvordan man ikke trenger å være sprø selv om man bruker windows og hvordan jeg bruker det selv og hvordan det for mange er det eneste riktige valget.

Forøvrig, når det gjelder PCer, så er veldig mange tankeløse flokkdyr uten evne til å ta egne avgjørelser, fordi de mer eller mindre gir beng i hele saken. Det er også forståelig, det finnes sikkert ting jeg ikke har peiling på og gir beng i også. Jeg sier bare at det er nettopp disse forholdene som gjør at Microsoft ikke trenger å konkurrere på kvalitet og vilkår for bruk av programvaren, og at folk likevel forsvarer produktene og tjenestene deres.

Jeg prøvde ikke å si at noen spesiflikke mennesker her er sauer, om det var slik det kom frem.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Shakudu: Disse programmene, er det spill du snakker om?
    Blandt annet. I premium utgaven følger det med tre ekstra spill, programvare for backup mm. Det er det du betaler ekstra for i forhold til de minste versjonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oversikt over versjonene finner man her:
    Komplett.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avklaring om Vista OEM versjonene:

Avklarer Vistas OEM-regler - Hardware.no

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Blandt annet. I premium utgaven følger det med tre ekstra spill, programvare for backup mm. Det er det du betaler ekstra for i forhold til de minste versjonene.
    Er vel også mulighet for å endre språk og laste ned nye språkpakker, samt avansert kryptering av disk.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Er vel også mulighet for å endre språk og laste ned nye språkpakker, samt avansert kryptering av disk.
    To standardfunksjoner i OS X.

I tillegg har vel Home Ultimate i likhet med XP home ikke terminalserver, noe som iofs lar seg fikse med VNC, selv om kanskje ikke alle finner det å være like bra.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm. ser ut til at jeg først oppgraderer pcen og så senere innstallerer vista ultimate oem. Microsoft prøver bare å "skremme" folk over på retail versjonen. ikke la dere skremme, kjøp oem

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Hva vil det si at Vista versjonen er OEM?

Jeg kjøpte akkurat ny pc: Acer Aspire 5102WLMi /AMD Turion X2 TL50 - MPX.no
    Med denne skulle jeg få oppgradering til Vista Premium 64bit.
    1: Bør jeg benytte meg av dette tilbudet?
    2: Er pcen min god nok?
    3: Jeg leste at 64bits versjonen var litt ustabil enda, kan jeg legge inn 32bits versjonen med denne oppgraderingen?
    1. Kanskje, så lenge du ikke har bruk for 64-bit prosesering til noen spesielle programmer, ville ikke jeg valgt det. 64-bit utgaven er 10% kjappere, er 98% (etter hva jeg har hørt) sikrere mot virus enn 32-bit, hvorfor husker jeg ikke.
    MEN. 64-bit har mye mindre kompitabilitet til drivere, programmer, spill etc. den kan heller ikke kjøre 16-bits programmer.

2.Ja

3. Ja, etter hva jeg har skjønt, skryter de bare av at prosessoren kan kjøre 64-bit, men selvsagt også 32-bit. Hvis det følger med 64-bit xp innstallert på maskinen må du oppgradere til 64-bit Vista. 64-bit OS skal være mer stabilt, hvor har du lest at det er ustabilt fra?

du burde kanskje maile dem ånngående det siste spørsmålet?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    hmmm. ser ut til at jeg først oppgraderer pcen og så senere innstallerer vista ultimate oem. Microsoft prøver bare å "skremme" folk over på retail versjonen. ikke la dere skremme, kjøp oem
    Jeg synes nesten det er omvendt jeg, at de tar så mye for de vanlige versjonene for å få folk til å heller binde lisensene til maskinene.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •