Vista versjoner, må le litt.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 75
    Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Burde spesifisert det bedre; endel har parabol både hjemme og på hytta. Da må man betale 2 lisenser.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Burde spesifisert det bedre; endel har parabol både hjemme og på hytta. Da må man betale 2 lisenser.
    Dette er ganske OT, men velger å svare: Nei, bare 1! Se Link

Sitat Opprinnelig postet av Nrk.no
    Mottakere som tilhører en familie og som er plassert i fritidshus, hytte, campingvogn, fritidsbåt eller på annen måte er plassert utenfor boligen dekkes også av samme avgift forutsatt at det ikke etableres et fast bosted på disse stedene. Se §4,I i Forskrifter om fjernsynsmottakere
    edit: Forutsatt at det er kringkastingslisensen du mener og ikke en K'anal Digital lisens...

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4700 for et fullt fungerende (med alle mulige funksjoner) operativ system er totalt latterlig! Greit du får det billige, men hvorfor dele et operativ system inn i flere versjoner? Hvorfor ikke lansere 1 enkel versjon med alle funksjonene som er tilgjengelig i de forskjellige utgavene? Skal de gjøre det vanskelig? jess...

det er en grunn til at folk switcher til mac...eller linux

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    4700 for et fullt fungerende (med alle mulige funksjoner) operativ system er totalt latterlig! Greit du får det billige, men hvorfor dele et operativ system inn i flere versjoner? Hvorfor ikke lansere 1 enkel versjon med alle funksjonene som er tilgjengelig i de forskjellige utgavene? Skal de gjøre det vanskelig? jess...

Hvorfor skal alle betale for masse funksjoner kun et fåtall bruker? Jeg har til gode å treffe noen som har behov for ultimate utgaven. For disse er som oftest home premium tilstrekkelig.
    Gi meg en grunn til at f.eks du trenger utlimate utgaven?
    Gi meg også en grunn til at du ikke kan bruke en OEM lisens?

Hvorfor dele det opp? Hvorfor får man flereutstyrsnivåer/motorstørrelser i en bil? Fordi folk ikke ønsker betale for masse ting de ikke har lyst på.
    Hvorfor kan ikke Denon bare lage én reciever med alle funksjoner?

Og: Jeg kjenner ingen som "går over" til Linux/Mac hvor tar du det fra at det er mange som gjør det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være greit å slippe å betale for en del funksjoner en ikke har bruk for. Home Premium koster 945,- hos PSDATA i dag. Dette er OEM lisens og jeg kan ikke fatte at folk syntes dette er dyrt. Et spill til 360 koster jo 500,-. et par av de så har du et OS som du du må ha for å få PCen til å virke. Dette er ikke dyrt. I tillegg så har jo MS ALT press på seg for å få dette til å virke på all verdens maskiner så venligst ikke sammenligne dette med Linux og OSX. Kan ikke brukes på en brøkdel av PCene på denne jord )

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å ikke starte en mac vs. pc diskusjon her. Du har gode poenger, men hvorfor ikke bare gjøre det enklere å lage en enkelt utgivelse? og minimum 20 gb plass for installering???

Og når man kjøper bil så går utstyrsnivået ofte etter hvor mye penger man har. samme skjer ved kjøp av vista, man har lyst på det beste men har dessverre ikke råd og må gå for noe billigere selv om man ønsker/trenger det største/beste... samme med recievere fra denon.

dessuten burde det være sabla mange forskjeller når minste versjonen koster 950 og største versjonen koster 4700. Burde vært et helt annet system, eller egentlig perfeksjon...

Kjenner flere som ønsker og har gått over til mac, i form av iMac eller Macbook.

det er jo også litt oppsiktsvekkende at samtlige it nettaviser oppfordrer til å ikke kjøpe Vista foreløpig...

men som mac bruker må jeg nevne at Vista ser ufattelig pent ut!

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Kan jo være greit å slippe å betale for en del funksjoner en ikke har bruk for. Home Premium koster 945,- hos PSDATA i dag. Dette er OEM lisens og jeg kan ikke fatte at folk syntes dette er dyrt. Et spill til 360 koster jo 500,-. et par av de så har du et OS som du du må ha for å få PCen til å virke. Dette er ikke dyrt. I tillegg så har jo MS ALT press på seg for å få dette til å virke på all verdens maskiner så venligst ikke sammenligne dette med Linux og OSX. Kan ikke brukes på en brøkdel av PCene på denne jord )
    Hvis PS data selger OEM versjoner på samme måte som en Retail bryter de lisensreglene. OEM = Original Equipment Manufacturer, i dette tilfellet en som skrur PC'er sammen. OEM versjoner skal KUN selges sammen med en ny PC.

En Retail utgave av f.eks Ultimate kommer har vel en utsalgspris på 4600 - 5200 NOK.

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å ikke starte en mac vs. pc diskusjon her. Du har gode poenger, men hvorfor ikke bare gjøre det enklere å lage en enkelt utgivelse? og minimum 20 gb plass for installering???

Og når man kjøper bil så går utstyrsnivået ofte etter hvor mye penger man har. samme skjer ved kjøp av vista, man har lyst på det beste men har dessverre ikke råd og må gå for noe billigere selv om man ønsker/trenger det største/beste... samme med recievere fra denon.

dessuten burde det være sabla mange forskjeller når minste versjonen koster 950 og største versjonen koster 4700. Burde vært et helt annet system, eller egentlig perfeksjon...

Kjenner flere som ønsker og har gått over til mac, i form av iMac eller Macbook.

det er jo også litt oppsiktsvekkende at samtlige it nettaviser oppfordrer til å ikke kjøpe Vista foreløpig...
    Ang diskplass så husker jeg veldig godt støyen rundt at Windows XP krever minst 1,5 GB når det ble lansert. Sett i forhold til gjennomsnitt diskstørrelse er forholdet ganske likt, om ikke i vistas favør om man ser hvor mange % av disken det tar.

Den største versjonen (Ultimate) Koster 1850 i OEM utgave. Hvorfor ikke kjøpe OEM?

Og de fleste *NIX/macbrukerne jeg kjenner har en liten WindowsPC i tillegg selv om de ikke liker inrømme det... hehe. ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jess, jeg sitter på en acer travelmate med 1,33 ghz råtass prosessor as we speak... ;-) må innrømme det, og bruker pc i timene på skolen, så det blir MYE pc i hverdagen. Men fytte rakkern å det er deilig å sette seg ned foran en Powermac i børsta stål og stor herlig cinema display hjemme! AVForum.no har aldri sett bedre ut! :-P

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    OEM versjoner skal KUN selges sammen med en ny PC.
    Eller hardware som hovedkort, minne, CPU.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Listen er lenger enn som så men jeg gadd ikke ramse det opp. Om ikke M$ har endret sine lisensregler på dette området står jeg fortsatt på mitt om at man bryter lisensreglene hvis man selger OEM lisenser utenom som løsvare. Kan ikke si at det bekymrer meg veldig. M$ vasser jo i en pengebinge som får Onkel Skrue sin til å virke liten. Så løp og kjøp

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    Og de fleste *NIX/macbrukerne jeg kjenner har en liten WindowsPC i tillegg selv om de ikke liker inrømme det... hehe. ;-)
    Men er ikke mange Microsoft brukere som har en Macintosh stående:twisted:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dumme spørsmål her, men...:

-Ser det står 32bit på noen; det må vel bety at de det ikke står 32bit på er 64bit? Og jeg har en ganske ny Dell Inspiron 9400 bærbar med Core 2 Duo 2GHz CPU, så da er det vel bare å kjøre på med 64bit versjonen for min del? Eller blir det mye krøll med gammel programvare?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OS X is the answer for the world today...

Newcomer gormnass sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    ......Selv om Vista i hovedsak bare er et nytt avansert skall til XP.
    Tull!!! - Hvor har du dette fra??

-Gorm

Newcomer gormnass sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    OEM versjoner skal KUN selges sammen med en ny PC.
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu

...eller en mus til kr 59.-

-Gorm

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John

Neida, har kun mac og det gjør underverker. Er så rart med det når en får noe som faktisk fungerer. En kollega av meg hadde et kamera han hadde slitt i 3 uker for få til å fungere med XP. Så fikk han Mac via jobben, plugget i kameraet...og det virket!

Vista er jo bare en dårlig kopi av Tiger uansett, men nok om det. Kos dere med Vista...

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kringkastingslisensen tar jeg på min kappe, der har jeg tydeligvis ikke fulgt godt nok med.
    Resten står jeg for, folk gneldrer unødvendig mye om prisene på software. Kanskje fordi folk har vært "bortskjemt" med piratkopier i alt for lang tid??

Sitat Opprinnelig postet av gormnass

-Gorm
    Ikke ta den settningen for bokstavelig.
    Jeg hadde håpet at Vista skulle få med seg det nye filsystemet, er vel kanskje derfor jeg er litt snurt og kaller det et skall

Men litt seriøs var jeg dog. Jeg jobber for et selskap som fikk tidlig tilgang til Vista for teste kompabilitet mot egne programmer, og fikk tilbakemelding fra teknisk avdeling på resultat. De likte Vista meget godt, men noen revolusjon ala Windows 3.11 -> Windows 95 (Chicago Beta), eller Windows 98 (FAT32) -> Windows 2000 (NTFS) var det ikke snakk om.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Litt dumme spørsmål her, men...:

-Ser det står 32bit på noen; det må vel bety at de det ikke står 32bit på er 64bit? Og jeg har en ganske ny Dell Inspiron 9400 bærbar med Core 2 Duo 2GHz CPU, så da er det vel bare å kjøre på med 64bit versjonen for min del? Eller blir det mye krøll med gammel programvare?
    -Var visst ikke så dumme spørsmål allikevel da eller? Ja ja, vi får Google litt da.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gormnass

-Gorm
    Må si at jeg er enig. Alt det fancy stashet som ble lovet er ikke å finne (og ingen hos Microsoft snakker om det heller om du da ikke stiller et direkte spørsmål). Det hele kokte ned til en Service Pack 3 lignende sak der man får en masse tøvete addons.

Så vidt jeg kan skjønne var det viktigere å dytte et halvferdig produkt ut for å tilfredstille en langsiktig plan om et nytt OS hvert X'te år. Det betyr at budsjettene holdes og pengebingen fylles. Forsåvidt ingenting feil med det siden ingen bedrifter er ute etter annet enn business.

Jo det er nyheter sammenlignet med XP, men de fleste nyskapende ideene finner man ikke i Vista som vi alle ble forespeielt for et par år siden. Nå spiller det forsåvidt liten rolle for Microsoft vil si at de nyskapende tileggene som skulle komme i Vista kommer i neste versjon og den vanlige forbruker vil hive seg over dette operativsystemet like ukritisk som de har gjort tidligere.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •