Cinet MediaStation 945G - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av inkompetent
    Dette er vel oppfølgeren til maskinen som har blitt skrevet om over: Cinet.no .

Er det noen som har noen erfaringer med denne? Og så lurte jeg også på om problemene som er beskrevet over løste seg etterhvert som Vista har modnet litt.

Synes uansett maskinen ser bra ut. Er litt bekymret for skjermkortet. Men MPX.no sier at det vil fungere bra så lenge det ikke skal brukes til spilling.

På forhånd mange takk for respons.
    Hei!
    Joda, alt ordnet seg etter at eg fikk fikset skjermkortdriveren. Maskinen fungerer totalt prikkfritt, og 100% stabilt. Kan i dag ikke tenke meg et liv i stua uten den. Lykke til, tror ikke du vil angre :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snuser litt på denne, eller rettere sagt G965-modellen.

Men så lurer jeg litt på hvordan muligheten for oppgradering er? Er det noen som har åpnet PC'en sin?

DVD:
    Er dette en vanlig standard brønn, eller er spilleren sveiset og loddet fast forever and ever? Tenker feks på om jeg vil bytte til en HD-DVDspiller (eller blue-ray) når disse kommer.

Harddisk:
    Regner med at det er en standard 3.5" som kan skiftes ut uten problemer? 500gb er ikke så mye hvis man begynner å leke med HD-materiale. 1TB-diskene har jo begynt å komme nå.

Skjermkort:
    Er skjermkortet en del av hovedkortet, eller kan dette også oppgraderes?

I bunn og grunn lurer jeg på om dette er en oppgraderbar investering, eller om den må brukes mer eller mindre "as is" og kastes ut om et par-tre år når det har kommet noe bedre?

Kjempefint om noen har synspunkter!

Takk takk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok MPX så lang tid å få den på lager at jeg heller bestemte meg for å lage min egen. Derfor har jeg ikke svar på spørsmålene dine, dessverre.

Men jeg kan fortelle deg at jeg gikk for et Lian Li kabinett PCV880 i stedet. ASUS P5k Hovedkort, Intel Core 2 Duo 2,67, 4 gb minne (selvom Vista bare klarer å adressere 3,25 gb), og skjermkort med dual DVI ut. Det skjermkortet har 256 RAM. Tror det er støtte for HDCP også. I tillegg bruker jeg overgang til HDMI på en av utgangene. Prøvde meg Hauppage 500 DUAL TV først, men det gikk ikke. Så nå bruker jeg 150 versjonen i stedet, og det fungerer knirkefritt. Dessuten har man jo alle muligheter med en løsning slik jeg har valgt til å oppgradere til DVB-C når det kommer, eller T hvis det er det kanskje.

Det jeg hvertfall fikk høre da jeg spesifiserte min egen maskin var at lavprofil er dyrt. Kabinettet jeg valgte er derfor av vanlig størrelse. Fikk derfor ikke plass inne i rackbenken, men greit nok. Dessuten byttet jeg ut standard CPU viften med en fra Zahlman. Synes ting fungerer veldig bra. Stille og fint, og bra ytelse. Forholdsvis stille tatt ytelsen i betraktning hvertfall. Men Asus Probe og manuell viftekontroll gjør faktisk en bra forskjell.

Lykke til med kjøpet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epiktet
    Snuser litt på denne, eller rettere sagt G965-modellen.

Men så lurer jeg litt på hvordan muligheten for oppgradering er? Er det noen som har åpnet PC'en sin?

DVD:
    Er dette en vanlig standard brønn, eller er spilleren sveiset og loddet fast forever and ever? Tenker feks på om jeg vil bytte til en HD-DVDspiller (eller blue-ray) når disse kommer.

Harddisk:
    Regner med at det er en standard 3.5" som kan skiftes ut uten problemer? 500gb er ikke så mye hvis man begynner å leke med HD-materiale. 1TB-diskene har jo begynt å komme nå.

Skjermkort:
    Er skjermkortet en del av hovedkortet, eller kan dette også oppgraderes?

I bunn og grunn lurer jeg på om dette er en oppgraderbar investering, eller om den må brukes mer eller mindre "as is" og kastes ut om et par-tre år når det har kommet noe bedre?

Kjempefint om noen har synspunkter!

Takk takk
    Hei!
    Alle deler kan skiftes ut/ oppgraderes. Maskinen min fungerer ellers helt perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klarer ikke mer :)

Hei
    Jeg har registrert meg nå som bruker. Har fulgt med i lang tid og ventet på løsning for HD på CD sitt kabelnett der jeg får benyttet en fullt integrert tuner i en HTPC. Men nå klarer jeg ikke å vente mer

Nå vurder jeg å kjøpe denne maskinen som dere omtaler her. Spørsmålet mitt er. Vil jeg kunne kjøpe integrert HD tuner og sette den inn i denne maskinen når dette er å kjøpe?

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har akkurat den pc'n og Canal Digital HD tuner, men jeg klarer ikke å få det satt opp skikkelig slik at jeg kan se HD tv på pc'n

Pc'n er forøvrig helt ok. Men det var ett dårlig tastatur som fulgt med, var feil på mitt, MPX sender ett nytt. Joystick og venstre mustast funker ikke her.

Fusteret!

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc'n er forøvrig veldig stille, litt sus av DVD spilleren da..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •