Vista Ultimate og DVD avspilling ser lovende ut.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vista Ultimate og DVD avspilling ser lovende ut.

Har nettopp installert Vista Ultimate Norsk originalversjon og oppdatert med de nyeste driverne til ATI som ble sluppet i dag. M si jeg ble overrasket over at jeg kunne spille av DVD i Media Center. Trodde ikke det fulgte med noen Codec men det gjorde det. testet en del filmer og resultatet var jo meget bra.

Spesiellt på panorerings scener tatt fra Irobot, når will kommer ut av laben etter at roboten har hoppet ut vinduet. Da står han på plassen utenfor og kamera sveiper rundt hele byen med alle bygninger svirrende rundt hodet hans. Dette gikk absolutt knirkefritt. Hmm... kanskje jeg må vurdere en HTPC igjen.

Ja ja, får teste litt videre. Har en Core2 duo E6400 med 2GB minne og et ati X1650XT grafikkort. installesjonen av Ultimate gikk på under 25 min uten trøbbel.

Noen som har fått installert denne? Skal Det være med codec i Vista?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med lyd? Har fått med meg at det kan være litt problem å få AC3/DTS passthrough i Vista. At en kun får PCM sendt ut fra lydkortet til en receiver via Spdif. Dette gjør at jeg venter med å kjøpe Vista.... (Har et HDA X-plosion lydkort som ikke har drivere til Vista ennå heller...)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sant

Har et billig trust lydkort med Coax utgang. Får bare registrert 2kanals PCM lyd. Har ikke fiklet så mye med det enda . Tenkte det kanskje var at det kun fantes XP drivere til det. Må vel fikses kjapt iom lansering av Vista i morra. Er ikke akseptabelt å ikke få digital lyd. De kan neppe se forbi dette regner jeg med.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med AC3 Filter?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Har fått med meg at det kan være litt problem å få AC3/DTS passthrough i Vista. At en kun får PCM sendt ut fra lydkortet til en receiver via Spdif.
    Har en Acer bærbar med engelsk Vista Ultimate. Her fungerte DD/DTS passthrough med en gang uten noen som helst problemer. Benytter TheaterTek.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •