Små perioder med støy

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Små perioder med støy

Når jeg har pcen koblet til anlegget kommer det små perioder på 5-10 sekund med jevne mellomrom fra høytalerene. Pcen er koblet til et M-audio firewire 410 lydkort, som igjen er koblet til en Cayin 252b.

I tillegg til dette kommer det også en lyd når jeg scroller i diverse programmer. Noen som har peiling på hvordan jeg kan få bort noe av dette?

Newcomer Cowstian sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M-audio

Er det en bærbar pc du har?

Jeg vet at det ofte kan komme støy fra musen på bærbare pc'er, dette er på grunn av at musa er en kapasitiv føler, denne føleren kan skape en del støy til små høytalere. Støyen leder seg ut til M-audio boksen din via jord. Du kan kanskje prøve å flytte pc'en lenger vekk fra resten av lydanlegget. eller så kan du prøve å deaktivere musa på pc'en.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men er nok en stasjonær pc jeg har, og anlegget står allerede ca. 2 meter fra pcen. Frustrerende.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden skal jeg jammen følge med på, hadde samme scrolleproblem selv tidligere. Jeg fikk denne støyen i PChøytalerne men husker ikke helt når den kom eller forsvant, men det kan ha vært ca samtidig som lydkortet (PCI) tok kveld. Noe som forøvrig gjorde at hele PCen ble mongo og nektet å starte til slutt..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå skiftet ht. kabler og det virker som hele støyinga e borte! De nye kablene er betraketlig mye bedre og skjermingen på disse i forhold til de gamle er som natt og dag. Kanskje støyen kan ha kommet av dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •