hjelp med oppsett av 6 bærbare og 1 stasjonær i nettverk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp med oppsett av 6 bærbare og 1 stasjonær i nettverk

Jeg og broren min driver å setter opp et nettverk med 6 bærbare og 1 stasjonær data. Jeg har ikke fått koblet noen av de bærbare eller den stasjonære. vi får opp feilmeldingen: "Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressursen. Kontakt administratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser. Nettverksbanen ble ikke funnet."

Vi har også 3 Hd. som vi også vil koble til den stasjonære. (tenkte å bruke den stasjonære som server.)

Finnes det noen som kan hjelpe?

forslag mottas med takk

Mvh Faller

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilke(t) operativsystem kjører dere? Er det samme operativsystem på alle maskinene?

Jeg tror det er flere måter dere kan få tilgang til server / nettverkressurser (avhengig av operativsystem), men først ville jeg ha:
    1) sjekke at brannmuren(e) ikke sperrer for lokal trafikk
    2) er fildeling aktivert, nettverksstasjon riktig satt opp?

Dere kan eventuelt gå inn i kontrollpanelet i serveren og opprette brukerkonto for ekstern maskin. Om dere da klarer dere logge dere inn på server tror jeg ikke fildeling eller nettverksstasjonen er riktig satt opp. Det kan være at det er satt opp brukerrestriksjoner (windows 2000 har dette ettersom jeg husker).

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •