Finnes det en ekstern tv tuner (usb) som fungerer med MCE?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Finnes det en ekstern tv tuner (usb) som fungerer med MCE?

Kan noen hjelpe meg? Jeg har vært på utkikk etter en ekstern tv tuner (usb)
    Det må være en DVB-C tuner da den skal kunne ta analoge signaler fra kabel tv (UPC). Jeg har prøvd et par uten hell. Som regel følger det med et eget mediacenter f.eks Pinnacle. Da finner den gjerne tv signalet. Men når jeg skal konfigurere windows mediacenter edition 2005 og søker etter tv distrubutør finner den ingen. På dette punktet i konfigureringen skal den finne UPC sine signaler, men det gjør den ikke.
    Noen som har prøvd en ekstern DVB-C tuner som fungerer med MCE?
    Jeg ville blitt veldig glad om noen kunne hjelpe meg med dette.

Hilsen en entusiast som ikke får det helt til

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du analoge signaler, er det ikke DVB-C du trenger. Forøvrig tror jeg UPC (Get) kjører et lukket krypteringssystem, så du kan uansett ikke bruke et DVB-C kort.

Det du trenger er en vanlig analog TV-tuner som du kobler på utsignalet på Get-dekoderen. Her finner du mange varianter. Selv brukte jeg før Hauppauge PVR2 USB tuneren. Sammen med en IR-blaster kan du styre Get-dekoderen, så det funker greit nok, bortsett fra at bildekvaliteten desverre ikke blir særlig bra.

Eventuelt kan du vurdere Get sin egen PVR.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for tilbakemeldingen

Takk for svaret, men jeg har ikke dekoder fra Get, jeg kjører bare analoge signaler rett fra veggen. Har lest på forumet her før at jeg da trenger en DVB-C tuner. Og har til gode å finne en som jeg kan bruke fysisk med Windows sitt mediacenter, jeg har ikke bruk for mediacenter som følger med Hauppauge f.eks. Missforstår vi hverandre?

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, da misforstod jeg litt ja. I og med at du snakket om dvb-c antok jeg bare at du allerede hadde en digital dekoder.

Men allikevel er mitt svar at du trenger et vanlig analogt tuner-kort, ikke noe DVB-C kort, siden Get kjører DVB-C med et krypteringssystem som iallefall jeg ikke har funnet noen CAM modul for. Jeg tror du trenger en CAM modul selv om du bare skal ha inn "åpne" kanaler. Iallefall er det slik med Canal Digital at kun et par kanaler ikke er kryptert, selv om mange flere er inkludert i grunnabonnementet. Med Canal Digital stiller det seg også litt annerledes siden du får kjøpt Conax CAM moduler til en del av DVB-C kortene. Og da får du digitale signaler rett i pc'en!

Som sagt er det mange som bruker Hauppauge USB kortene med hell.

Beklager hvis jeg fortsatt har misforstått hva du spør etter.

Jeg skal ikke være 100% skrå-sikker her, men det er kanskje noen Get-kunder som kan bekrefte/avkrefte det jeg sier?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen

Hei nilsga.

Jeg vet jo om tv kort som skal settes inn i en Mediacenter pc som er MCE kompatibelt, slik som dette: Hauppauge Computer Works: WinTV-PVR-500MCE

Dette kortet vet jeg ville funnet signalene fra Get med en gang uten noe fuzz og jeg kunne brukt Microsoft sitt mediacenter. Jeg vet ikke hva en cam modul er, men jeg tror ikke jeg hadde behøvd det.
    Så igjen spør jeg forumet; finnes det en MCE godkjent usb tv tuner der ute for analogt kabel tv uten dekoder??

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finner ikke alle kanaler

Sitat Opprinnelig postet av cornelis
    Jeg vet jo om tv kort som skal settes inn i en Mediacenter pc som er MCE kompatibelt, slik som dette: Hauppauge Computer Works: WinTV-PVR-500MCE
    Hei, jeg har dette kortet i en HTCP, men når jeg scanner etter kanaler finner den bare halvparten av kanalene av det TV'en finner. Den finner bl.a. ikke NRK2, TVNorge, TV3 og ZTv. Har du noe tips til hvorfor den ikke finner disse? Eventuelt om du har frekvenser/kanalnummer til noen av disse så jeg kan se om jeg finenr dem selv. (Jeg har ikke digital dekoder og skal bare få inn basispakken analogt).

Vennlig hilsen
    Tor Anders

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først et spm.: Er du på et privat kabelnett, eller et større som f.eks. CanalDigital.?

Det som skjer når du trykker søk er at MCE "søker" gjennom det på forhånd bestemte kanalraster for Norge (62 kanaler) som alle kabel-levr. er forpliktet til å følge.
    MCE søker altså IKKE frekvenser.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cornelis
    Kan noen hjelpe meg? Jeg har vært på utkikk etter en ekstern tv tuner (usb)
    Det må være en DVB-C tuner da den skal kunne ta analoge signaler fra kabel tv (UPC).
    dvb-c funker ikke på analoge signaler.
    Er det di kanalene du klarer å søke inn med TVen din så trenger du et analogt kort.

Skal du ta imot digital sendig fra GET (dvb-c) så er disse signalene kodet,er bare infokanalen som ikke er kodet tror jeg.

Er en som har fått søkt inn kanalene med en Dreambox 500C(dvb-c)men får ikke åpnet noen av kanalene selv med kort da det ikke finnes cam(hardwaren/software) som klarer å lese kortet.

Men det kommer sikkert en gang

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •