Samboeren min skal delta på en utstilling om noen måneder, og skal vise 720p video på prosjektør.
Vi har forskjellige bokser som kan spille av slikt, men jeg tror en HTPC kan gi den mest fancy løsningen.

Videokunst kommer i mange utgaver, noe er kort og i loop, noe er langt og meningsløst, og noe er som tradisjonelle kortfilmer med en begynnelse og slutt. Denne videoen er i sistnevnte kategori.

Det er ikke egentlig kinoer på kunstutstillinger med mange deltakere, men rom som har molton eller annen svart duk som inngangsdør. Når folk går inn og ut midt i en film vil de forstyrre de andre der, man ser gjerne en film frem til det samme punktet man kom inn.

Jeg hadde derfor en idé om at det kunne vært fint å vise hvor lang tid det er til neste visning begynner på en skjerm på utsiden av kinoen...
En pause på filmen er enkelt, bare ha en sekvens med nedtelling bak filmen, og så loope. Men hvordan synkroniserer jeg med skjermen på utsiden?

En mulighet er å finne en avspiller hvor forløpt eller gjenværende tid er mulig å lese av fra et annet program, og så lage noe som kjører samtidig på HTPCens skjerm 2.

Noen som vet om en slik avspiller, eller har helt andre tips til hvordan jeg kan få til dette?