Geforce Ti4200 vs Ati Radeon 9600??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Geforce Ti4200 vs Ati Radeon 9600??

Lurte bare på om det var noen her som vet om ATI Radeon 9600 er bedre eller dårligere i spillsammenheng i forhold til et Geforce Ti4200 kort?
    Er Sapphire en god skjermkort produsent? Tenke kanskje å kjøpe Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256MB DDR. Hva tror dere om dette i Htpcen?
    Eller bør jeg satse på Hecules kort?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sapphire er helt OK, det var mitt forrige kort. Jdg tror ærlig talt at forskjellen på ulike Radeons ligger i den vedlagte programvaren, ikke i blidekvaliteten.

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9600PRO (går utifra det er PRO du menerl) er klart det beste valget. Det er bedre på de fleste spill. Knuser 4200 om du bruker FSAA (kantutgjevning) fullstendig. 4200 støtter bare DirectX 8, men 9600 støtter DirectX 9. Dessuten gir ATI-kort bedre kvalitet på video. Og hvor ialle dager får du kjøpt 4200? Trodde det var utdød nå =P
    9600PRO begynner også å bli noe sjeldent. Det er 9600XT som gjelder nå, men det blir jo desto dyrere. 4200 er nok ganske billig om du får tak i et. Om du derimot tenker på 9600 non-PRO, så vil jeg tro at 4200 faktisk er litt bedre til DX8-spill. På DX9-spill blir nok 9600 non-PRO bedre igjen. ATI er uansett bedre til video samme hvilken modell du velger.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Sapphire er helt OK, det var mitt forrige kort. Jdg tror ærlig talt at forskjellen på ulike Radeons ligger i den vedlagte programvaren, ikke i blidekvaliteten.
    Hva får deg til å tro det? Flere av dem har jo ulikt brikkesett, GPU.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis spill ikke er så viktig for deg bør du ikke kjøpe PRO-utgaven. Har hørt at den ikke har vifte, men det har PRO-utgaven.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller ikke så veldig mye, men har et geforce ti4200 kort fra før, og de få gangene jeg spiller er det jo litt kjipt vis det kommer til å gå treigere enn det har gjordt fra før. Men den brukes tross alt mest som htpc og da er det jo Ati Radeon som gjelder. Grunden til at jeg kjøpte geforce kortet for lenge siden var at jeg for det første ikke viste at radeon var det eneste rette for htpc bruk og så var jeg veldig skuffa over mitt gamle ati rage fury 128.... det var i den tiden jeg ble veldig imponert av nvidia tnt kortet til en kamerat av meg.
    Tenkte å kjøpe ikke Pro versjon, er en del billigere og siden jeg ikke spiller så mye, så er det et stort pluss at kortet er uten vifte. :wink:
    (håper jeg ser forskjell når jeg har byttet til radeon kortet)

Noen som tilfeldigvis vet om et billig power som er stille?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •