HTPC noe poeng ved bruk av TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer futen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC noe poeng ved bruk av TV?

Så vidt jeg har forstått er det primært ved bruk av prosjektor det er noe poeng med HTPC. Jeg har en Pioneer DV-565 DVD-spiller og Toshiba 32ZD26P TV, kjører prog. scan. Er det mulig for meg å få bedre bilde enn jeg har i dag ved bruk av HTPC?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er kun bildekvalitet du er på jakt etter så hadde jeg nok spart de kronene. Med et så "lite" bilde tror jeg knappest du vil føle at det er verdt investeringen. Men dette hvis det kune r bildekvalitet som teller, HTPCen kan jo brukes til mye annet rart også da

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE futen.

Jeg har testet litt med (HT)PC mot TV, og alternativet jeg har brukt er s-video fra TV-ut på skjermkortet til s-video inn på TV. Bildet er myyyye dårligere en f. eks. ScartRGB. Bildet blir for "soft" med s-video.

Konklusjon: Jeg har egentlig droppet å koble PC opp mot TV'en. :cry: Eneste som muligens kunne gitt akseptabelt bilde var å installere VGA-inngang i TV'en. Min TV har den muligheten, pluss at enkelte Finlux-modeller også har den muligheten. Vet ikke om Toshiba'en din har det.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også mulig å bygge en VGA til RGB-kabel og kjøre powerstrip, så det blir riktig PAL. Søk eller let på forumet, du finner det nok.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •