Hvis jeg skulle sette sammen en høy-ytelse/lav støy PC i dag...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvis jeg skulle sette sammen en høy-ytelse/lav støy PC i dag...

Hvis jeg skulle sette sammen en lav støy (luft-kjølt) høy-ytelse vanlig PC i dag basert på komponenter som er mulig å framskaffe i Norge så ville jeg ha valgt noe ala det under basert på tester på spcr:

Silent miditower:
    Antec Solo Miditower

Silent, sufficient power:
    Corsair 520W

Intel i965-based mobo with heatpipes:
    Asus P5B Deluxe

Intel core2 duo cpu

Nvidia 8800-based graphics

2GB of ddr2 memory:
    Corsair XMS2 6400 DDR2 1024MB x2

Best possible active CPU cooler:
    Thermalrigth Ultra 120
    or:
    Scythe Ninja

Low-noise/low-airflow fans:
    Noctua NF-S12-800 (1 or 2 of those)

Jeg har en diskusjon gående på nettopp dette tema her:
    silentpcreview.com | View topic - Assembling a very high performance system, reasonably quiet?

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hverken skjermkort eller cpukjøler i dette oppsettet vil få plass i et htpc kabinett?

Newcomer larsggu sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var vel uansett et oppsett for et vanlig pc-kabinett (antec solo), ikke htpc-kabinett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsggu
    Dette var vel uansett et oppsett for et vanlig pc-kabinett (antec solo), ikke htpc-kabinett.
    Det stemmer. Mulighetene er fremdeles større for "vanlige" PC-byggere enn HTPC-byggere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bemerk at GeForce 8800GTX ikke får plass i dette Antec-kabinettet. Dvs. det får i hvert fall ikke plass i Antec P150, hvilket etter det jeg kan forstå er samme kabinett i annen farge og uten PSU. Hadde selv et slikt kabinett. Mulig 8800GTS får plass, men 8800GTX ble ca. 1 cm for langt fikk jeg erfare....

Det er ellers et meget bra kabinett. Skal også sies at 430W-PSUen som leveres i Antec P150 er temmelig bra sett opp i mot prisen på kabinett og PSU. For en del av Antec PSU-modeller er det Seasonic som står bak produksjonen -- dette som for Corsair. Corsairs modeller ser imidlertid ut til å være mer teknisk lik Seasonics egne modeller enn det jeg har sett fra Antec. Viften som følger med kabinettet har regulator, og støynivået på laveste hastighet er absolutt ikke ille.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Bemerk at GeForce 8800GTX ikke får plass i dette Antec-kabinettet. Dvs. det får i hvert fall ikke plass i Antec P150, hvilket etter det jeg kan forstå er samme kabinett i annen farge og uten PSU. Hadde selv et slikt kabinett. Mulig 8800GTS får plass, men 8800GTX ble ca. 1 cm for langt fikk jeg erfare....
    I følge forumet på spcr så er GTS betydelig mindre enn GTX og får plass.
    Det er ellers et meget bra kabinett. Skal også sies at 430W-PSUen som leveres i Antec P150 er temmelig bra sett opp i mot prisen på kabinett og PSU. For en del av Antec PSU-modeller er det Seasonic som står bak produksjonen -- dette som for Corsair. Corsairs modeller ser imidlertid ut til å være mer teknisk lik Seasonics egne modeller enn det jeg har sett fra Antec. Viften som følger med kabinettet har regulator, og støynivået på laveste hastighet er absolutt ikke ille.
    Corsair er basert på seasonic men er på topp på spcr sin anbefalt-liste.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    I følge forumet på spcr så er GTS betydelig mindre enn GTX og får plass.

Corsair er basert på seasonic men er på topp på spcr sin anbefalt-liste.

-k
    Ja, den er god. Har en 520W i "hjemmeserveren". La raskt merke til at det var likheter med Seasonic. Riktignok er den ikke helt lik noen av Seasonics modeller.

GTS er en del mindre ja. Det ble her ikke spesifisert om det var GTS eller GTX det var snakk om.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Ja, den er god. Har en 520W i "hjemmeserveren". La raskt merke til at det var likheter med Seasonic. Riktignok er den ikke helt lik noen av Seasonics modeller.
    I følge testen så skiller den seg kun på to punkter i tillegg til farge og klistremerker:
    1. En 120mm vifte i stedetfor en 120mm og en 60mm som enkelte Seasonic modeller har.
    2. Modulære kabler.

Forøvrig finnes begge deler i forskjellige seasonic-modeller, men ikke begge samtidig.
    GTS er en del mindre ja. Det ble her ikke spesifisert om det var GTS eller GTX det var snakk om.
    Aha. Jeg skrev et konkret modell-navn i posten jeg linket til på spcr, men jeg ville gjøre posten her litt mer generell.

-k

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •