Pocket PC + NetRemote + trådløst PCMCIA nettverkskort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pocket PC + NetRemote + trådløst PCMCIA nettverkskort

Snublet over en interessant hjemmeside her:
    http://www.netremote.org

Et lite program som gjør at en vilkårlig Pocket PC kan fungere som en fjernkontroll...og den bruker et vanlig trådløst nettverk

Endelig en god unnskyldning til å kjøpe en PDA. Dell sin Axim X5 Basic er den overlegent billigste jeg vet om til litt under 2600kr. Et PCMCIA nettverkskort fra SMC koster 600kr. En Pronto Pro sammenlignbar sak til en brøkdel av prisen mao...såfremt man vil styre en HTPC.

Noen som har erfaring med dette programmet? Det er en ting jeg har veeldig lyst til, og det er å kunne styre MP3-samlingen fra fjernkontrollen. Etter hva jeg kan skjønne går dette fint an siden den har en to-veis kommunikasjon.

Synsing og eksempler på andre interessante bruksområder ønskes velkommen!

(også postet på no.teknologi.hjemmekino)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det programmet der så meget interessant ut! Min Compaq iPaq har iR som jeg kan styre div ting med, men har man ikke fri sikt blir det jo fort et problem. Jeg må uansett benytte en "jakke" på iPaq'en for å kunne benytte et pcmcia kort. Hvordan er det med Dell sin modell og pcmcia kort?

En pocket pc har jo uansett uendelig flere muligheter enn en fjernkontroll, så jeg ville valgt pocket pc :-) Skal installere programmet jeg, og gi tilbakemelding hvordan det funker!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen svar på spørsmålene dine, men for å teste dette finnes det en windows-versjon av NetRemote. Det er vel dette du prøver på? Så har man et trådløst nettverk hjemme kan man teste det ut. Selv med een PC.

Har lastet ned MediaJukebox, NetRemote og en sample ccf-fil. Så langt så greit. Imidlertid får jeg en feilmelding når jeg prøver å laste ned plug-in til MediaJukebox; "invalid package file". Denne linken skal visstnok installere plug-in automatisk dersom MediaJukebox allerede er installert på maskinen (og det er den hos meg). Et par klikk på linken senere får jeg opp en side med en link, og da klarer jeg å laste ned filen. Ikke noe automatisk installering av plug-in selvsagt, så jeg prøver selv. Men da klager MediaJukebox over at plug-in ikke er riktig type.

Har du bedre lykke over hos deg Linuxguru?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ja...en relativt høy terskel for å komme inn i alt dette. Men nå er første test foretatt - to PC'er i trådløst nettverk, den ene er HTPC, den andre emulerer en håndholdt Pocket PC. Klikker på en knapp på Pocket PC'n, og vips så spretter en melding opp på HTPC. Magic

Det morsomme er jo at man kan sende meldinger tilbake til den håndholdte saken for å informere om hvilken MP3-låt man spiller, hvor langt ute i sangen man er - eller hele playlisten for den sakens skyld. Er vel bare fantasien som setter begrensninger.

For de som har lyst til å teste så må man installere endel software (NetRemote, Girder, en eller annen Pronto Pro editor) og lære seg å bruke alle disse. Det tar litt tid..

Newcomer SpaceMoose sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har både ipaq, trådløst nett, cf jakke, pda ir cf samt pcmcia jakke og trådløst nettverkskort. Testet netremote for lenge siden. På avsforum vil du finne noen ENORME tråder rundt dette programmet. WickedEwok som jeg mener utvikler dette programmet har lagt inn støtte for ccf og nå ccf med støtte for mer en 256 farger(limit i prontopro). Med tcpip plugin(det er vel den en benytter) og girder så har en toveis kommunikasjon mellom pc og fjernkontroll. Tøffe saker. Les trådene på avsforum

Når det er sagt så synes jeg bare at ipaq med pcmcia jakke blir litt stor og tung.. Et alternativ er tvremote 5.2 og ir. NB irda funker ikke så bra så sjekk ut silverslider cfjakke fra idedata og pda ir cf kort. Tvremote 5.2 koster 15$ og kan kjøpes på www.pdawin.com

Linuxguru:
    Sjekk ut handhelds.org for linux på strongarm 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SpaceMoose
    Linuxguru:
    Sjekk ut handhelds.org for linux på strongarm 8)
    Har faktisk kjørt apache webserver på en ipaq, så det meste er mulig Og jeg er veldig enig i at ipaq'en med jakke blir for stor - har det selv jeg, med trådløst tjo-ho. Men som sagt, duppeditter er morro og ipaq med htpc er veldig morro.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjørt linux på ipaq'n enda. Kjørte quake da

Bare fortsette litt til..
    Dere bør også sjekke ut Bob Sorel sin tråd rundt det å lage et arkiv med ccf (pronto) og gml(girder) for de mest brukte HTPC programmene. Dere finner tråden med litt leting på avsforum. Med netremote så havner vi på et helt nytt nivå da vi kan starte en dvd og så få cover samt imdb info på fjernkontrollen etterpå...

Sjekk også ut remotecentral.com for ccf filer og nedlasting av prontoedit..

Kos dere(her er det mye å sette tenna i)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT dette men det finnes faktisk et program til Nokia 7650 som gjør at man kan kontrollere en PC igjennom bluetooth. Skal få kjøpt meg en BT "dongle" til HTPC'en og testet det ut.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spacemouse, mener jeg kikket såvidt på den tråden til Bob Sorel i natt. Kom de frem til noe? Finnes det nå et arkiv som gjør at man kan teste dette ut uten å slite seg helt ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde fest igår, og trengte da noe opplegg for å styre musikken. Og netremote og Media jukeboks funka som bare juling det! Skikkelig fancy. I starten mente folk det var en _smule_ nerdete, men etterhvert satt de samme folka og trykka som besatt på ipaq'en min :-P

Det var enkelt å sette opp også. Nå er utfordringen å lage noe lignende som fungerer på linux, men som fortsatt kan styres av PocketPC. Flott program! Endelig noe fornuftig å bruke ipaqen min til...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linuxguru,

har funnet flere spennende programmer :-)

myHTPC og Mainlobby feks. De kan brukes på touch-screen baserte trådløse PC'er ala Freepad fra Screen Media som det var mye hype rundt en stund men som aldri ble lansert. Det finnes imidlertid et par andre tilsvarende produkter, men de er dyre.

Uansett, det blir noe av det samme som NetRemote, bare at man har en (feks) 10" skjerm med 800x600 oppløsning og mye flottere grafisk grensesnitt.

Et alternativ er feks å ha en vanlig LCD flatskjerm som er montert nær der du vanligvis sitter og så bruke mus.

Klarer ikke helt å bestemme meg, men heller mot NetRemote.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Et alternativ er feks å ha en vanlig LCD flatskjerm som er montert nær der du vanligvis sitter og så bruke mus.
    Blir det ikke sjenerende med lyset fra en slik skjerm? Den vil jo lyse opp hele rommet. :idea:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte brukt en skjermsparer, men ja...det ville nok blitt et problem. Ser for meg endel andre 'issues' også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det skjer så mye på avsforum og Bob og co...
    Selv holder jeg på med tvremote, myhtpc og lcd display. Da skal jeg kunne styre alt og få info på et 4x20 tegns belyst display..

Men jeg får aldri nok tid til å ferdigstille prosjektet mitt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet å styre en htpc med xlobby sitt pda interface? Det ser jo unektelig veldig bra ut, men funker det??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dell X3 er vel billigere modell enn x5... vi får den til 2000 her, har fått tak i en versjon her nå med blåtann og wlan. Skal helt klart laste ned netremote :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •