Zoomplayer, ffdshow og dscaler tråden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Zoomplayer, ffdshow og dscaler tråden

Tenkte at vi kunne legge inn oppsettet vårt i denne tråden. Jeg vet at mange er interessert i akkurat dette. Mange tråder er startet og jeg hadde håpet vi kunne samle erfaringene våre her.

Jeg har testet ut ulike versjoner av disse programmene med blandet hell.

Opsettet i guiden til Mastiff funker fint hos meg , men jeg får bare en av kjernene i cpu til å kjøre. Denne ligger på full load, mens den andre kjernen er på ferie i Bahammas...

Testet også å legge inn nyeste utgave av Zoomplayer. Her ligger ffdshow og dscaler innebygd i setup.

Konfigurerte dette i tråd med guiden til Mastiff og nå går begge kjernene i cpu for fullt. Kjører oppskalering til 2400-2400. Cpuload ligger på 60-70%.

Jeg synes dette var litt høyt.

Noen andre som vil dele siner erfaringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker også guiden til Mastiff. Om jeg viker så mye som en millimeter på oppsettet, så går alt til H******. Dette er blitt ganske slitsom etterhvert. Jeg har derimot vært strålende fornøyd med bildekvalitet. Men det er vanskelig å ikke stille på noe eller prøve nye versjoner av ffdshow etc. Og det samme skjer hver gang, og så må jeg installere backup. Jeg er enig med deg at det virker som vi ikke får brukt kapasiteten i Pcen til fulle.

Jeg har blitt så lei i det siste at jeg kjøpte en OPPO dvd spiller, som også skalerer opp til 720p. Jeg var sikker på jeg ikke noengang skulle eie en dvd spiller før HDDVD kom, men jeg orket ikke mer.

Det jeg savnet i Mastiff sitt oppsett, var et flott Front end program. Jeg bruker Jriver som mp3 avspiller, og det fungerer greit, men det er dårlig på filmavspilling.

Den dagen det kommer et enkelt oppsett, som lar meg gjøre det jeg vil, med kvalitet, så kjøper jeg det. Jeg følger derfor med spenning, tråden om forumets egen pc.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver meg i denne gamle gode tråden jeg. Har jobbet mine timer med MCE og Medieportal. Har spurt litt om hjelp her på forumet, men ikke fått noe hjelp. Lite aktivitet kanskje?
    Lasta i kveld ned Zoomplayer, den siste betaversjonen, og fikk opp alt uten noe småtterier, (i forhold til de 2 førstnevnte). Valgte å høre på ZP sitt råd om automatisk config og fikk spille av alle mine ønskede filer nesten med en gang. Slapp den manuelle måten Mastiff gjorde det på.
    DVD-delen måtte jeg gjøre noe småtterier med, men det tok 5 min. ISO-filer er en ting jeg kunne tenke meg å få åpnet i ZP uten å legge de inn i Daemontools først. Går det an tro?
    Fjernkontroll er en fin ting. Noen som kan brukes til ZP? I det minste et enklere tastatur oppsett.
    Hvordan kan man sette inn en DVD uten at den starter i MCE? Den skal jo starte i ZP?
    Fant heller ikke noe Dscaler-filter når jeg gikk via ffdshow, hvordan kan det ha seg?
    Ellers kan jeg si det var ganske mye tilpassning, men utrolig oversiktlig og lettfattelig å utføre. Fikk til og med justert overscan på PJ`en min. Nå kan jeg si jeg har sett helle filmen

Mange spørsmål, men det blir vel det når en er nær målet?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dscalerfilteret er et ******* å få til. Send meg en pm med mailadresse så skal jeg sende deg den nødvendige dll.fila.

Jeg synes bildet ble bedre med dette enn oppsettet på avsforum. Smak og behag.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en del minner om timevis med pc-fikling av denne tråden

Kjørte ZP, dscaler og ffdshow tidligere. Men ga opp plundringen for et år siden.

Nå kjører jeg bare med windows mediaplayer. er stort sett fornøyd.

Hva mener du med overscan på projektoren Wizkid?

Er ikke 1280x720 ut greit å få til?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører en såkalt 1216x684 pga PJ tar bort de pixlene som er utenfor disse. Får nå hele bildet med i "ruta".

Homealone: PM sendt...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Post gjerne en tilbakemelding når du har testet med dscaler. Hos meg ble bildet betydelig skarpere. Gøy å få dine erfaringer også

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Kjører en såkalt 1216x684 pga PJ tar bort de pixlene som er utenfor disse. Får nå hele bildet med i "ruta".

Homealone: PM sendt...
    Er ikke panelet i projen 1280x720 da? Merkelige greier??
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: Har en Sony HS50. Den er bare sånn. Se ellers andre tråder ang. PJ og overscann.

Noen av dere som vet hvordan en kan kjøre .ISO-filer direkte i Mediaplayer el. MCE?
    Merkelig at det skal være så vanskelig på Microsoft sine produkt, mens andre har muligheter til alt hva jeg ønsker. Eneste minus med "de andre" er at ingen kan fortelle meg hvor og hvordan. De skriver bl. a. : "du slegger bare til dette scriptet", og "kjør denne tilleggs-SW så blir det bra". Det står aldri noe om hvor scriptet skal legges, eller hvordan SW skal settes opp.
    Zoomplayer er så langt det nærmeste jeg kommer mine krav samt at de som bruker ZP til og med sender ferdige filer, i tillegg til gode tips.
    Men det var det med fjernkontroll da...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Post gjerne en tilbakemelding når du har testet med dscaler. Hos meg ble bildet betydelig skarpere. Gøy å få dine erfaringer også
    Leste en plass at det var umulig å komme nærmere full HD uten å ha det med et sånt filter. Umulig tenkte jeg, uten at jeg så stor erfaring med HD.
    Ble nok en god del skarpere hos meg etter DScaler kom på plass. Satte den til 50. Tror det blir max hos meg. Men HD? Ikke langt unna, tror jeg.
    Hva har du din på Homealone? Og bruker du filteret på alle slags fil-typer?

Får av og til feil på bildet på DVD. Går helt i oppløsning og blir store fæle firkanter på hele lerret. Er det decoder-problemer?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en plass at det var umulig å komme nærmere full HD uten å ha det med et sånt filter. Umulig tenkte jeg, uten at jeg så stor erfaring med HD.
    Ble nok en god del skarpere hos meg etter DScaler kom på plass. Satte den til 50. Tror det blir max hos meg. Men HD? Ikke langt unna, tror jeg.
    Hva har du din på Homealone? Og bruker du filteret på alle slags fil-typer?

Får av og til feil på bildet på DVD. Går helt i oppløsning og blir store fæle firkanter på hele lerret. Er det decoder-problemer?
    Jeg har filter satt til 125. Mastiff anbefalte vel 110 som utgangspunkt.Jeg bruker Dscaler til alle filtyper ja. Skal prøve å legge opp et bilde av konfigurasjonen senere i kveld.

Godt du er fornøyd.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte DVE og Gladiator, samt et par HD-klipp til å sammenligne med. DVE ble for skarpt med innstillinger over hundre. Reduserte derfor til 50 som et utgangspunkt. Det funker bra det.
    Fint med bilder til en som ikke har peil. Hjelper på det serru.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte DVE og Gladiator, samt et par HD-klipp til å sammenligne med. DVE ble for skarpt med innstillinger over hundre. Reduserte derfor til 50 som et utgangspunkt. Det funker bra det.
    Fint med bilder til en som ikke har peil. Hjelper på det serru.

Du har mail

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, så du haker ikke av "Process whole image". Får ta vekk den, kanskje det blir bedre.
    Avisynth er også noe jeg aldri har fått til. Er det samme trikset der òg. Finne rett fil? ops: Er vel noe script-greier som skal settes på plass også. Har jeg bruk for den forresten?

Poster her jeg så de andre med loke lite peil som meg får se.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følg guiden her på forumet til punkt og prikke. Er faktisk veldig enkelt, dog noe tidkrevende første gang. Scriptet til avisynth er bare å bruke copy/paste.

Sett så opp Dscaler som vist på bildet jeg sendte deg og legg dll.filen riktig. Bør bli veldig bra.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, så du haker ikke av "Process whole image". Får ta vekk den, kanskje det blir bedre.
    Avisynth er også noe jeg aldri har fått til. Er det samme trikset der òg. Finne rett fil? ops: Er vel noe script-greier som skal settes på plass også. Har jeg bruk for den forresten?

Poster her jeg så de andre med loke lite peil som meg får se.
    Kan du legge ut bildet jeg sendte?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er blidet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klikket meg fort igjennom configgen og spiller nå ingen av filene mine :?
    Sjekket at alt virket først, deretter dro jeg til med slavisk gjennomgang. Nå er det null bilde og lyd.
    Snakker da om Zoomplayer...

EDIT:
    Har en mistanke om at dette er feil:
    "2. Kopier deretter filene i "plugin 1.zip" og "plugin 2.zip" til \program files\avisynth\plugins mappen.
    Når det gjelder removegrain bruker du den versjonen som passer til din CPU. Dvs om du har støtte for SSE2 eller SSE3. Alle filene skal ligge på rot-nivå i plugin folderen. Dvs at det ikke skal være noen mapper i plugin mappen.

3. Overskriv "avisynth.dll" i \windows\system32 mappen med "avisynth.dll" filen som ligger i "plugin 3.zip"

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er siste nytt: