Intervideo Home Theater med fjernkontroll - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tommer
    -Kobler diverse høyttalere (via releer på parallel port) inn ut rundt om i huset
    Det skulle jeg likt å få til! I øyeblikket gjør jeg det samme med 12 V releer fra bil styrt av batterieliminatorer koblet til X-10-enheter. Tenk å kunne kutte ut et ledd eller to... Går noe sånt an å styre med Girder?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Går noe sånt an å styre med Girder?
    Javisst! Du laster ned paralell port plugin du finner på www.girder.nl. Du skriver deretter ett 'bittelite' script som du trigger fra en event, og med det kan du lese status på diverse porter samt eventuelt skru de av/på. 8)

Synes å huske det tok litt tid før jeg skjønte hvilke adresser man skulle bruke, det var litt omregning fra Hex -> Dec samt litt logiske operasjoner, men det gikk veldig greit etterhvert...

Tom

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æææhhhh..hvor mye ville det koste å få deg til å fikse et sånt system til meg? :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mill minst :lol:

Kjerring, jobb og unger krever sitt vet du... :?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du også? :wink: Fins det et koblingsskjema et sted på nettet som viser hvor strømmen kommer ut? Jeg har jo noen gamle printerkabler som kan hakkes i biter...

Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig tanke å lage eget skall, men tror at en fort kan ta seg vann over hode... Mye vil ha mer (som kjent) og en vil nok fort finne på nye elementer en vil integrere. DOG vil en da ha fordelen av at en selv kan legge til disse...

Ingen ting som er enkelt her i verden :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Du også? :wink: Fins det et koblingsskjema et sted på nettet som viser hvor strømmen kommer ut? Jeg har jo noen gamle printerkabler som kan hakkes i biter...
    Prøv her:http://et.nmsu.edu/~etti/fall96/comp...r/printer.html

Scriptet i girder var veldig enkelt, feks hvis du skal skru Data1 port på (pin3 i kabelen) og parallell porten din ligger på adresse $378 så skriver man "print (888,2)" (Tror ihvertfall det var print man skrev...)

$378 = 888 (hex til 'vanlig')
    00000010 = 2 (binær omgjøres til 'vanlige' tall)

Data0 og Data1: 00000011= 3, dvs man skriver "print (888,3)"
    Skal man lese data f.eks. på pin13 "Select" (sjekke f.eks en bryter) så skriver man "print (889,16)" (00010000 = 16)

Enkelt

mvh
    Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Robert
    Artig tanke å lage eget skall, men tror at en fort kan ta seg vann over hode... Mye vil ha mer (som kjent) og en vil nok fort finne på nye elementer en vil integrere. DOG vil en da ha fordelen av at en selv kan legge til disse...

Ingen ting som er enkelt her i verden :roll:
    Hehe, jeg lager mitt eget og har helt klart brukt litt tid på det ja...

Men, det er veldig moro, og det å lage ett enkelt ett er relativt greit. Problemet er at man etterhvert ønsker utvidet funksjonalitet (også utover det f.eks myHTPC kan tilby) og da løper tiden fort :? Men så blir det jaggumei 100% slik man vil ha det...

Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg lager mitt eget og har helt klart brukt litt tid på det ja...

Men, det er veldig moro, og det å lage ett enkelt ett er relativt greit. Problemet er at man etterhvert ønsker utvidet funksjonalitet (også utover det f.eks myHTPC kan tilby) og da løper tiden fort :? Men så blir det jaggumei 100% slik man vil ha det...
    Akkurat hva jeg mener, en vil jo bli fornøyd (sett bort fra trangen til å legge til nye funksjoner). Problemet ligger i at en for bruker mye tid på det. Og for oss stakkarer som ikke har den luksusen, kan det kanskje vere enklere å gå for kombinasjoner. Selv om en klart har muligheten til å lage et slags hovedksall, med underligende valg som t.d. myHTPC.

Kunne vere interessant om noen ville legge ut dømer på sine hjemmesnekrede skall. Om nødvendig kan jeg yte med serverplass... (send pm)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •