Hjelp til konkret oppsett for avspilling av HD-video

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til konkret oppsett for avspilling av HD-video

Hei.

Har lest en del guider og prøvd litt forskjellig selv, men får ikke helt snøringen på dette.

Har noen filmklipp jeg ønsker å spille av på en 40" LCD TV med en enkelt oppbygget HTPC.
    Maskinen har 1Gb RAM, Athlon 64 3500+ prosessor og integrert Geforce 6150 skjermkort med DVI ut.
    Skjermen støtter 1360x768 via DVI med 1:1 pixelmapping

2 av filene jeg ønsker å spille av er en Matroska fil med H.264 (x264) codec, samt en TS fil.

Hva trenger jeg av avspillere og codec for å enklest mulig spille av dette med brukbar kvalitet? Og evt. hvilke instillinger må jeg gjøre?

Har sett litt på disse filtrene med oppskalering, filtrering og masse parametre, men synest det er komplisert. Må jeg virkelig bruke alt dette for å få brukbart bilde?

Håper noen har tid å komme med noen enkle oppsett for meg her, selv om det meste er skrevet før. Jeg forstår det bare ikke helt

Nettulf

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nettulf
    Hei.

Har lest en del guider og prøvd litt forskjellig selv, men får ikke helt snøringen på dette.

Har noen filmklipp jeg ønsker å spille av på en 40" LCD TV med en enkelt oppbygget HTPC.
    Maskinen har 1Gb RAM, Athlon 64 3500+ prosessor og integrert Geforce 6150 skjermkort med DVI ut.
    Skjermen støtter 1360x768 via DVI med 1:1 pixelmapping

2 av filene jeg ønsker å spille av er en Matroska fil med H.264 (x264) codec, samt en TS fil.

Hva trenger jeg av avspillere og codec for å enklest mulig spille av dette med brukbar kvalitet? Og evt. hvilke instillinger må jeg gjøre?

Har sett litt på disse filtrene med oppskalering, filtrering og masse parametre, men synest det er komplisert. Må jeg virkelig bruke alt dette for å få brukbart bilde?

Håper noen har tid å komme med noen enkle oppsett for meg her, selv om det meste er skrevet før. Jeg forstår det bare ikke helt

Nettulf
    Du trenger Media Player Classic, CoreAVC og Haali Media Splitter.
    Det skulle gjøre susen selv om kanskje skjermkortet og prosessoren din blir litt puslete for h264 materialet. Du bør oppgradere med ett bedre skjermkort i alle fall, Da du kan få problemer med TS filer med integrert kort. Men, det må du nesten prøve først.

TS er nokså greit å spille av, mens 1080p h264 krever sin maskin.

Cyberdog

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Er det en fordel å avinstallere alle andre avspillere og dekodere jeg har på maskinen før jeg prøver dette?

Kunne også på sikt tenke meg å få inn støtte for avspilling av de fleste videoformater i et mediaprogram slik som f.eks. Media Portal eller lignende.

Er dette mulig, eller må jeg ha seperat avspiller for en del HD-film og andre format?

Nettulf

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •