Acer Aspire Idea 510 - oppstartsproblemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Acer Aspire Idea 510 - oppstartsproblemer

Har gått til innkjøp av en Acer Aspire Idea 510, men er ikke kar om å få den til å fungere.

Har koblet til VGA skjerm (med medfølgende DVI-VGA adapter), S-Video, SCART og vanlig tv-kabel (coax) uten å få noe bilde ved første oppstart.

Power-knappen lyser blått, dato og klokkeslett vises (01.01.2006) og jeg hører den starter og kjører, men ikke noe bilde..
    Fjernkontroll og tastatur gir ingen respons på maskinen.

Noen av dere som har denne maskinen som husker første oppstart?
    Har jeg fått en DOA eller er det bare jeg som er utrolig DUM som ikke skjønner dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått til noe mer med denne?
    Jeg er nysgjerring på hvordan den funker videre, og hvor mye den bråker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var DOA, og jeg fikk en ny tilsendt etter langt og lenge. Reklamasjoner og Acer hører ikke helt sammen, det er vanskelig!

Fikk den nye for et par dager siden og den startet ved første forsøk.
    Det ser ut til å være en grei maskin. Den lager litt mer støy (vifte og harddisk)enn man kunne ønske, men det overdøves av tv. Stillheten merkes dog når den skrus av.

Ellers har jeg ikke fått testet den mot HD-TV (Pioneer PDP-427XA) ennå da den ikke blir levert før om 30 minutter, 00:30 (Posten "På døren" strekker seg lenger enn man skulle tro.)
    Regner med at det blir en bra opplevelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timor
    Den var DOA, og jeg fikk en ny tilsendt etter langt og lenge. Reklamasjoner og Acer hører ikke helt sammen, det er vanskelig!

Fikk den nye for et par dager siden og den startet ved første forsøk.
    Det ser ut til å være en grei maskin. Den lager litt mer støy (vifte og harddisk)enn man kunne ønske, men det overdøves av tv. Stillheten merkes dog når den skrus av.

Ellers har jeg ikke fått testet den mot HD-TV (Pioneer PDP-427XA) ennå da den ikke blir levert før om 30 minutter, 00:30 (Posten "På døren" strekker seg lenger enn man skulle tro.)
    Regner med at det blir en bra opplevelse.
    Hvordan fungerer det trådløse tastaturet? Kan man vende det bort fra maskinen, og fremdeles ha god konntakt? PS! Jeg vurderer en slik maskin selv!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Hvordan fungerer det trådløse tastaturet? Kan man vende det bort fra maskinen, og fremdeles ha god konntakt? PS! Jeg vurderer en slik maskin selv!

Det trådløse tastaturet går på RF og det fungerer veldig bra. Det kan vendes i alle retninger og bak sofaen om du vil og fortsatt ha god kontakt.

Fjernkontrollen går på IR, men synes også den er god (til å være IR).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trådløse tastaturet går på RF og det fungerer veldig bra. Det kan vendes i alle retninger og bak sofaen om du vil og fortsatt ha god kontakt.

Må fjernkontrollen se enheten for og fungere bra, eller er den også som tastaturet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Må fjernkontrollen se enheten for og fungere bra, eller er den også som tastaturet?
    Fjernkontrolen må se enheten ja.

Har forøvrig litt vanskeligheter med å få skikkelig kvalitet på tvsignalene gjennom Acer'n. Kvaliteten er foreløpig en del bedre direkte på tv, enn det er via Acer'n med HDMI. Kvalitet på video er det ikke noe å si på, så det må være tuneren som er dårlig innstillt eller bare rett og slett dårlig.

Satser på dårlig innstillt jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg trenger din hjelp, please.

Jeg har kjøpt meg en acer idea 510, alt fungerer bta, bortsett konfigering av Live TV. Jeg kommer et sted hvor det står: " Bruk det vanlige tastauret eller det nummiriske tastauret på windows media center fjernkontroll, til å angi et kanalnummer du vet du mottar...." der stopper alt. Acer fjernkontroll kommuniserer ikke sammen med media center. dvs hvis jeg trykker på 123 skjer det ingentig. kanalen ble ikke byttet på skjermen.

Jeg lurer på om du har fått sånne problemer eller ikke.

En ting til: kan du vær så snill om se om du har noe som heter TV- tuner i instillingen. Det har jeg ikke, men det står i boka.

på forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av said2912
    Jeg trenger din hjelp, please.

Jeg har kjøpt meg en acer idea 510, alt fungerer bta, bortsett konfigering av Live TV. Jeg kommer et sted hvor det står: " Bruk det vanlige tastauret eller det nummiriske tastauret på windows media center fjernkontroll, til å angi et kanalnummer du vet du mottar...." der stopper alt. Acer fjernkontroll kommuniserer ikke sammen med media center. dvs hvis jeg trykker på 123 skjer det ingentig. kanalen ble ikke byttet på skjermen.

Jeg lurer på om du har fått sånne problemer eller ikke.

Jeg har ikke hatt sånne problemer, men jeg har hatt mange andre. Er egentlig veldig misfornøyd med produktet - ihvertfall til den prisen. Sender min inn til reparasjon (igjen) nå..

En ting til: kan du vær så snill om se om du har noe som heter TV- tuner i instillingen. Det har jeg ikke, men det står i boka.

På hovedmenyen har jeg "Instillinger"->"TV"->"Konfigurer TV-signal". Regner med det er den du leter etter?

Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt sånne problemer, men jeg har hatt mange andre. Er egentlig veldig misfornøyd med produktet - ihvertfall til den prisen. Sender min inn til reparasjon (igjen) nå..

På hovedmenyen har jeg "Instillinger"->"TV"->"Konfigurer TV-signal". Regner med det er den du leter etter?

Tommy
    Hei,
    Det stemmer. På hovedmenyen har jeg "innstillinger", TV, Konfigurer TV-signal. alt går bra fram til når jeg kommer et sted hvor jeg blir bedt om å bruke acer fjernkontroll ved trekke for eks, 12 eller 123 osv, skjer det ingenting, dvs at acer fjernkontroll og acer maskina kommuniserer ikke sammen. har du opplevd dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Det stemmer. På hovedmenyen har jeg "innstillinger", TV, Konfigurer TV-signal. alt går bra fram til når jeg kommer et sted hvor jeg blir bedt om å bruke acer fjernkontroll ved trekke for eks, 12 eller 123 osv, skjer det ingenting, dvs at acer fjernkontroll og acer maskina kommuniserer ikke sammen. har du opplevd dette.
    Nei, det har jeg ikke opplevd.

Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har jeg ikke opplevd.

Tommy
    Hei tommy, og takk for hjelpen

lurer på om du har get boks eller du kobler som vanlig, dvs tv kable fra vegg til boksen til tv. Kan du også se om du har noe som heter TV-tuner i innstilling. det står om dette i bruksanvisning, eller boka. Jeg fant ikke den i min acer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei tommy, og takk for hjelpen

lurer på om du har get boks eller du kobler som vanlig, dvs tv kable fra vegg til boksen til tv. Kan du også se om du har noe som heter TV-tuner i innstilling. det står om dette i bruksanvisning, eller boka. Jeg fant ikke den i min acer.
    Jeg kobler kabel-tv rett i boksen, og HDMI til TV.
    Jeg har akkurat oppgradert boksen til Vista, så jeg vet ikke lenger om jeg har samme innstillinger som det var i XP.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en slik Acer makin og har et problem.Jeg får ikke lyd til hodetelefonene når jeg kobler inn hodetelefoner på hodetelefonuttaket på pcn.Lyd ut til høyttalere gjennom reciver går fint.Er det noen innstillinger som kan fikse dette??Håper noen kan hjelpe

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen tips,har prøvd det meste av innstillinger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •