Kabinett: Touch-Screen vs LFd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabinett: Touch-Screen vs LFd

Media-PC kabinettet jeg har tenkt på kan bestilles med enten et lite VFD/LCD-display eller et større 7" LCD basert Touch-Screen. Sistnevnte skriker det litt "må-ha" faktor over, men jeg ser også fordelene med et lite VFD/LCD-display som en ikke har mulighet på Touch-Screen skjermen.

Så, er det noen som har noen erfaringer med et kabinett med Touch-Screen? Hvordan synes dere dette fungerer i bruk? Er interessert i både positive og negative erfaringer!

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet med størst gadgetfaktor er jo selvsagt 7"-skjermen, men personlig ser jeg ikke noen nytte i touchscreen i det hele tatt. Man fant jo opp fjernkontrollen for å slippe å gå frem til komponentene og trykke. Jeg har VFD-display i HTPC-en min, og det er uleselig på avstand (2 meter+ eller noe sånn). VFD-display ser imidlertid mye bedre ut enn LCD-displayene som leveres til PC.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også det er gadgetfaktoren som gjør at jeg i det hele tatt vurderer Touch-Screen ja. Som du sier så er det ikke så ofte man gidder å reise seg opp fra sofaen for å "justere utstyret", så lenge en fjernkontroll gjør samme nytten.

Derfor så antar jeg touchscreenen kun blir en slags informasjonsskjerm. Kjøper jeg denne skjermen kommer jeg også til å bygge opp et grensesnitt til denne fra bånn av, ettersom det er liten vits å bare klone primærskjermen på denne. Men hva er aktuelt å vise på en sånn? Når en spiller musikk er jo sanginformasjon og sånn greit og ikke minst nyttig, men PC-en brukes jo ikke bare til musikk. Noen som har noen gode, gjerne originale ideèr her?

Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en htpc med 7" Touch-Screen. Det er super deilig når man skal starte musikk ol, da man ikke trenger å starte projektoren for dette.
    Man kan si hva man vil om VFD/LCD-display, men særlig egnet til å browse en stor mp3-samling, er det ikke.
    Samtidig kan man legge inn gadget med vær og annet mer eller mindre nyttig info.
    En annen deilig bruk av skjermen, er å ha en tv guide kjørende der.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle167
    En annen deilig bruk av skjermen, er å ha en tv guide kjørende der.
    Ah, det var et knall forslag!

Hvordan løser du forresten visningen på denne skjermen? Har du et eget program som kjører på skjermen eller kjører du bare en klone av primærskjermen (prosjektoren) på denne?

Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Ah, det var et knall forslag!

Hvordan løser du forresten visningen på denne skjermen? Har du et eget program som kjører på skjermen eller kjører du bare en klone av primærskjermen (prosjektoren) på denne?
    Jeg bruker "Extend my Windows desktop onto this monitor" på Projektoren, og hovedskjerm på den lille. Dette for at jeg skal kunne bruke windows uten å fyre projektoren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •