Fujitsu Siemens Scaleo EV eller Helios X5000HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fujitsu Siemens Scaleo EV eller Helios X5000HD

Hei!

Skal ha meg en HTPC som skal streame
    musikk og filmer på det trådløse nettet hos meg.

Lurte på om det er noen som har erfaring
    med en av disse:

Fujitsu Siemens Scaleo EV
    Helios X5000HD

Fujitsuen frister egentlig mest, siden den er en pc.

Kom gjerne med andre nevneverdige kandidater til HTPC!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du si noen om hvilken Scaleo EV modell du vurderer?

Er vel flere modeller, utifra hvor kraftig de er.

Helios X5000HD ser jo bare ut som en dvd-spiller med trådløst nett, men mulig jeg virkelig har gått glipp av noe her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte meg denne her:

STRETTO / FUJITSU SIEMENS SCALEO EV IC2D E6400/2GB/320GB/WMCE

Har vel egentlig mye igjen for pengene kjøper jeg fujitsuen.

Men er litt usikker på om de har klart å forbedret den så mye iforhold til forgjengeren Scaleo E med tanke på å kjøre 720i/p og oppover. E modellen hadde visst noe problemer med dette, men med tanke på at de har oppgradert grafikk kortet så skal den vel kanskje klare det.

Heliosen gjør jo egentlig jobben , men med tanke på de forskjellige fil formatene som finnes, er en pc letter og få nye programmer til.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på cpu og minne skal jo denne holde i massevis. Når ser jeg ikke noe om skjermkort, utganger osv så jeg kan ikke uttale meg om hvor egnet denne pcen er som stue pc.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Kan du si noen om hvilken Scaleo EV modell du vurderer?

Er vel flere modeller, utifra hvor kraftig de er.

Helios X5000HD ser jo bare ut som en dvd-spiller med trådløst nett, men mulig jeg virkelig har gått glipp av noe her.
    Helios X5000HD er vel mer å regne som en HD medie avspiller enn bare en dvd-spiller med trådløst nett. Den er vel egentlig en "ferdig" konstuert HDPC løsning uten HTPC ens PC arkitektur og fleksibilitet, men samtidig med mindre "knot" og ofte med høyere stabilitet enn mange HTPC løsninger.

X5000HD er "storebroren" til X3000HD som det finnes en diskusjons tråd med her i forumet, og forskjellen mellom disse er vel hovedsakelig pris, at X5000HD har et "penere" kabinett, har en kraftigere stømforsyning og bedre audio lyd del, samt 2stk USB kobblinger mot X3000HD sin ene. ellers skal disse etter sigende ha veldig like ytelser.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utganger er det nok av på fujitsuen... phono utganger til 7.1 + at der er en optisk utgang på den.
    Men prismessig er den dobbelt så dyr som X5000HD, så det er her jeg står og grubbler på om jeg egentlig har bruk for enda en pc... Har allerede 3 stykk pcer som står på det trådløse nettet, + 360'en, (og snart PS3 )...

Er det noen som ha prøvd fujitsuen her inne?
    Hadde vært takknemlig for feedback på den!

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber på et supportsenter og må innrømme at jeg har lite til overs for Fujitsu-Siemens maskiner. Spesielt Scaleo C og E modellen. Nå kjenner jeg ikke til EV modellen, men det er mulig denne ikke har alle småproblemene C og E modellen hadde/har. Jeg skal hente en skjerm på jobben nå så jeg har ikke tid til å gå i detaljer, men hengproblemer, lyd som ikke blir med under opptak, bildet fryser i flere sekunder under opptak and the list goes on. Scaleo C var en katastrofe. Scaleo E er noen hakk bedre. Personlig kommer jeg aldri til å kjøpe en FSC maskin men det er selvfølgelig mulig du blir fornøyd, og at denne modellen ikke har alle problemene til forgjengeren. (og det kommer selvsagt ann på hvor mye krav du har til maskinen)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bra at noen hadde noe å si om Fujitsuen...
    Har vel egentlig kommet frem til at dette er en veldig dyr løsning i forhold til Heliosen.
    Ser at det er mange som skriver mye bra om Helios x3000hd, så kan vel tenke meg at x5000hd er enda bedre...???

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv på jakt etter typen "Scaleo EV". Er det rett og slett for tidlig enda? Kanskje lurt å vente til alle nye maskiner selges med Vista ferdig og klar, samt 2 GB minne? Er rimelig utålmodig av meg, men tror jeg skal klare å vente litt til...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en pcguru på jobben som har kjøpt seg "Værstigen" utgaven av EV'en... Så jeg får vel svar gangske snart om den duger eller ei snart, men jeg bør få svar snart for jeg er svært rastløs når det gjelder å kjøpe gadgets

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scaleo EV duger ikke i mine øyne.

Vi har _så_ mye problemer med den og HDMI + Scart.

Jobber på supportsenter og har support for en hel drøss med kunder som har denne.

Det er en god maskin, når du får den til å funke, men før det... *grøss*

Den mangler blant annet vanlig VGA tilkobling f.eks, dvs, denne er skjult bak ett "lokk", slik at du må kjøre recovery over HDMI, noe som ikke fungerer, så du ender opp med å kjøre det over Scart.

I tillegg så funker ikke HDMI med default driverene som følger med maskinen, du må inn på Intel sine sider for å laste ned drivere der for å få dem til å funke.

Jeg ser på denne maskinen som en god tanke, som ble alt for lite gjennomtenkt før satt ut i livet.

Det som er litt ironisk, du får mye bedre bilde på 1080p enn 720p, siden den ikke støtter 1366x768. Så 1280x720 blir blurry.

Mulig dette er tv'n sin feil, men det er litt plagsomt at du ikke kan sette oppløsningen tv'n krever.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen ønsker jeg skal teste diverse ting, si ifra, vi trenger å få finne så mange problemstillinger som mulig. =)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbanna greier da. Venter på denne PC-en gjennom en "hjemme-pc" ordning.

Kan du virkelig ikke sette oppløsning fra PC-en? Kommer Intel med oppgradering av SW/drivere her så det kan fikses?

Kan du liste opp hva som må gjøres i dine øyne med denne PC-en fra den kommer ut av eska til den "fungerer som den skal"?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ev

Jeg har kjøpt en EV gjennom en hjemme-pc ordning nå. Jeg har ikke fått kjøpt meg lcd/plasma enda, så jeg bruker den på en 32" crt. Det er ikke noen ideel løsning...

Har ikke fått tuklet så mye på den enda, men må si meg fornøyd med det meste, bortsett fra tv-tuneren. (ASUS) Det blir en del støy i bildet. Det er riktig nok analog kabel-tv jeg bruker, men bildet er mye bedre med tuneren i tv'n.

Åja.. en ting til. Rekkevidden på fjernkontroll(IR) og tastatur(RF) er utrolig dårlig. Har prøvd å klage på dette, men ender vel opp med å kjøpe meg Microsoft sin originale fjernkontroll og tastatur.

AS

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •