AC3 i divx? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22

Tråd: AC3 i divx?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror de fleste nå forstår at ac3 og DD er to sider av samme sak.
    Tilbake til spørsmålet om Divx og AC3.
    Jeg bruker alltid den originale AC3 lyden når jeg ripper mine DVDer til DivX5. Det vanlige er jo å komprimere AC3 til MP3 for å få en liten avi-fil som får plass på en CD. Men Gordian Knot som jeg bruker til å rippe DVD'er støtter begge alternativer. Benytter ZoomPlayer som støtter alt som er av codec's både for video og audio, du finner alt ved å søke litt på nettet - ZoomPlayer sine hjemmesider er et godt utgangspunkt.

avi-filen beskrives ofte som en container-fil der du kan gjøre en rekke valg om hvilke codecc video og audio spor skal ha. avi-containerern sørger deretter for at disse to sporene synces ved avspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil anbefale å bruke AC3 dekoderen fra powerdvd 5. Spesielt for de som har kun 2 høyttalere. Denne har Dolby Prologic2, Virtual dolby surround og litt mer snacks.

Til han som ikke får ac3 i powerdvd fra divx, men kun bsplayer: Grunnen kan være at ac3 kodeken ikke er skikkelig integrert i windows , men at Bsplayer bruker sin innebygde AC3 "splitter/transporter". Men hvorfor bruke Powerdvd/Windvd til divx "in the first place" ?

Jeg har ikke prøvd Bsplayer på lenge men jeg har ihvertfall best erfaring med Media player classic, den tar "alt", uten å mukke.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •