Media Center Extender

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Media Center Extender

Heisann

Skal inn med en HTPC løsning etterhvert, og i den anledeningen så lurer jeg på forslkjellige løsninger.

Har en bra maskin stående på arbeidskontoret som jeg kan legge inn Wista Ultimate på. Sammen med Wista ultimate kan jeg kjøre det som kalles for Media Center Extender.

Såvidt jeg har forstått funker da PC'en nede som HTPC "server", mens den styres fra en Media Extender boks. Boksen tar imot tv/lyd-signalene og viderefører dem til tilkoplet TV/Forsterker.
    Dette betyr at jeg kan benytte maskinkapasitet/diskplass på maskina jeg har, samtidig som jeg kun trenger en enkelt boks på stua.

Er det noen som har erfaringen med denne løsningen?

Kan vel også nevne at jeg vurderer å bruke XBox 360 som Media Center Extender. Forutsetter dog at det enten kommer en mer stillegående utgave eller at jeg vil klare å modden den...
    Ser vel de 3000 den koster som et mye bedre alternativ enn rundt 2500 for en dum boks som ikke gjør noe annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel komme en ny versjon av xbox 360 tipper jeg. Sikkert rundt mars-april når ps3 kommer.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pr. dags dato er også 360 den eneste boksen du kan få som ekstender til Vista MCE.
    Som du kanskje har lest kommer det enda en versjon Windows, HomeServer, denne vil sannsynligvis løse de vi alle venter på, live tv til alle typer pc etc. Altså extender software til å installere i alle PC`er og evt Mac. HÅPER!

Newcomer gekko4u sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    360'n min bråker bare når den leser et spill , altså ikke når jeg bruker den som extender

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gekko4u
    360'n min bråker bare når den leser et spill , altså ikke når jeg bruker den som extender
    Høres lovende ut!
    Kan du utdype hva du mener med at den ikke bråker?
    At du ikke hører den godt, eller at den er helt lydløs (for eks. om du slår av alt annet så hører du den fortsatt ikke på 1m avstand)

Men du sier noe, jeg regner med at så lenge du bruker den som ekstender så bruker den ingen bevegelige deler, som for eks. disk.

Forresten, en annen ting: kan du, uten å føle at du må skifte over til et helt nytt brukergrensesnitt, spille av DVD- (eller HD-) plater fra X-Box'en?

TEK

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Pr. dags dato er også 360 den eneste boksen du kan få som ekstender til Vista MCE.
    Som du kanskje har lest kommer det enda en versjon Windows, HomeServer, denne vil sannsynligvis løse de vi alle venter på, live tv til alle typer pc etc. Altså extender software til å installere i alle PC`er og evt Mac. HÅPER!
    Ser at dette vil ha mange fordeler for mange, men da er du jo tilbake til at du må ha en egen PC på stua igjen, med bra nok skjermkort osv.
    Havner for farlig nær en full HTPC igjen da...

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Ser at dette vil ha mange fordeler for mange, men da er du jo tilbake til at du må ha en egen PC på stua igjen, med bra nok skjermkort osv.
    Havner for farlig nær en full HTPC igjen da...
    Nei, det kreves ikke så mye for å kjøre direkte tv og film fra en pc. De aller fleste bærbare fra 4-5000 har ingen problemer med å kjøre Mpeg2.
    Skal du kjøre mot store skjermer etc. er det så klart at man trenger bra skjermkort etc.

Home server trenge jo ikke TV-kort og gromme skjermkort, den står og tar i mot alle inngående data, f.eks Recorded-tv/Live-tv/musikk etc. med metadata, slik at alle "extendere" i huset kan se og hente innholdet.
    Til barnerom, kontor, kjøkken etc. så er det jo normalt med 15-19" skjermer med oppløsning fra 1024, og det holder jo godt der.
    Skal man kjøre HDTV etc. så går man jo likevel til HTPC`en og den store skjermen i stua. (og man kan jo alltids kjøpe en 360 og skjerm hvis en skal ha HDTV flere steder.)

Du kan jo prøve selv. Har du en bærbar, kobl deg på nettverket, gå til mappen Delte Dokumenter/RecordedTV på maskinen med MCE. Start et TV opptak du har gjort å se om nettverket henger med. Kjører du trådløst så ser du fort om du må kable eller ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •