Windows media center TV-DVD oppløsning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Windows media center TV-DVD oppløsning

¨Hei. trenger hjelp her

1. Har kjøpt acer idea 510 med windows media center, og koblet dette sammen med en NEC xr42" monitor samt en Force 315 digital tuner.

2. Problemet er at når jeg skal se live TV og DVD så er formatet 4:3, og fyller knapt nok halve skjermen. Det er ikke bra når man først har en stor TV. Hvorfor vil ikke bildet vises i 16:9. Noenm som har vært borti dette problemet. Oppløsningen er satt til 1360x760.

3. Det går heller ikke an å finne dekoderen i listen over 271 produsenter, men jeg valgte en anne nbare for å få inn bildet fra den. Det funket , men må styre dekodrene separat. Er den kompatibel.

Håper på litt bistand da dette irriterer meg

Tommy Storøygard

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spm. 2: Her må du bruke Zoom funksjonen i Media Center. Har du MCE fjernkontroll kan du trykke på Info knappen. Trykk Zoom helt til du får riktig format. En annen måte er å høyreklikke når du ser TV og trykke på Zoom helt til den skifter til 16:9.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men vil det ikke bli merkbart dårligere kvalitet på bildet ved å zoome det opp for å passe skjermen. Man anbefaler et jo ikke på kamera osv.

Vil eventuelt dette bli bedre i Windows vista eller er det bare sånn.

tommy S.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt bør du vel stille inn at både tuneren og mediacenter skal vises i 16:9 format. Dette gjøres i mediacenter under innstillinger-->generelt-->konfigurer TV eller skjerm.

Etter at dette er gjort vil den vise 16:9, men vil ikke oppta hele tv, hvertfall ikke her hos meg, så et trykk på zoom må nok til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •