Hjelp: Får ikke posisjonert skjerm-bildet på LCD tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Hjelp: Får ikke posisjonert skjerm-bildet på LCD tv

Jeg har en liten grei stue pc (Asus Pundit) med integrert skjermkort (sis651) som jeg bruker til å se filmklipp osv på min Philips 37" LCD pf9731. Saken er at alt funket greit så lenge jeg brukte S-video kabel, men fant ut at jeg ville bruke DVI utgangen fra Pc'en for å bedre bilde.

Jeg fikk tak i en DVI til HDMI kabel og koblet opp. Jeg fikk et mye bedre bilde, men skjermbildet ligger litt for langt oppe og til enstre. Bilde er i rett skala og jeg har forsøkt forskjellige oppløsninger. Jeg har også instalert SIS sin siste driver.

Det er ingen mulighet til å dra eller justere skjembildet (re-posisjonere) ned til rett plass - i driveren... Har også forsøkt eldre driverversjoner. Så vidt jeg har forstått finnes det heller inget "universal" program som kan gjøre dette?

Har forsøkt med forskjellige oppløsninger som både skjermkortet og tv'en skulle klare. Men ser ut til at det er 1024 x 768 jeg ønsker å bruke.

Noen som har noen tips hvordan jeg kan få orden på dette?
    På forhånd takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å posisjonere bildet på tv via innstillingene der, og ikke på pcen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, det er mulig å justere bilde litt med fjernkontrollen på tven, men langt i fra nok dessverre...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nepe
    Jeg har en liten grei stue pc (Asus Pundit) med integrert skjermkort (sis651) som jeg bruker til å se filmklipp osv på min Philips 37" LCD pf9731. Saken er at alt funket greit så lenge jeg brukte S-video kabel, men fant ut at jeg ville bruke DVI utgangen fra Pc'en for å bedre bilde.

Jeg fikk tak i en DVI til HDMI kabel og koblet opp. Jeg fikk et mye bedre bilde, men skjermbildet ligger litt for langt oppe og til enstre. Bilde er i rett skala og jeg har forsøkt forskjellige oppløsninger. Jeg har også instalert SIS sin siste driver.

Det er ingen mulighet til å dra eller justere skjembildet (re-posisjonere) ned til rett plass - i driveren... Har også forsøkt eldre driverversjoner. Så vidt jeg har forstått finnes det heller inget "universal" program som kan gjøre dette?

Har forsøkt med forskjellige oppløsninger som både skjermkortet og tv'en skulle klare. Men ser ut til at det er 1024 x 768 jeg ønsker å bruke.

Noen som har noen tips hvordan jeg kan få orden på dette?
    På forhånd takk!
    Powerstrip Guide for the powerstrip impaired

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsøkt å justere skjermen ved hjelp av verktøyet som vises over i Powerstrip, men skjermbildet flytter ikke på seg...

Kanskje ikke sis651 støttes?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nepe
    Har forsøkt å justere skjermen ved hjelp av verktøyet som vises over i Powerstrip, men skjermbildet flytter ikke på seg...

Kanskje ikke sis651 støttes?
    Funker 640*480 greit ?

Mener powerstrip skal støtte sis..

Prøv gamle versionen ?

EnTech Taiwan | Utilities | PowerStrip 2.78

Men uansett burde du kunne justere dette på selve skjermen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, uansett hvilken oppløsning jeg kjører ligger bildet for langt oppe til venstre. Ja, det er noe justeringsmuligheter for posisjonering av bildet på tv'en, men ikke på langt nær nok til å få bildet ned der det skal være.
    Det rare er at bildet er i helt riktig posisjon både med S-video og VGA tilkobling.

Har gått et par runder med Asus nå, oppdatert både til siste Bios og siste driver - men alt er dessverre ved det gamle... De er så inni ..... trege, tar ukesvis før de svarer tilbake på support. :sad:

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket om tv'en din støtter 1:1 pixelmapping over hdmi?

Det gjør nemlig ikke min SamsungR72, og da klarer du ikke å få bildet til å passe i skjermen via hdmi. Vga går fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Der ga du meg noe å tenke på.
    Har forsøkt å finne det ut, har gått igjennom alt jeg fant om tv'en på Philips sin hjemmeside, her, men klarer ikke se om den støtter 1:1 pixelmapping.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •