Hvilket av disse to kabinettene ville du valgt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket av disse to kabinettene ville du valgt?

Jeg vurderer sterkt å bygge meg en ny htpc, men sliter litt med valg av kabinett, så derfor lurer jeg på om noen har erfaringer fra disse to kabinettene og kan dele disse med meg.

Systemet som skal inni kabinettet er forresten et core2 duo basert.

Hardware.no - Prisguide - Kabinett - Antec NSK2400-EC

silverstonetek.com.products lC11M

Førstnevnte koster ca 800, mens nummer to må jeg ut med hele 1800 for å få med display og fjernkontroll, eventuelt ca 1300 uten display og fjernkontroll.

Så hva sier dere, fordeler og ulemper med disse to systemene, samt støy?

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville gått for Silverstone kabinettet. Det ser råere ut. Og jeg har selv et Silverstone kabinett som jeg er veldig fornøyd med. Kvalitetsmessig er Silverstone bra ! Ikke helt objektivt fra min side da men...:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan er den medfølgende strømforsyningen til disse kabinettene? Bråker denne, eller holder den et lavt støynivå?

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg faktisk ikke, jeg hadde en bedre strømforsyning da jeg kjøpte kabinettet så jeg byttet den medfølgende ut med engang.

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har masser av dårlige erfaringer med "billige" kabinetter. De er ofte veldig bråkete med tanke på vibrasjoner og dårlige strømforsyninger, men har aldri vært borti et HTPC kabinett så jeg skal ikke uttale meg noe videre utover det.

Selv ville nokk jeg ha brukt litt mere pener og kjøpt et litt dyrere kabinett (silverstone) og blitt fornøyd med det, enn å kjøpe et billigere (antec) og slite med vibrasjoner og en "billig" følelse.

Men som sagt, jeg har ikke peiling på HTPC kabinett. Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får faktisk det billigstet av de to jeg linker til mest skryt angående støy og en del andre ting hos silentpcreview.com | Everything about Silent / Quiet Computers.

Men er vanskelig å velge, så derfor jeg vil vite brukerenes erfaringer.

Hvilket kabinett du har MF24?

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Nå får faktisk det billigstet av de to jeg linker til mest skryt angående støy og en del andre ting hos silentpcreview.com | Everything about Silent / Quiet Computers.

Men er vanskelig å velge, så derfor jeg vil vite brukerenes erfaringer.

Hvilket kabinett du har MF24?
    Dette her : silverstonetek.com.products lc13 :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke personlig noen av disse helt. Jeg har imidlertid bygget opp et system i Antec Fusion, som ser ut til å være det samme, men med 430W PSU og display. Jeg ble positivit overrasket av kabinettet, og er en fordel med 120 mm vifter. Sjekk også Antec Fusion. Blir prismessig en mellomting, og 430W PSUen som følger med er ikke ille.

Det Silverstone-kabinettet ville jeg utelukket pga. høyden og bruk av raiser-kort. I praksis blir det veldig smått med kortplasser -- med Antec-kabinettet får du i hvert fall mulighet til å ha fire kort, og det blir vel et videre herk hvis man skal kombinere PCI-E og PCI med raiser-kort først... Stiller meg også tvilsom til hvordan det er å få plass til effektive CPU-kjølere.

Antec-kabinettet har ellers en viss vibrasjonsdemping for disker og generelle kvalitetsinntrykket er bra. Det er standard ATX-PSU som brukes også, hvilket gir gode muligheter hvis man senere skulle trenge noe nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabinettet ser ut til å være det samme ja, bare at versjonen jeg har linket til kommer uten display og fjernkontroll.

Du er helt sikker på at en kan ta i hvilken som helst stander ATX strømforsyning?

Jeg har jo fra før et display i mitt H5 kabinett, så mon tro om dette kan flyttes over og brukes sammen med kabinettet jeg her har linket til. Må si at prisen på 700 for et kabinett frister ganske mye.

Kunne du målt høyden på kabinettet med føttene? Har ikke mye plass å gå på i høyden, så er viktig at det ikke blir for høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke valgt noen av dem :twisted:

Satte sammen en maskin i dette kabinettet og er storfornøyd
    Kjøpte hos advance.no og betalte 1711,- inkl moms og frakt men husk: PSU er IKKE inkludert men display og fjernkontroll med nødvendig software er inkludert :-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har absolutt null peiling på HTPC, men må bare få skyte inn at det Silverstone-kabinettet var meget pent. Faktisk et av de penere jeg har sett.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler Silverstone LC16M. Mange som er fornøyd med det. Meget solid bygget, god CD/DVD løsning - bare pass på skjermkortet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at der er mange andre alternativer som egner seg bedre å bygge i, men problemet er at det ikke kan være høyere enn 15 cm for å passe inn under tv her hos meg, og da blir det straks litt annerledes med tanke på hvilken jeg har å velge mellom.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabinettet ser ut til å være det samme ja, bare at versjonen jeg har linket til kommer uten display og fjernkontroll.

Du er helt sikker på at en kan ta i hvilken som helst stander ATX strømforsyning?

Jeg har jo fra før et display i mitt H5 kabinett, så mon tro om dette kan flyttes over og brukes sammen med kabinettet jeg her har linket til. Må si at prisen på 700 for et kabinett frister ganske mye.

Kunne du målt høyden på kabinettet med føttene? Har ikke mye plass å gå på i høyden, så er viktig at det ikke blir for høyt.
    Det er en standard ATX-PSU som står i kabinettet ja. Så man skal også kunne erstatte den. Det kan imidlertid være at man ikke bør bruke strømforsyninger med 120 mm vifte pga. hvor den viften i så fall skal hente luft. Akkurat det har jeg ikke studert, da om det er noe åpning under kabinettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at der er mange andre alternativer som egner seg bedre å bygge i, men problemet er at det ikke kan være høyere enn 15 cm for å passe inn under tv her hos meg, og da blir det straks litt annerledes med tanke på hvilken jeg har å velge mellom.
    Mulig en del kabinetter kan bli 15 cm hvis man skrur av føtter. Men det bør jo helst være litt luft rundt kabinettet også...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mitt nåværende H5 kabinett måtte jeg faktisk skru av bena på kabinettet for å få plass, så det ødelegger jo litt for lufting fra undersiden.

Om noen som har Hardware.no - Prisguide - Kabinett - Antec NSK2400-EC eller Hardware.no - Prisguide - Kabinett - Antec Fusion ec kan være så grei å måle høyden på kabinettet så jeg får vite om den oppgitte høyden på 140mm er med eller uten føttene på kabinettet. Dette er som sagt helt avgjørende for mitt valg, så jeg hadde satt stor pris på hjelp her.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har linjalen en kant på noen mm får måletallene begynner, men ser ut som Fusion er 14,2-14,3 cm inkl. føtter. Det er i hvert fall noen mm under 15 cm :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var synd da jeg bare har 14 cm å gå på.

Ser ut som at jeg da ender på lc11, til tross for at jeg mye heller vil ha antec fusion pga stander ATX psu.

Jeg får undersøke muligheten for å skru av bena på kabinettet. Jeg mister da luftinntaket i topp og bunn, men med to 120mm vifter i siden har det kanskje ikke så mye å si likevel?

Kan bena skrus av, og er kabinettet uten ben max 140mm høyt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrus bena av, så er Antec'en under 14 cm.

Men som sagt, jeg ville i hvert fall hatt mine betekeligheter med LC11. Vet ikke hvordan PSU er, men mistenker den til å ikke være av de mest stillegående. Og du kan da ikke bytte den ut....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •