TV-kort, trenger info fra folk med peiling!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV-kort, trenger info fra folk med peiling!

Hei.

Har null peiling, men vet at jeg trenger et tv-kort til pc'en min så jeg må få litt hjelp til å finne et som jeg kan bruke :-D

Her er situasjonen:

Har analog kabel, så kortet må ha en inngang for vanlig antennekabel (RF-inngang).

Det er en stasjonær pc, kortet skal sitte i en PCI-port. Specs: AMD 3200+, 1,5 gig ram, Radeon 9600 256 mb skjermkort, hard disk plass i bøttevis. OS er XP Pro.

Skal bruke det til å ta opp (og se på) programmer for enten å brenne dem ut på dvd eller se dem direkte på pc'en, så det er fint om det følger med software som fikser dette. Brenne-software har jeg alltids, men jeg trenger å kunne programmere når opptak skal starte og stoppe, á la det som var fantastisk og nytt da VHS-spillerne kom på 80-tallet...

Bildekvalitet er ikke så veldig viktig, analog kabel er jo ikke akkurat suverent i utgangspunktet. Men det hadde jo vært fint om det ikke ble så mye værre enn utgangspunktet.

Kortet skal vel i bunn og grunn erstatte den gamle VHS-spilleren min, som jeg kanskje kasta litt for fort... Så kan jeg endelig få sett Simpsons på TV3 som alltid går på lufta før jeg er hjemme fra jobben.

Også hadde det vært kult om det gir mulighet for å ha tv-bilde i et vindu mens man jobber med andre ting.

(VHS er forøvrig forkortelse for Very Horrible System).

Som det sikkert går tydelig fram her så har jeg aldri sett et tv-kort i bruk før, derfor håper jeg noen kan komme med et konkret forslag til et (eller flere) kort som kan gjøre jobben.

Mvh

Ørnulf

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for dette: Hauppauge! WinTV-PVR-150MCE (som er beskrevet i testen over)

Har dette selv, og det fungerer bra. Det skal også fungere bra under linux om du har noen slike tanker.
    Var dette kortet som ble anbefalt stort sett over alt når jeg kjøpte det for et års tid siden. Tror ikke det har skjedd noe revolusjonerende på tvkortfronten det siste året, men skel ikke si det for sikkert...

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Hauppauge PVR-500 i min PC, er likt PVR150 bortsett fra at det har dobbelt opp, dvs to tunere og en kan da ta opp to ting samtidig eller at kan se på en kanal og ta opp på en annen kanal.
    Bruker den med Windows Media Center nå slik at opptak osv styres derfra, men i førsten (da jeg kjørte vanlig XP Pro) så brukte jeg Hauppauge sitt eget TV-opptaker program. Fungerte det også, bare stilite inn dato/klokkeslett og kanal for opptak slik som en gjorde på VHS'en i gamle dager.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •