Input jungelen.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Input jungelen.

For meg som ennå ikke har skaffet meg verken projektor eller HTPC, men som nå holder på å orientere meg i dette markedet for å kunne kjøpe rett, synes mye er forvirrende for tiden.
    Jeg trodde HTPC i hvert fall, riktig konfigurert tok rotta på det meste av vanlige DVD-spillere, men så leser jeg dette:

Arendal skrev:
    Du er inne på noe der jorojo:
    g…..
    Når jeg drev og eksprimenterte med HTPC'en min så kunne jeg få "perfekt" bilde på en film og elendig bilde på en konsert.

Fimen er selvsagt film mens konserten er video.

På DVD spilleren var begge deler like bra.

Jeg har ikke HTPC lenger, og skal aldri ha det heller

Og når det gjelder HTPC så strides de lærde om hvilken programvare som er best. Jeg skulle ønske det var noen enkle retnignslinjer å forholde seg til…..
    Og når det gjelder stasjonære spillere så er det jo svært stor prisforskjell. Hvor mye bedre er en god DVD spiller fra en middels en i dag?
    Og når det gjelder progressivt eller ikke progresssivt signal fra spilleren blir jeg heller ikke helt klok. Er nødvendigvis linjedobleren i spilleren så mye bedre enn den som sitter i projektoren? I en test av PT-AE500 her forleden mente testerne at bildet faktisk var hakket bedre når den ble foret med et interlaced signal....
    En skulle jo også tro at DVI skulle være best siden dette signalet blir mindre manipulert. Men det er heller ikke alle enig i forstår jeg.... DVI-bildet forstår jeg noen ganger kan synes for data aktig, mens komponent blir mer filmlike….
    Kunne noen gi meg en god oversikt/orienterin

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden jeg også var med i den andre diskusjonen må jeg kunne fortelle om min erfaring om dette. Min erfaring er at både film-basert materiale og video-basert materiale blir mye bedre med HTPC'en enn med DVD-spilleren.

John Roger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •